shozo Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) hei! har nextgentel som ISP og hver gang jeg laster ned filer på pc,iphone,ps3 uansett hva det er så kommer det opp som korrupte filer kan ikke laste ned noe, gjelder alle pc'er i huset. sjekket statistikk på ruteren den viser: Mode: ADSL2+ Line Coding: Trellis On Status: No Defect Link Power State: L0 Downstream Upstream SNR Margin (dB): 9.8 1.7 Attenuation (dB): 9.5 0.0 Output Power (dBm): 12.3 22.5 Attainable Rate (Kbps): 19672 6592 Rate (Kbps): 17535 1071 MSGc (number of bytes in overhead channel message): 51 7 B (number of bytes in Mux Data Frame): 208 34 M (number of Mux Data Frames in FEC Data Frame): 1 4 T (Mux Data Frames over sync bytes): 3 5 R (number of check bytes in FEC Data Frame): 6 4 S (ratio of FEC over PMD Data Frame length): 0.3808 4.1588 L (number of bits in PMD Data Frame): 4517 277 D (interleaver depth): 32 2 Delay (msec): 3 2 Super Frames: 4177065 52506 Super Frame Errors: 311 0 RS Words: 714278208 919593 RS Correctable Errors: 8691 0 RS Uncorrectable Errors: 3700 N/A HEC Errors: 250 0 OCD Errors: 0 0 LCD Errors: 0 0 Total Cells: 2812187309 10979368 Data Cells: 41679641 10979368 Bit Errors: 0 0 Total ES: 273 0 Total SES: 0 0 Total UAS: 14 14 ------------------------------------- hva er de errors? de fleste er jo på downstream så det må jo tyde på at det er linjen? dette kom etter en vedlikehold på en av sentralene, å prate til nextgentel nytter jo iallefall ikke, blir så jævlig frustrert når jeg ikke får oppdatert spill,programvare og sanne ting, også i utorrent så får jeg bare hash errors og ender opp med å laste ned det dobbelte av det filen er. noen som vet hva jeg kan si til nextgentel for å rette opp dette? edit: er tilkoblet med ledning fra router -> smc i bridge -> min pc ps3 er ledning resten er trådløst Endret 22. februar 2012 av DragnEEL Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Første bud må jo være å teste en PC rett i modemrouter. Deretter prøve å slå modem av og på. Etter det ville jeg ha resatt routermodemet og satt det opp på nytt. Hjelper ikke dette, så kontakt ISP. Du kan evt droppe reset av routermodem hvis du ikke er 100% sikker på å sette det opp igjen. Lenke til kommentar
shozo Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 å slå modemet av og på hjalp ikke, ikke reset'ing av routermodem heller. men uansett om du tester pc'n rett i modemet uten noe imellom så hjelper det vel ikke når alt av trådløst også får samme feilene? men uansett så fikk jeg svar idag på at vedlikeholdet gikk ikke som planlagt og det er planlagt oppretting av vedlikeholdet i morgen, fikk og en kompensasjon på 517 kr på neste faktura, må si jeg syns det var kjempe flott service av NGT! selv om det tok noen forsøk på det xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå