ltdata Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 hei, Har avast innstalert med realtime protection. Og jeg lurer på om jeg f.eks kan gjøre en custum innstallasjon av f.eks avira, mse, og andre virusprogram, og velge å kun installere on demand scanneren. Vil dette kunne føre til konflikter i systemet eller går det bra så lenge de ikke er realtime-aktivert? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Flere virusprogrammer samtidig er å be om trøbbel, flere av dem er ikke mulig å innstallere uten å avvinnstallere det eksisterende heller. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 altså et problem selv om jeg bare installerer scanneren og ikke real time protection? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hvis du i det hele tatt får gjort det, som sagt så sjekkes det for innstallerte programmer på flere av de jeg har vært borti så man får ikke innstallert 2. Ikke skjønner jeg hva det skal være godt for heller. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Hvis du i det hele tatt får gjort det, som sagt så sjekkes det for innstallerte programmer på flere av de jeg har vært borti så man får ikke innstallert 2. Ikke skjønner jeg hva det skal være godt for heller. Ja det er mulig å innstallere flere antivirus og deretter velge custom installation og deretter velge bort realtime protection. Hensikten mener jeg er at ikke ET virusprogram har alle virusdefinisjonene, men hvis man har noen flere som man bruker "on demand" så kan man finne flere virus enn ved kun bruk av et antivirusprogram. Virker jo logisk? akkurat som at malwarebyte-anti malware finner endel ting som avast ikke finner. Bruker malwarebyte on demand. Endret 22. februar 2012 av ltdata Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Dette kan du heller bare gjøre med tilleggs AV i form av dems online scannere. Malawarebyte funker side-by-side med alle antivirus program (er konstruert for det) , akkurat som - Windows Defender , spyboot S&D , m.fl. Endret 22. februar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Tanken er kanskje god men som Syar nevner så er det lite poeng i det. Malwarebytes, SpyBot og Defender er ikke virusprogrammer som sådan og fungerer derfor ved siden av. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 hvorfor er det lite poeng å gjøre det? han sa bare at man kunne bruke online scannere, dvs det samme som å kjøre en test med flere forskjellige AV programmer. Har tidligere brukt forksjellige scannere og de har funnet forksjellige virus. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Problemet med å installere flere antvirus-programmer kan være at de reagerer på hverandre og fjerner nødvendige filer for at virusskanningen skal fungere skikkelig. Derfor er det anbefalt å kun ha et antivirusprogram installert. Men som "syar2003" og "vidarkri" sier; Malwarebytes og de andre som er nevnt er laget for å fungere ved siden av opprinnelige antivirusprogrammer. Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå