Gå til innhold

Ny tv, trenger hjelp rundt DLNa osv

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et par spørsmål

Jeg har en slik tv: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE32D5005XXE/samsung-32-led-tv-ue32d5005

1) Hvordan får jeg koblet til pcen min eller mobilen via tven trådløst? Må jeg ha en DLNA samsung adapter for dette uansett? Eventuelt hvor er det billigst å skaffe en slik en?

2) Jeg får koblet til nettverkskabel til tven,gjorde det fra ruteren til tven,men ingen respsons? Hva kan dette brukes til? Er det bare offline ting som jeg gjøre med en slik funksjon,eller kan jeg faktisk være på nett?

Håper jeg kan få noen gode svar på dette

Jeg skjønner ikke hvordan dette fungerer, og hva dlna kan gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må koble til tv-en med en nettverkskabel, den vil da få en IP-adresse fra din router. Så må du ha en enhet som kan tilby innhold via DLNA så er det bare å kjøre på :) (PS: Begge enhetene må være på samme nettverk)

Om jeg ikke tar helt feil skal den også kunne spille av videoer / bilder via en USB-enhet også.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Du må koble til tv-en med en nettverkskabel, den vil da få en IP-adresse fra din router. Så må du ha en enhet som kan tilby innhold via DLNA så er det bare å kjøre på :) (PS: Begge enhetene må være på samme nettverk)

Om jeg ikke tar helt feil skal den også kunne spille av videoer / bilder via en USB-enhet også.

Takker for svar, men er dlna en slik Samsung adapter?

Hvis jeg streamer ifra tv2 sumo vil jeg da kunne få det over på tven?

Så hva skal jeg da med en nettverkskabel eventuelt hvis jeg må ha en adapter uansett?

Lenke til kommentar

DLNA er på ingen måte noe som eksiterer fysisk, det er en måte for enheter å kommunisere med hverandre. Med DLNA kan f.eks TV-en din mota bilder eller vise filmer fra en datamaskin som går igjennom nettverket.

Vel, når det gjelder TV2 Sumo kan du vel bruke HDMI / VGA / DVI kabel fra pc-en til TV-en slik at du får opp pc-ens bilde på TV-skjermen. Den Samsungen vi eier har ingen nettleser, men diverse Yahoo funksjoner innebygget og YouTube.

Er det noe som forsatt er usikkert, spør i vei! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...