Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chippe BMW E46 328i?

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer litt på om mulighetene for å chippe en BMW 328i E46.

Er 1998 modell.

Kameraten min har en BMW 528i E39 touring, Er samme motoren bare at jeg har dobbel-vanos og han har enkel tror jeg, Og at han har automat.

Han sa at eieren før han, Hadde chippet bilen til 211hp mens orginalt er 193hp.

Sålangt har jeg ikke mestret og finne noenting på google der man kan få chip til min bil og lurte på om noen ville hjelpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 1998 modell.

Kameraten min har en BMW 528i E39 touring, Er samme motoren bare at jeg har dobbel-vanos og han har enkel tror jeg, Og at han har automat.

Sålangt har jeg ikke mestret og finne noenting på google der man kan få chip til min bil og lurte på om noen ville hjelpe..

Ække noe å hente. Du må ha overladning for at chiptrimming skal være noe vits.

Lenke til kommentar

Er 1998 modell.

Ække noe å hente. Du må ha overladning for at chiptrimming skal være noe vits.

Jammen det er tydelig at noen andre har klart å få 193hk til 211hk eller hva det var, Da må jo jeg klare det å vel

Lenke til kommentar

Generelt er det lite å hente på chipping på vanlig bensinbilder uten turbo, 18hk er ikke akkurat noe å skryte av. Tviler på at du merker forskjellen og siden er chip stort sett koster 5-10k, så er det ikke verd pengene!

Endret av bIsk0p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp deg et lavtrykk kompressorkit som er bolt on, evt et turbokit. Får dette fra ca 12k komplett, og da har du plutselig 250hk+ uten noen store modifikasjoner ;)

BTW, få kompisen din til å teste bilen sin på rulle, så tenker jeg han blir overrasket, hehe.... Er nok neppe 211hk i den.

Gjorde et søk, og dette var det første som kom opp: http://www.ultimo.no/tuning/bmw-tuning.htm

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Det var litt dyrere enn jeg trodde, men øker med 102hk... http://www.esstuning.com/products/M52TUB28-Twin-Screw-Stage-1-(TS1)-.html

Også har du dette: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27838620 men du burde ikke prøve å oppnå 350hk med det på orginal motor, men nærmere 300hk skal gå fint ;)

Ellers så er bimmers.no en fin plass å melde seg inn for å få info om alt du måtte ønske ang bmw.

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke snøring på sånt, Men den nederste linken er til E36/E39 og jeg har E46..

Vet du om ett sett som jeg kan kjøpe som er HEEELT komplett og vet du om folk som kunne montert det proft og gikk meg rundt 300hk på benken?

Ossen blir det med EU-Kontroll btw? Man har vel ikke lov til å bare endre effekten slik som dette?

Lenke til kommentar

Du får mer HK fra å slå av AC og ventilasjonsannlegg enn du får fra en chip på en stock bil.

Får å si det slik, så har BMW brukt milioner av kroner, titalls mekanikere tunere og eksperter på å lage den hjernen som står i bilen nå. Den er laget for å vare, gå godt, slippe ut lite avgasser og bruke lite bensin.

Det vil si at du blander luft og bensin i forhold 14,7:1. Du får mest hestekrefter om du blander rundt 12:1, men da øker du utslippene. Tenningspunkt på hver sylinder kan også justeres, men da krever det at du bruker høyere oktan.

Så, generelt, så er ikke chip på orginal SUGEMOTOR (dvs ikke turbo og kompressor) verdt pengene. Og de lovnadene er i overkant. Nesten 10% effektøkning på motor klarer du såvidt å få med å bytte kammer OG tune.

And montering av turbo så er det ulovlig. Og dersom du kræsjer og dreper noen, så får du regningen fra forsikringselskapet (regresskrav). Litt uffent med 4 millioner i gjeld fordi du drepte noen i en ulovlig bil.

Du kan snike deg igjennom EU om du er heldig.

Lenke til kommentar

Det må jo gå ann og montere kompressor!! Har jo sett 4 biler som har gjort dette!

på finn.no btw..

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32591565

Dette er E36 men så en 328i E46 som hadde samme greiene fra ESS.

Alt går om du får papirer på det. Er ikke bar eå kjøre inn på BT med kompressor og si du skal godkjenne fordi andre har godkjent. Du må skaffe papirer fra BMW eller TÜV på at karosseri understell og bremser tåler dette, samt syklustest på motor for utslipp.

Står jo ingenting i annonsen om at bilen er godkjennt med kompressoren.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...