storhil Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Hei, jeg er ikke så godt kjent med Sony, og lurer på om noen kan anbefale et bra vidvinkel objektiv til Sony A300. Det skal være en gave. Av de jeg selv har funnet er det lite å velge mellom som ligger under f4,5 bare en faktisk, og der er ikke brennvidden aktuell. eks Sigma 8-16mm f4,5 men hadde vært en fordel med noe mer lyssterkt tror jeg. Jeg har sett på Tokina 11-16 til eget bruk(Canon), men den passer vel ikke til Sony? Endret 22. februar 2012 av storhil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Gm7CIm2k Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Jeg har sett på Tokina 11-16 til eget bruk(Canon), men den passer vel ikke til Sony? Canon versjonen av Tokina 11-16 passer selvfølgelig ikke til Sony. Men Sony versjonen passer til Sony (men ikke Canon). ;-) Du har forøvrig rett i at det ikke finnes så mange konkurrenter til dette objektivet. Full oversikt får du ved å søke på ønsket brennviddeområde på http://www.dyxum.com/lenses/index.asp Endret 22. februar 2012 av Slettet-Gm7CIm2k Lenke til kommentar
storhil Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Canon versjonen av Tokina 11-16 passer selvfølgelig ikke til Sony. Men Sony versjonen passer til Sony (men ikke Canon). ;-) formulerte meg visst litt feil, lurte på om tokina har en versjon for Sony? Isåfall finner jeg den ikke noe sted.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 tokina har en versjon for Sony? Isåfall finner jeg den ikke noe sted.. Jo den finnes for sony alpha fatning, det finnes vel rundt en =725%283165%29"]5/6 vidvinkelobjektiver totalt tror jeg. Lenke til kommentar
storhil Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 tokina har en versjon for Sony? Isåfall finner jeg den ikke noe sted.. Jo den finnes for sony alpha fatning, det finnes vel rundt en =725%283165%29"]5/6 vidvinkelobjektiver totalt tror jeg. flott! takker så mye:) leter visst ikke på de rette stedene:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå