Macklemore Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei, sitter på et GTX 560 ti. Merket er MSI twin frozr. Syns ytelsen er litt lav i Battlefield så vil overklokke. Hva er et realistisk mål? Jeg bryr meg ikke om støy og skjermkortet er kjølig så tror jeg kan komme ett lite stykke Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 950-1050 MHz core avhengig av flaks, mest sannsynlig ikke særlig over 1000 MHz. MSI Afterburner med custom vifteprofil vil fungere bra, BF3 er et greit spill å teste med. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Har lastet det ned men droppet å klokke noe særlig før jeg fikk respons btw MSI afterburner er skremmende enkelt å klokke med Edit hva med Shader og memory? Endret 22. februar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 En ting du må huske på når du klokker er og kjøre stresstester, prøv og les litt om hvordan folk har klokket kortet du har. regner med at det er en del som har gjort det Og ikke hopp rett opp på maks med en gang, øk litt og litt, til du finner "maks" også sørger du for at du har gode temps. Tok ikke 2 sek og få den opp ditt, jeg økte litt og litt kjørte stresstester, senket volten og økte den til jeg hadde den stabil. Det ente jeg på Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Ble ganske fornøyd med resultatet For å sjekke stabiliteten spilte jeg bf3 en halvtime og skal fortsette nå Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hva ente du på? Jeg stoppet etter jeg slo ett 580 i benchmark Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) det ble ustabilt etter 970... skal kanskje øke volt imorgen og se om det blir bedre. Kan noen gi en link til en bra Stresstest? Endret 25. februar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Det ble ustabilt utrolig fort... 910 var det høyeste før det ble ustabilt. hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
x-thinkshrink-x Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Øke Core voltage. Det gjør du ved å unlocke voltage control i instillinger i afterburner. Temperaturene vil øke en del, men bare sørg for å overvåke godt. Synest dog 910 på et MSI gtx 560 ti er litt i minste laget.. Hvilket stresstest program brukte du? Edit: leste feil, og såg ikke at du hadde skrevet om volt økning Endret 11. mars 2012 av x-thinkshrink-x Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Hvor mye øker man core voltage? Jeg brukte Furmark til testing. Men der ble nesten alt ustabilt uansett så jeg testa med bf3 og da ble det ustabilt etter 915 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Man øker som regel volten med så små økninger som mulig. Bare prøv deg frem med små forandringer. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Vet at man ikke skal øke mye, men jeg har ikke begrep på hva som er lite og mye volt den står på 1037 nå. Hvis jeg øker litt hvor mye skal den stå på da? takk for alle tips foresten. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hvor mye øker man core voltage? Jeg brukte Furmark til testing. Men der ble nesten alt ustabilt uansett så jeg testa med bf3 og da ble det ustabilt etter 915 Et og et hakk opp i spenning når du møter på kræsj. Furmark er laget for å ødelegge skjermkortet ditt, ikke bruk det. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 okey, så det er kanskje stabilt alikevel? kortet mitt holdt ut ca 3 min med full belastning før furmark kræsja. burde jeg bare forsette med bf3 som stabilitets test? det er jo den mest krevende oppgaven skjermkortet får uansett så.. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hei, sitter på et GTX 560 ti. Merket er MSI twin frozr. Syns ytelsen er litt lav i Battlefield så vil overklokke. Hva er et realistisk mål? Jeg bryr meg ikke om støy og skjermkortet er kjølig så tror jeg kan komme ett lite stykke Ytelsen er lav...? Kan du ikke forklare litt bedre. Snakker du om på Ultra? Jeg kan spille på Ultra på mitt 560ti, men får noen framedrops innimellom. Kunne ikke forvente mer ut av kortet. Har et Asus 560Ti DirectCU TOP 900 Mhz.. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Lav for meg er vel 45 fps i BF3 på high. Det var riktignok stock med 880mhz. Jeg merka litt forskjell med 920. Jeg orker ikke å spille noe idag. men skal prøve å øke volt/spenning litt imorra. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Lav for meg er vel 45 fps i BF3 på high. Det var riktignok stock med 880mhz. Jeg merka litt forskjell med 920. Jeg orker ikke å spille noe idag. men skal prøve å øke volt/spenning litt imorra. Bare 45 på High? Asus sin versjon kan vel ikke være SÅ mye bedre.. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Det er på metro når det skjer litt mye på en gang. Jeg får ikke fulgt med på fpsen heletiden men tror det er ca 50 i snitt. Hadde likt å få til 60 jevnt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Lav for meg er vel 45 fps i BF3 på high. Det var riktignok stock med 880mhz. Jeg merka litt forskjell med 920. Jeg orker ikke å spille noe idag. men skal prøve å øke volt/spenning litt imorra. Har du satt på Deferred Antialiasing eller noe slikt? Det virket veldig lavt. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 jeg har bare gått på innstillinger og valgt high. Men da jeg ofra antialiasing fikk jeg mye bedre fps så skal kasnkje ofre AA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå