Gå til innhold

flere antivirus programmer samtidig?

Anbefalte innlegg

hei,

Har avast innstalert med realtime protection. Og jeg lurer på om jeg f.eks kan gjøre en custum innstallasjon av f.eks avira, mse, og andre virusprogram, og velge å kun installere on demand scanneren. Vil dette kunne føre til konflikter i systemet eller går det bra så lenge de ikke er realtime-aktivert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du i det hele tatt får gjort det, som sagt så sjekkes det for innstallerte programmer på flere av de jeg har vært borti så man får ikke innstallert 2.

Ikke skjønner jeg hva det skal være godt for heller.

Ja det er mulig å innstallere flere antivirus og deretter velge custom installation og deretter velge bort realtime protection. Hensikten mener jeg er at ikke ET virusprogram har alle virusdefinisjonene, men hvis man har noen flere som man bruker "on demand" så kan man finne flere virus enn ved kun bruk av et antivirusprogram. Virker jo logisk? akkurat som at malwarebyte-anti malware finner endel ting som avast ikke finner. Bruker malwarebyte on demand.

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Problemet med å installere flere antvirus-programmer kan være at de reagerer på hverandre og fjerner nødvendige filer for at virusskanningen skal fungere skikkelig. Derfor er det anbefalt å kun ha et antivirusprogram installert. Men som "syar2003" og "vidarkri" sier; Malwarebytes og de andre som er nevnt er laget for å fungere ved siden av opprinnelige antivirusprogrammer.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...