Gå til innhold

Xp2500+ & NFS-7 2.0 booter ikke!! Symptomene er følgende


vhguru

Anbefalte innlegg

...når jeg starter maskinen går alle vifter,led på cd-rom og diskettstasjon lyser, men det piper ikke i kabinetthøytaleren slik som det skal gjøre når man starter. Maskinen går ca. i 3-5 sek. før den stopper opp. Det lyser da konstant i hardisk-,diskettstajon- og power led. Resetknappet fungerer ikke. Det er ikke tegn til at skjermen "starter" opp i løpet av den tiden det er liv i maskinen. Specs. forøvrig er :

Minne: 512 MB Geil PC3500 Golden Dragon

Skjermkort : C3D 9700pro AIW

Kabinett: Aopen H600B m/350W strømforsyning

Jeg har demontert alt og satt sammen på nytt med fokus på at alt settes sammen riktig, men samme elendige greia!! :(

Er HK defekt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel mange som kjører ATI-kort på NF7-S uten spesielle problemer??

Har prøvd å lete litt i forskjellige forum og det virker som om det kan forårsake problemer med for liten strømforsyning?? Jeg har 350W og det skulle vel holde for å forsyne skjermkortet??! :o

Lenke til kommentar

Fortreffende likt hva jeg oppleved med NF7, AMD XP2500+ og Geil PC3200 minne.

 

Eneste forskjellen er at jeg aldri fikk startet opp maskinen i mere enn 0,1 sekund. Så satte ambulansen igang. Men som du sier det piper ikke som det pleier, vil det si at den ikke piper i det hele tatt?

 

Jeg fikk som sagt ambulanselyder, og det sier visst de som har peiling på Abit at betyr CPU feil. Det finnes forskjellige peepkoder som "lokalisere" hvor det er feil.

 

Hvis du ikke får lyd i det hele så er enten kabinett-høytalerkabelen ikke satt skikkelig i, eller så må du sende tilbake hovedkortet ditt.

 

Jeg sendte forøvrig mitt i retur i går. Kjøper ASUS eller EPoX isteden.

 

Feyd

Lenke til kommentar

Hmmm regner med du har sjekka CMOS batteriet, det gjorde jeg på mitt EPoX, det var ok.

For å kommentere Ambulansen, når jeg hadde Duron CPU'en i EPoX kortet, så hvis jeg satte FSB til 101 MHz, det likte ikke HK, men CPU syntes det var ok.

Så HK'et hørtes ut som hele norges brannvesen, ambulanser og samtlige politikammer.

Og det sa C1 feil i displayet.

 

Men som jeg sa, sjekk CMOS batteriet ditt, det er kjent på Nforce 2 kortene at CMOS batteriene er tomme.

Også kan Radeon problemet være en faktor også.

Lenke til kommentar

Hvar hjemme i lunchpausen og gjorde følgende:

Satte inn et annet skjermkort. Viftene starter, men fortsatt høres ingenting fra høytaleren. Nå går viftene helt til jeg slår av maskinen igjen.

Satte inn 9700 AIW kortet. Startet først uten å koble ekstra strømkabel. Viftene surrer og går helt til jeg slår av maskinen. Koblet deretter den ekstra strømkabelen. Slår på maskinen og viftene slutter å surre etter 3 sekund. Power og HD led lyser konstant. What the fuck?!

Til slutt tok jeg ut minnebrikken. Startet maskinen. Ikke en lyd fra høytaleren. Den skal vel pipe og ule når jeg starter maskinen uten ram?? :o

HVA SKJER? HJELP? :grumpy:

Lenke til kommentar

Har hatt lignende problemer med mitt Abit KD7 og XP2400+. Startet maskinen, vifter begynte å gå, ingen pipelyd, intet bilde på skjerm.

 

Jeg brukte en vifte fra Cooler Master hvis thermal pad tydeligvis ikke var god nok, så jeg kjøpte en tube artic silver. Etter å ha påført det og flyttet litt på minnebrikken (Twinmos 512MB PC2700) startet den som den skulle. Har fungert fint siden.

Lenke til kommentar

Jeg fikk faktisk samme symptom på min nymonterte PC i går, men jeg har et Abit KD7-G hovedkort.

 

Symptomet er at alle vifter sviver, men det kommer ingen beep fra høytaleren (som er koblet til ja :) ) og skjermen får ikke noe signal. Jeg så også at det lyste et gult lys på hovedkortet, men jeg finner ingen info om dette lyset i manualen.

 

Jeg har ikke hatt tid til å teste så mye enda, men jeg forsøkte å cleare BIOS ved å følge alle 3 teknikkene som er beskrevet i manualen til HK. Dette hjalp fint lite.

Lenke til kommentar

huff du er ikke den eneste med samme problem. det dukker opp en slik tråd vær dag nå fortia.

 

alle komponentene mine virka. prøvde også andre komponenter som virka men nei...fikk ikke skjermbilde.

 

Jeg har nå sendt det i retur jeg vil da be om et annet hk. enten av msi eller epox....problemet er at jeg ikke finner et men nforce2 og spdif utgang. Abit=JALLA

Lenke til kommentar

Hm.. Jeg har et ATI kort sammen med Abit NF7-S V2.0 Hket, funker stablilt, har også 512 twinmos pc3200. Det fungerer helt stabilt til maskinen låser seg i spill, eller i Warcraft III. Har enda ikke testet andre spill. Da er det ikke så stabilt, men har enda ikke tatt meg tid til å finne ut hva som gjør det.

 

Når dere sier at dere ikke får bilde på skjermen så kan det jo hende at skjermkortet er kaputt. Det skjedde meg miit gamle skjermkort! Det var heller ikke noen pipelyd hos meg. :o :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...