YaegeR Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Hei, jeg leste igjennom Q&A men jeg fikk egentlig ikke noe særlig godt svar. Jeg leter etter en person som har muligheter til å lage en oppegående side Er dette rette plassen for å spørre om hjelp, eventuelt komme i kontakt med noen som kan lage en side? Det er ikke snakk om noe mye arbeid, men rundt 1000kr kan avses til en Ok side. Endret 22. februar 2012 av regeay Lenke til kommentar
droidy Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Skal du ha statiske og dermed "enkle" sider, eller krever du dynamiske sider som opererer mot en database, så du enkelt kan legge inn nytt innhold selv? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det er ikke snakk om noe mye arbeid Om du ikke klarer å lage en enkel side selv, har du ikke kompetanse til å si hvor mye arbeid det er, ærlig talt. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Helt enig Matsemann, jeg har 0 kompetanse, så beklager Om jeg skal bruke et eksempel er det vel http://www.sk-gaming.com/ Ikke at denne siden er så voldsom fin, men den er praktisk og lett å forstå. (sett bort ifra all reklamen og våset) Og nei det er IKKE cs som er temaet :] Lenke til kommentar
droidy Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 For 1000 kr får du ikke så gode dynamiske sider, så det må nok bli et CMS. Om du skaffer et webhotell med domene kan du gjøre mye av arbeidet selv (kanskje alt, om du er litt flink). Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Du kommer nok desverre ikke særlig langt med 1000,- til en hjemmeside, uansett hvor enkel den er og selv om du har webhotell og domenenavn fra før... Vil anbefale deg at du strekker deg til et minimum av 3500,- Da vil nok noen kunne komme opp med en start for deg hvertfall (ved bruk av en CMS løsning)... Personlig har jeg aldri startet på et prosjekt så langt ned som 3500,- Nå jobber jeg riktig nok ikke med CMS eller lignende heller - Jeg skreddersyr nettsteder fra bunnen av, uten bruk av slike ferdigmaler. Men alikavel kan jeg ikke se for meg at det er mulig å bruke mindre en 4-6 timer på å sette opp et fungerende nettsted og få det på nett... Jeg er klar over at ting kan gå fort. Man har jo disse "hjemmeside på 1-2-3 / 5 minutter" -løsningene og lignende. Noen webhotell tilbyr også intergrerte CMS som Drupal, WP etc. som man kan installere bare ved et par klikk som gjør mesteparten av jobben for deg, og lar deg omtrendt begynne å fylle opp nettstedet ditt med innhold omtrendt umiddelbart. Men alikavel går tiden fort... Pressiserer igjen at jeg ikke er veldi kjent med disse CMS løsningene, og det er godt mulig jeg tar feil. At det er bare et lite hopp og et lakk, så er du på nett Lykke til Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Går det ann å kjøpe en template, og bare redigere den inn på one.com feks? kipt å være nærmere 30 år og ikke ha PEILING på webdesign(når man har hatt data som hobby i 18 år ) Lenke til kommentar
phlake Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 One.com har flere templates og egen websidegenerator. De har også ferdig bloggoppsett og Wordpressintegrering så vidt jeg vet. Har hotell og domener hos de selv, men har ikke brukt noen av verktøyene. Wordpress er uansett en fin plass å starte. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Synes de templatsa de hadde var ikke særlig pene teste wordpress senere idag da =) Lenke til kommentar
sprettass Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg driver egen webhosting og kan sette opp en Wordpress-side inkl. webhotell til deg med valgfritt design fra themeforest.com for oppgitt pris. Send forespørsel via PM om du er interessert Lenke til kommentar
Anders Hole Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Synes de templatsa de hadde var ikke særlig pene teste wordpress senere idag da =) Hva er egentlig formålet med siden? Det skal ikke være noe problem for deg å lage en standard side, ved bruk av html5/css på under 4 uker. Men siden du lenker til er vedlikeholdt og laget av flere enn 1 person. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 WordPress - er ikke det mest tilrettelagt for blogging? Skal ikke påstå noe da jeg ikke er veldi kjent med CMS, men har altid sett på WP til blogging... Uansett, her kan du finne endel nyttig informasjon på om bruk av CMS som WP og Drupal : hjemmeside.org. Greit lagt opp med innføringsvideoer og sånt samt et forum du kan stille spørsmål Lenke til kommentar
agm Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Wordpress var opprinnelig en bloggplattform, det stemmer. De siste årene har systemet gått igjennom store endringer, og idag er det forholdsvis små forskjeller på Wordpress og andre sammenlignbare CMS-systemer som Joomla og Drupal. De har alle sterke og svake sider, men om du skal ha en "vanlig" nettside med oppdateringsmuligheter spiller det ingen rolle hvilken av disse du velger. Mye av diskusjonen rundt WP eller ikke WP dreier seg nok (dessverre) i stor grad om personlig preferanse. Endret 27. februar 2012 av agm Lenke til kommentar
mynthoon Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Bare å sende meg en pm, så skal jeg lage en nettside. Men må desverre ha litt mer enn 1000kr. Er altfor mye arbeid ved å lage nettside. Tar flere timer. Endret 5. mars 2012 av PepsiYey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå