Sloffsy Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei. Jeg har nå vært å mista lappen. Kjørte i 100 i ei 60 sone som førte til at jeg fikk 6 mnd indratt sertifikat. Mitt spørsmål er om jeg vil få lappen tilbake med en gang tia er gått, eller må jeg kjøre opp på nytt igjen? har hatt lappen i litt over 4 år. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Om du må kjøre opp pånytt (avlegge ny førerprøve) vil vel stå i "domspapirene" vil jeg tro ? Lenke til kommentar
Sloffsy Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Om du må kjøre opp pånytt (avlegge ny førerprøve) vil vel stå i "domspapirene" vil jeg tro ? Det sto ingenting om at jeg måtte kjøre opp på nytt i papirene jeg fikk. Vil det da si at jeg ikke må kjøre opp på nytt igjen? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Kan tyde på det,men ville kontaktet juristen for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvorfor kjørte du i 100 i ei 60-sone, egentlig? Bare lurer. 6 Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvem har ikke gjort det? 4 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Dei som fylgjer trafikkreglane. 3 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvem har ikke gjort det? Ganske mange, vil jeg tro. Nå er ikke jeg uskyldig selv og jeg dømmer ingen for å ha gjort en tabbe som dette, men skal man først kjøre for fort så finnes det smartere steder å gjøre det enn i 60-sona. 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hei. Jeg har nå vært å mista lappen. Kjørte i 100 i ei 60 sone som førte til at jeg fikk 6 mnd indratt sertifikat. Mitt spørsmål er om jeg vil få lappen tilbake med en gang tia er gått, eller må jeg kjøre opp på nytt igjen? har hatt lappen i litt over 4 år. Når du har mista lappen, så må du kjøre opp på nytt. Og å kjøre for fort er én ting. Å gjøre det i 60-sona er helt på trynet. Tenk mindre på at du mista lappen, og mer på at du var heldig nok til å ikke drepe noen. Endret 23. februar 2012 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvem har ikke gjort det?*rekke opp hånden* 2 Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Når du har mista lappen, så må du kjøre opp på nytt. Hadde vært greit om folk faktisk vet hva de snakker om før de uttaler seg... Forskrift om tap av retten til å føre motorvogn mv. : § 8-2. Tap av førerett for kortere periode enn 6 måneder Med mindre særlige grunner foreligger i det enkelte tilfelle, skal det ikke kreves ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av førerett når tap av føreretten er fastsatt for 6 måneder eller kortere tidsrom. Dette gjelder likevel ikke dersom vedkommende ilegges straff for flere trafikkforseelser som enkeltvis ikke ville medført tap av førerett samt i tilfelle som omhandlet i § 2-9, eller det var gitt førerett på prøve, jf. § 8-4. Link til lovdata.no Så med andre ord, hvis ikke retten har sagt noe om at det kreves ny førerprøve og du har mistet lappen for 6mnd eller kortere trenger du ikke kjøre opp på nytt. - Kolbjørn 2 Lenke til kommentar
Sloffsy Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg ser det er mange "besserwissere" hær som syns det er idiotisk å kjøre i 100 i ei 60 sone. Helt enig der, men jeg har hatt lappen i over 4 år å ikke så mye som en fartsbot før jeg mista lappen. Var ganske enkelt ute å prøvekjørte en bil med over 280 hester og det ble litt vel "morro". Sant at det finnes smartere plasser enn 60 sona å kjøre fort. Glad jeg ikke drepte noen? Skal det liksom stå små skoleunger i veien klokka halv 3 på natta? Grow brains før du snakker! Ringte politikammeret nå og har fått svar! Jeg må ikke kjøre opp på nytt igjen! Heldigvis Skal ihvertfall ikke kjøre for fort i 60 sona igjen... Husk folkens!! I sonene(30, 40, 50, 60 og 70) er purken KNALLHARD på de som kjører for fort så ikke gjør som meg! 3 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg ser det er mange "besserwissere" hær som syns det er idiotisk å kjøre i 100 i ei 60 sone. Helt enig der, men jeg har hatt lappen i over 4 år å ikke så mye som en fartsbot før jeg mista lappen. Var ganske enkelt ute å prøvekjørte en bil med over 280 hester og det ble litt vel "morro". Sant at det finnes smartere plasser enn 60 sona å kjøre fort. Glad jeg ikke drepte noen? Skal det liksom stå små skoleunger i veien klokka halv 3 på natta? Grow brains før du snakker! Ringte politikammeret nå og har fått svar! Jeg må ikke kjøre opp på nytt igjen! Heldigvis Skal ihvertfall ikke kjøre for fort i 60 sona igjen... Husk folkens!! I sonene(30, 40, 50, 60 og 70) er purken KNALLHARD på de som kjører for fort så ikke gjør som meg! Du sa ingenting om når på døgnet du kjørte. Det er mange som kjører såppass mye for fort mye tidligere på kvelden enn du gjorde. Det kan også være andre ting langs veien som kan være et hinder enn skoleunger, men det visste du vel, du som har brains. Lenke til kommentar
Sloffsy Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Jeg vil ikke forsvare å ha kjørt for fort i en 60 sone. Er egentlig idiotisk, men derifra til å begynne å snakke om at man kunne drept noen er litt drygt. Endret 23. februar 2012 av Sloffsy Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Husk folkens!! I sonene(30, 40, 50, 60 og 70) er purken KNALLHARD på de som kjører for fortSå rart. Jeg lurer på hvorfor. så ikke gjør som meg!Ingen fare. Men det er ikke fordi jeg er redd for å miste lappen. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Jeg vil ikke forsvare å ha kjørt for fort i en 60 sone. Er egentlig idiotisk, men derifra til å begynne å snakke om at man kunne drept noen er litt drygt.Har du tenkt over hvordan du ville reagert hvis det hadde vært noen andre på veien? Kanskje ikke skolebarn, men en voksen som har vært på pub oppfører seg ikke nødvendigvis noe tryggere i trafikken enn en sjuåring. Det er når du ikke regner med at noe skal skje at ting går mest til helvete når det gjør det allikevel. Endret 23. februar 2012 av Sutekh 1 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jada jada, slutt å dømme. Han gjorde en tabbe og angrer, ingen vits å gni det i trynet. Lenke til kommentar
Sloffsy Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg vil ikke forsvare å ha kjørt for fort i en 60 sone. Er egentlig idiotisk, men derifra til å begynne å snakke om at man kunne drept noen er litt drygt.Har du tenkt over hvordan du ville reagert hvis det hadde vært noen andre på veien? Kanskje ikke skolebarn, men en voksen som har vært på pub oppfører seg ikke nødvendigvis noe tryggere i trafikken enn en sjuåring. Det er når du ikke regner med at noe skal skje at ting går mest til helvete når det gjør det allikevel. Hmm jeg ser du tar dette litt personlig? Joda er helt rett det at det er når du minst venter det at ting går til helvette. Jeg lurer bare på da om du aldri har kjørt for fort? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Har du tenkt over hvordan du ville reagert hvis det hadde vært noen andre på veien? Hadde nok ikke hoppet ut forran bilen. Mye om og hvis her. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 åfyttigrisen! Det er så mye moralpoliti på dette forumet at jeg blir dårlig i magen til tider. Det virker som om 90% av brukerene her har "hoppet" over ungdomstiden. Det er ingen som har gjort noe galt, å han stakkaren som har gjort det, han får høre det! Så sant ingen av dere satt på med han da han gjorde SINNSYKE 100 i en 60 sone så kan dere vel egentlig bare klappe igjen. Selv om det var en 60 sone så kan det jo hende at det var en liten strekke med lite avkjørsler der for alt dere vet. Man han ha flere hundre meter med rett strekke uten avkjørsler selv om det er en 60 sone. Så lenge man bruker hodet, så kan man kjøre ganske mye over fartsgrensen de fleste steder, uten om at man skaper farlige situasjoner med andre involvert. Hilsen en som alltid ligger på grensen for førerkort-tap! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå