Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av maskin

Anbefalte innlegg

Hei hvis det ikke er for mye til bry så lurte jeg på om jeg kunne få litt hjelp med hva jeg burde oppgradere PC'en min med, tenkte gi an en liten skrubb før diablo3 kommer. Kan for øyeblikket spille starcraft2 på grei grafikk, men det er så det akkurat går, kan ikke spille musikk til eller ha andre apps oppe.

"Under the hood":

•  
  • Intel Core 2 duo E6750 2,67Ghz, 1333Mhz Socket,4mb, (installert en schvæær ny vifte)
  • XFI GeForce 8800GTS 500M 640mb GDDR3, pci-Express, 2xDVI/hdtv/hdcp 320-bit
  • Corsair twin2x 5400 ddr2 1gig per stick
  • msi p35 neo-f, p35, socket 775 ddr2, 1333fsb, atx, gblan, pci-Ex16

Hovedkortet er jeg klar over er ganske dårlig, rammen sitter ikke så veldig godt og hender jeg må justere litt på de hvis jeg kommer borti maskinen eller flytter på den. Finnes det noe en kan gjøre for å sikre seg at de ikke sklir ut? Har 4 slotts og 2 av de er helt håpløse.

Så det jeg egentlig lurer på er om det er noe vits i å oppgradere, regner med det måtte blitt ramm og grafikk kortet, og til hva da? Har lite peiling på innmat. Kjøpte maskinen på komplett i 2009, og da skulle den være rimelig god. Er det blitt dinosaur allerede..

Har for øyeblikket windows 7, vurderte å bytte til windows xp hører det er mindre krøll og bruker mindre ressurser.

post-148963-0-69688300-1329914167_thumb.gif

Endret av Haawkings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du sett på FINN? ligger ofte noe snacks der.

Ellers ville jeg ikke byttet fra Win7 til Xp, ikke bare fordi det er mindre trygt, men du kan heller ikke utnytte like mye Ram.

Hmm ja der sier du noe..

Ok, men er det no måte jeg kan finne ut av hva slags skjermkort f.eks jeg kan oppgradere til, de nyeste nå er det vel annerledes stick eller strømforsyning på

?

Lenke til kommentar

har du sett på FINN? ligger ofte noe snacks der.

Ellers ville jeg ikke byttet fra Win7 til Xp, ikke bare fordi det er mindre trygt, men du kan heller ikke utnytte like mye Ram.

Hmm ja der sier du noe..

Ok, men er det no måte jeg kan finne ut av hva slags skjermkort f.eks jeg kan oppgradere til, de nyeste nå er det vel annerledes stick eller strømforsyning på

?

Så lenge hovedkortet ditt har slot som er kompatibelt med skjermkortet burde det gå greit, hvis du skal ha mye kraftigere utstyr må du også vurdere om strømforsyningen er kraftig nok. Noen strømforsyninger har muligheten til å koble til flere strømkabler, hvis ikke må du sjekke om du har nok hvis skjermkortet krever flere enn det gamle.

Får en helt decent ny pc (hovedkort,skjermkort, processor + ram) for ca 4k, ordnet en til nøyaktig 4200 for en kompis den drar BF3 osv uten problemer. Kjøpte da ikke Kabinett, HDD, Strømforsyning

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...