keirikl Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei! orker ikke å vente lenger på den nye serien av gtx kort, så har bestemt meg får å bestille et GTX580, har titta på det en god stund og jeg finner Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX som det beste kortet i pris og ytelse. og jeg slenger på den 500-lappen for å få dobbelt så mye minne. Men nå har aldri jeg brukt det kortet, så er det noen her som kan fortelle om noen bedre korT? Vil kjøre 3d og alle spill på ultra, har lest at det ikke er noe forskjell generelt på gtx580 kort, men vil gjerne ha et kort med kvalitet og lang levetid. Blir veldig glad for svar, da jeg muligens bestiller ikveld!! Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei! orker ikke å vente lenger på den nye serien av gtx kort, så har bestemt meg får å bestille et GTX580, har titta på det en god stund og jeg finner Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX som det beste kortet i pris og ytelse. og jeg slenger på den 500-lappen for å få dobbelt så mye minne. Men nå har aldri jeg brukt det kortet, så er det noen her som kan fortelle om noen bedre korT? Vil kjøre 3d og alle spill på ultra, har lest at det ikke er noe forskjell generelt på gtx580 kort, men vil gjerne ha et kort med kvalitet og lang levetid. Blir veldig glad for svar, da jeg muligens bestiller ikveld!! egentlig er GTX 580 idiotisk å kjøpe nå for tiden... men hvis du virkelig vil ha 3D... så sier jeg Asus GTX 580 DC II 1 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Gigabyte GTX580 Superoverclocked, uten tvil. http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/gigabyte_gtx580_super_overclock_review/1 Men hvorfor 580 nå? Endret 22. februar 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Hei! orker ikke å vente lenger på den nye serien av gtx kort, så har bestemt meg får å bestille et GTX580, har titta på det en god stund og jeg finner Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX som det beste kortet i pris og ytelse. og jeg slenger på den 500-lappen for å få dobbelt så mye minne. Men nå har aldri jeg brukt det kortet, så er det noen her som kan fortelle om noen bedre korT? Vil kjøre 3d og alle spill på ultra, har lest at det ikke er noe forskjell generelt på gtx580 kort, men vil gjerne ha et kort med kvalitet og lang levetid. Blir veldig glad for svar, da jeg muligens bestiller ikveld!! egentlig er GTX 580 idiotisk å kjøpe nå for tiden... men hvis du virkelig vil ha 3D... så sier jeg Asus GTX 580 DC II Hvorfor ikke? Vet at 7000series er ute, men er ingen nvidia drivere til dem, dessuten som jeg skrev spurte jeg om det var noen bedre, er det dET? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) AMD 7970 grisebanker 580 stygt og 7950 slår det ganske klart tilogmed, derfor lurer vi på hvorfor du vil kjøpe 580 nå. Jeg kjører det Gigabyte 580 SOC kortet jeg linket til, det kjører dønn stabilt på 1000mhz på greie temps. Men jeg hadde IKKE kjøpt det nå, AMD 7970/7950 er rett og slett bedre, og medmindre man er fanboy burde valget være enkelt - enten AMD nå eller vente på Nvidia Kepler. Hva mener du med Nvidia drivere? Kjører ikke Nvidia drivere på AMD Endret 22. februar 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Ok, jeg forstår. Har prøvd å vente på den nye serien. Men lurer på når "release" er. Har lest mye forskjellig slutten av februar, slutten av Quarter 1 eller midten av Quarter 2, altså til sommeren. Noen som har noen mer "sikre" datoer ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Ingen som har noen helt sikre datoer enda, men hvorfor skal du på død og liv ha Nvidia? AMD 79xx er helt supre kort, i særklasse best i dag. Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Har AMD skjermkort idag 5870. Det virker veldig bra på de fleste spill, men merker at den ikke kjører de nyeste spillene så bra, i tilegg har den begynt å bråke endel. Har bygd noen pc'er med Nvidia drivere, og dem virker enklere og bedre, men nå har ikke jeg spilt med dem, bare bygd pc'en. Men har venta lenge nå siden ifjor sommer (a) , men si hvis jeg kjøper gtx580 hvor dårlig vil den bli i forhold til 6xx series? (sånn ca) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg kjører det Gigabyte 580 SOC kortet jeg linket til, det kjører dønn stabilt på 1000mhz på greie temps. Hva i... Det er "golden"! Et typisk GTX 580 sliter med å passere 900MHz under overklokking og du sitter på 1000 MHz??? Ellers må man bare innse at HD 79XX-kortene er i særklasse i dag. Jeg sitter på ytelse sammenlignbart med HD 6990 med et overklokket 7970, det kan du bare drømme om med et GTX 580. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 1000mhz er typisk for Gigabyte 580SOC - de er IKKE basert på referansekort kan man trygt si ;-) Både kjøling og VRM oppsett er av en helt annen verden en referansekortene. Og til trådstarter - du kan ikke sammenligne et 5870 med 79xx!! Det er så stor klasseforskjell at det er helt sykt. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Jeg kjører det Gigabyte 580 SOC kortet jeg linket til, det kjører dønn stabilt på 1000mhz på greie temps. Hva i... Det er "golden"! Et typisk GTX 580 sliter med å passere 900MHz under overklokking og du sitter på 1000 MHz??? Ellers må man bare innse at HD 79XX-kortene er i særklasse i dag. Jeg sitter på ytelse sammenlignbart med HD 6990 med et overklokket 7970, det kan du bare drømme om med et GTX 580. Så sitter du med ræva drivere også Gleder meg til og cashe ut 10k på 2xgtx 680 kort med _skikkelig_ driver support snart Om de _verste_ ryktene er sanne vil jeg sitte med 20%+ ytelse med SLI vs 7970 crossfire oppsett. Og ja. Skikkelige drivere Til TS: vent litt på GTX 680. Endret 22. februar 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 1000mhz er typisk for Gigabyte 580SOC - de er IKKE basert på referansekort kan man trygt si ;-) Både kjøling og VRM oppsett er av en helt annen verden en referansekortene. Og til trådstarter - du kan ikke sammenligne et 5870 med 79xx!! Det er så stor klasseforskjell at det er helt sykt. Har ikke sammenlignet det med 79xx. Men jeg har fortalt hvilket skjermkort jeg har idag, og hvorfor jeg synes nvidia virker enklere og bedre Jeg leste om noen rykter (husker ikke kilder) der dem skrev at den nye Nvidia-serien ville banke AMD sin nye serie 79xx ned i støvlene. Kan dette være riktig? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg kjører det Gigabyte 580 SOC kortet jeg linket til, det kjører dønn stabilt på 1000mhz på greie temps. Hva i... Det er "golden"! Et typisk GTX 580 sliter med å passere 900MHz under overklokking og du sitter på 1000 MHz??? Ellers må man bare innse at HD 79XX-kortene er i særklasse i dag. Jeg sitter på ytelse sammenlignbart med HD 6990 med et overklokket 7970, det kan du bare drømme om med et GTX 580. Så sitter du med ræva drivere også Gleder meg til og cashe ut 10k på 2xgtx 680 kort med _skikkelig_ driver support snart Om de _verste_ ryktene er sanne vil jeg sitte med 20%+ ytelse med SLI vs 7970 crossfire oppsett. Og ja. Skikkelige drivere Til TS: vent litt på GTX 680. Seriøst? Denne diskusjonen om drivere har gått mange ganger før, det ender som regel med at AMD sine drivere er bedre... Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 1000mhz er typisk for Gigabyte 580SOC - de er IKKE basert på referansekort kan man trygt si ;-) Både kjøling og VRM oppsett er av en helt annen verden en referansekortene. Og til trådstarter - du kan ikke sammenligne et 5870 med 79xx!! Det er så stor klasseforskjell at det er helt sykt. Har ikke sammenlignet det med 79xx. Men jeg har fortalt hvilket skjermkort jeg har idag, og hvorfor jeg synes nvidia virker enklere og bedre Jeg leste om noen rykter (husker ikke kilder) der dem skrev at den nye Nvidia-serien ville banke AMD sin nye serie 79xx ned i støvlene. Kan dette være riktig? Det er sant ja, selv de verste AMD fanboisa som arni90 har nevnt opp til 20% mer ytelse. Det sier det meste. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei fanboy..... hysj...... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 For å utdype - skal det ikke gå an å diskutere skjermkort uten at en eller annen fanboyløk skal styrte inn med grønne skylapper på - akkurat nå er AMD kongen på haugen uansett hva fanboysa mener, NÅR Nvidia kommer med sitt nye kort kan dere diskutere det, inntil da - HYSJ! 2 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Er det noe Arni ikke har slått meg som å være, så er det AMD-fanboy. Han har jo f.eks frarådet folk fra å kjøpe AMD FX. Og i tråden sin om SLI/CF, så anbefaler han AMD og nVidia om hverandre. 2 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det blir like dumt hver gang noen kommer drassende med det mildt sagt håpløse "AMD-drivere suger, Nvidia har skikkelige drivere"-tullet... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det var IKKE Arni jeg siktet til, han er ganske saklig og kunnskapsfull vil nå jeg si - og man er ikke automatisk fanboy om man har et skjermkort av gitt merke ;-) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Har ikke sammenlignet det med 79xx. Men jeg har fortalt hvilket skjermkort jeg har idag, og hvorfor jeg synes nvidia virker enklere og bedre Jeg leste om noen rykter (husker ikke kilder) der dem skrev at den nye Nvidia-serien ville banke AMD sin nye serie 79xx ned i støvlene. Kan dette være riktig? Siste rykter sier at GTX 670 Ti basert på GK104 skal komme i mars med ytelse bedre enn GTX 580 og HD 7950. Angående GK110 som er ryktet å bli den store killeren, skal denne være satt til å komme om et halvt år. Ifølge ryktene. For alt jeg vet vil Nvidias neste grafikkortserie yte like bra som GT 500-serien med høyere strømforbruk. Å vente på ryktet maskinvare er logikk fra barnehagen ("når jeg blir voksen vil jeg kunne alt i verden"). Uansett er det å vente på ny maskinvare fra motstanderen idiotisk, hvis du vil vite hvorfor så ta en kikk på AMD Bulldozer. Det er sant ja, selv de verste AMD fanboisa som arni90 har nevnt opp til 20% mer ytelse. Det sier det meste. Når ble jeg fanboy? EDIT: Angående drivere sier jeg kort at så lenge du ikke skal kjøre CFX/SLI er AMD enklere. SLI/CFX er et kapittel for seg selv på begge sider. Endret 22. februar 2012 av arni90 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå