elhacko Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Satt og surfa litt på nettet, her for ett par timer siden. Så gikk jeg vekk fra pc'en litt og kom tilbake også så jeg att den pilen som kan vise/skjule ikoner på vertkøy linjen gikk fram og tilbake. Trodde bare pc'en hadde hengt seg litt. Men jeg kunne ikke bevege musa. Også begynte pc'en min og loade alle filene på pc'en min. Så restarta pc'en seg. Og nå går den bare inn i bios menyen hver gang. Når jeg trykker exit på biosen, så prøver den å starte opp men bare restarter igjen. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Kommer du deg inn i Sikker modus? Tapp f8-knappen mange ganger under oppstart til du kommer deg til en meny der du kan velge Sikker modus. Ikke av noen spesiell grunn, bare for å se om du kommer deg dit. Da kan du i det minste ta backup av filer. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Virus kanskje? har ikke akkurat en logisk forklaring på det men. Det er jo verdt et forsøk, boot opp i sikkerhetsmodus og les her hva som skal gjøres av ulike scanner. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det er i utgangspunktet veldig få virus idag som er til for å harme brukeren. Virus flest idag umerkbare eller av en slik art at gründeren av viruset på en eller annen måte kan tjene penger. Så, man bør i høyeste grad være åpen for andre mulige svar. Men kan jo ikke benekte noe. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det er veldig sant r2d290, var bare det første som slo meg rett og slett. Jeg føler mye ligger på om han kommer i sikkerhetsmodus eller ikke. Om dette ikke går vil jeg gjette på harddisk problemer. Venter i spenning! Lenke til kommentar
elhacko Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Kommer ikke inn i safe mode. Det kommer en rar "klikke" lyde fra pc'en hver gang jeg starter opp. Siste gangen jeg prøvde kom det en høy sirene. Likte ikke lyden av det så skrudde av. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Pipelyd er vel ofte et tegn på at rammen er defekt eller løs? Kanskje prøve med kun én rambrikke, først den ene så den andre, for å eliminere at en rambrikke har tatt kvelden. Lenke til kommentar
elhacko Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg tok ut den ene ram brikken. (den satt godt fast kan du si, så var ikke løs) Pc'en starter nå uten problemer. Men tastatur og mus fungerer ikke. Jeg vil bare hente ut alle filene mine før jeg formaterer pc'en. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hmm, blir jo litt vanskelig uten mus og tastatur Da har du jo noen muligheter... Sette harddisken i en annen pc, restarte i håp om at det vil få mus/tastatur til å fungere, gjøre et nytt forsøk på safe mode nå? Prøve et annet tastatur/mus? Lenke til kommentar
elhacko Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Tastaturet fungerer fint i bios menyen, så pc'en "vet" att det er der. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
hermljos Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Prøv å hente ut de viktige filene fra harddisken, deretter formaterer du disken og installerer OS på nytt... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Boot med en Ubuntu LiveCD eller lignende for å sjekke om mus/tastatur fungerer der før du reinstallerer OS. Kan også være verdt et forsøk, som r2d290 waits for alice sier, å forsøke et annet mus/tastatur. Gjerne USB hvis du nå har PS2 eller visa versa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå