Jauda12345 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 hei,har i dag montert annen strømforsyning og vann avkjøling,alt dette ser ut til å virke bra men når jeg skulle teste maskinen ble det ikke bilde på skjermen i pciex16 slot`en etter mye prøving satte jeg den i pciex4 slotten og der fungerte skjemen,har vært inne i bios(normalt) og inne på windows(men der er oppløsning fu''**) og både ram,prossesor,kjøling og alt funker men får ikke bilde med kortet i 16x slot. er ingen expert så jeg lurer på hva som kan være galt`? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Er jo helt klart mulig at PCI sporet er defekt. Prøv med et annet skjermkort i PCIex16 sporet så finner du fort ut av det Edit: Alle strømledninger til hovedkortet er i regner jeg med? Endret 22. februar 2012 av Celusion Lenke til kommentar
Jauda12345 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 alle strømkabler er i,er litt rart om sporet skal være ødelagt også,da hovedkortet er ca 1 måned gammelt,grafikk kortet funker fint i 4x port og fungerte fint i 16x før grafikk kort ble tatt ut. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Klart at det vil være rart, men du kan ha ødelagt noe når du tok ut skjermkortet. Jeg mener at problemet enten må ligge i PCI sporet eller med den nye strømforsyningen du satt inn, uten at jeg kan forklare deg hvorfor. Men det er jo disse to hovedendringene du har gjort på pcen din. Som sagt, prøv et annet skjermkort i PCI sloten. Eventuelt kan du prøve å sette inn den gamle strømforsyningen igjen og se om det fungerer da. På denne måten kan vi eliminere komponenter. Jeg synes det er vanskelig å peke på akkurat en ting som er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå