James Bond Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei jeg lurer litt på om mulighetene for å chippe en BMW 328i E46. Er 1998 modell. Kameraten min har en BMW 528i E39 touring, Er samme motoren bare at jeg har dobbel-vanos og han har enkel tror jeg, Og at han har automat. Han sa at eieren før han, Hadde chippet bilen til 211hp mens orginalt er 193hp. Sålangt har jeg ikke mestret og finne noenting på google der man kan få chip til min bil og lurte på om noen ville hjelpe.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hei jeg lurer litt på om mulighetene for å chippe en BMW 328i E46. Er 1998 modell. Kameraten min har en BMW 528i E39 touring, Er samme motoren bare at jeg har dobbel-vanos og han har enkel tror jeg, Og at han har automat. Han sa at eieren før han, Hadde chippet bilen til 211hp mens orginalt er 193hp. Sålangt har jeg ikke mestret og finne noenting på google der man kan få chip til min bil og lurte på om noen ville hjelpe.. Ække noe å hente. Du må ha overladning for at chiptrimming skal være noe vits. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Hei jeg lurer litt på om mulighetene for å chippe en BMW 328i E46. Er 1998 modell. Kameraten min har en BMW 528i E39 touring, Er samme motoren bare at jeg har dobbel-vanos og han har enkel tror jeg, Og at han har automat. Han sa at eieren før han, Hadde chippet bilen til 211hp mens orginalt er 193hp. Sålangt har jeg ikke mestret og finne noenting på google der man kan få chip til min bil og lurte på om noen ville hjelpe.. Ække noe å hente. Du må ha overladning for at chiptrimming skal være noe vits. Jammen det er tydelig at noen andre har klart å få 193hk til 211hk eller hva det var, Da må jo jeg klare det å vel Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Generelt er det lite å hente på chipping på vanlig bensinbilder uten turbo, 18hk er ikke akkurat noe å skryte av. Tviler på at du merker forskjellen og siden er chip stort sett koster 5-10k, så er det ikke verd pengene! Endret 23. februar 2012 av bIsk0p 1 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Kjøp deg et lavtrykk kompressorkit som er bolt on, evt et turbokit. Får dette fra ca 12k komplett, og da har du plutselig 250hk+ uten noen store modifikasjoner BTW, få kompisen din til å teste bilen sin på rulle, så tenker jeg han blir overrasket, hehe.... Er nok neppe 211hk i den. Gjorde et søk, og dette var det første som kom opp: http://www.ultimo.no/tuning/bmw-tuning.htm Endret 23. februar 2012 av cossiemk1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 328i E46 (1999-2005) 142kW 193hk 154kW 210hk 280Nm 305Nm 3840 4800 Det kan jo gjøres! Men hvor får man tak i kompressor? Jeg må jo også ha folk til å bygge det så det blir bra resultat Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Det var litt dyrere enn jeg trodde, men øker med 102hk... http://www.esstuning.com/products/M52TUB28-Twin-Screw-Stage-1-(TS1)-.html Også har du dette: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27838620 men du burde ikke prøve å oppnå 350hk med det på orginal motor, men nærmere 300hk skal gå fint Ellers så er bimmers.no en fin plass å melde seg inn for å få info om alt du måtte ønske ang bmw. Endret 24. februar 2012 av cossiemk1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg har ikke snøring på sånt, Men den nederste linken er til E36/E39 og jeg har E46.. Vet du om ett sett som jeg kan kjøpe som er HEEELT komplett og vet du om folk som kunne montert det proft og gikk meg rundt 300hk på benken? Ossen blir det med EU-Kontroll btw? Man har vel ikke lov til å bare endre effekten slik som dette? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Du må jo ha liv til og ha turbo på den først da. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Du får mer HK fra å slå av AC og ventilasjonsannlegg enn du får fra en chip på en stock bil. Får å si det slik, så har BMW brukt milioner av kroner, titalls mekanikere tunere og eksperter på å lage den hjernen som står i bilen nå. Den er laget for å vare, gå godt, slippe ut lite avgasser og bruke lite bensin. Det vil si at du blander luft og bensin i forhold 14,7:1. Du får mest hestekrefter om du blander rundt 12:1, men da øker du utslippene. Tenningspunkt på hver sylinder kan også justeres, men da krever det at du bruker høyere oktan. Så, generelt, så er ikke chip på orginal SUGEMOTOR (dvs ikke turbo og kompressor) verdt pengene. Og de lovnadene er i overkant. Nesten 10% effektøkning på motor klarer du såvidt å få med å bytte kammer OG tune. And montering av turbo så er det ulovlig. Og dersom du kræsjer og dreper noen, så får du regningen fra forsikringselskapet (regresskrav). Litt uffent med 4 millioner i gjeld fordi du drepte noen i en ulovlig bil. Du kan snike deg igjennom EU om du er heldig. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Det må jo gå ann og montere kompressor!! Har jo sett 4 biler som har gjort dette! på finn.no btw.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32591565 Dette er E36 men så en 328i E46 som hadde samme greiene fra ESS. Endret 24. februar 2012 av Plizket Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Det må jo gå ann og montere kompressor!! Har jo sett 4 biler som har gjort dette! på finn.no btw.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32591565 Dette er E36 men så en 328i E46 som hadde samme greiene fra ESS. Alt går om du får papirer på det. Er ikke bar eå kjøre inn på BT med kompressor og si du skal godkjenne fordi andre har godkjent. Du må skaffe papirer fra BMW eller TÜV på at karosseri understell og bremser tåler dette, samt syklustest på motor for utslipp. Står jo ingenting i annonsen om at bilen er godkjennt med kompressoren. Endret 24. februar 2012 av Zepticon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå