Gå til innhold

Er det noen lærere her?

Kazooo

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen lærere her?

jeg vurderer å bygge på utdanningen min med et par almennfag for å kunne ta pedagogikk og bli lærer på videregående nivå. Først og fremst på en vgs som tilbyr medier og kommunikasjon siden jeg allerede har en Master i TV-Produksjon.

Årsaken til at jeg vurderer dette kommer av et vanskelig TV-marked og en noe usikker fremtid hva angår inntekt og arbeidsforhold. Lærer anser jeg som et bankers yrke.

Det jeg egentlig lurer på, er hvilke fag kan være lure å ha ekstra for å undervise på vgs nivå? Jeg tenker meg Samfunnsfag og Engelsk. Er det noen som vet om fag der det er behov for lærere?

Å bare ha kompetanse til å undervise i mediefag vil ikke gjøre meg til en veldig stor resurs, så derfor tenker jeg det er lurt å ha et par almennfag også.

Kom gjerne med synspunkt rundt tanken mine!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo i realfag det er størst behov for lærere, men det er vel gjerne ikke aktuelt?

Har i alle fall hørt at det er overflod av lærere med utdanning i språk, slik at det ikke blir så enkelt å få seg jobb allikevel, samfunnsfagene kan jeg ikke uttale meg om. Du kan jo ta et kjapt søk på lærerstillinger og se hvilke fag som er mest behov for akkurat nå. Det vil jo kunne gi en pekepinn på hva som kan være greit å satse på.

Har du først fått deg fast lærerjobb, så vil du jo kunne ha den så lenge du selv vil... Mange steder foretrekkes det i hvert fall å ansette lærere fast, selv om enkelte aktører innen voksenopplæring driver som vikarbyrå fordi det er mer lønnsomt for dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...