sinnaelgen Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Telenor driver butikk. Det er ingen nyhet. Vi får ingen nyhetsartikler om de hundretusenvis av kundene som er fornøyd med mobildekning, adsl eller hva det måtte være, siden det er dårlig butikk for nettavisene. Selvfølgelig skulle alle helst hatt full mobildekning og et tosifret antall Mbit internetthastighet overalt og til enhver tid, men til hvilken pris? EDIT: Jeg tror ikke Telenor er hverken spesielt mye bedre eller verre enn andre operatører når det gjelder dekning, hastighet og kundeservice. De ER imidlertid større enn de aller, aller fleste konkurrentene. Flere kunder = flere kunder med problemer. At Telenor driver bukk er så sin sak . det er måten de driver butikk som får lit merkelige utslag inn i mellom Da kan man lure på om de virkelig er interessert i å ta vare på gamle kunder . jeg har nå mine tvil jeg vet ikke om det er tidligere i denne tråden eller det var en annen der de kom frem at kunder som gikk bort fra Telenor ble forsøkt lokke tilbake bare minutter etter at de hadde bestill nytt abonnement hos konkurrenten Sånn sett så er Telenor litt ut i grøfta i forhold til kundene sine Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 At Telenor driver bukk er så sin sak . det er måten de driver butikk som får lit merkelige utslag inn i mellom Da kan man lure på om de virkelig er interessert i å ta vare på gamle kunder . jeg har nå mine tvil jeg vet ikke om det er tidligere i denne tråden eller det var en annen der de kom frem at kunder som gikk bort fra Telenor ble forsøkt lokke tilbake bare minutter etter at de hadde bestill nytt abonnement hos konkurrenten Sånn sett så er Telenor litt ut i grøfta i forhold til kundene sine De er selvsagt ikke interessert i å bruke betydelige summer på en privatkunde de har marginal fortjeneste på og kun kan binde i 12 måneder. Investeringen vil jo aldri betale seg igjen. Å forsøke å lokke tilbake kunder er helt normalt. Det gjør teleoperatører, aviser, Netflix og en hel haug av andre tjenester. Spesielt i forhold til privatmarkedet der man har en stor kundemasse, liten profitt per kunde og ikke anledning til å binde over lang tid så blir det slik. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Riktig, EternalSunshine. den andre elgen: Se deg i speilet litt nå. Tar du feil, eller tar ALLE ANDRE feil? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Unødvendig spørsmål. Vi tar alltid feil. 5 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Selvfølgelig, det tenkte jeg ikke på... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Det handler ikke om hvem som tar feil , det handler om å respektere , ikke jage vekk kundene sine. Det jeg vil frem til er at ikke alle kunden Telenor har blir akseptabelt behandlet. I dette tilfelle ligger det i grenseland bare synd at så få ser det Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Det handler ikke om hvem som tar feil , det handler om å respektere , ikke jage vekk kundene sine. Det jeg vil frem til er at ikke alle kunden Telenor har blir akseptabelt behandlet. I dette tilfelle ligger det i grenseland bare synd at så få ser det Bare synd at så få ikke ser det. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Det handler ikke om hvem som tar feil , det handler om å respektere , ikke jage vekk kundene sine. Det jeg vil frem til er at ikke alle kunden Telenor har blir akseptabelt behandlet. I dette tilfelle ligger det i grenseland bare synd at så få ser det Bare synd at så få ikke ser det. Jeg snakker om hvordan så mange blir lurt av Telenor . Det er altså ikke så mange som ser at de blir lurt til å tro at tilbudet er bedre en det er Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 I kontraktsperioden er tilbudet akkurat like godt som det kontrakten krever. Etter kontraktstiden er det noe helt annet. Kanskje Telenor setter ned hastigheten pga uforklarlige dropp i hastighet, men man har jo alltids sjansen til å bytte leverandør. For å være ærlig føler jeg at det er leverandørene som unngår de grisgrendte strøkene helt som burde få på pukkelen, ikke Telenor som faktisk har et tilbud der. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Det har et tilbud som sier at de kan kjøre med sportsbil under forutsetning at den ikke har for stort motor. i praksis må man bruke traktor og firehjulstrekker lit merkelig når stadig flere tjenester krever raske linjer. jeg har ihvertfall det inntrykket at de gangene Telenord ikke får anbudet for utbygging så truer de med rettsak samtidig som de vil gå for den løsningen som koster minst å bygge ut Da betyr det ingen ting hvilke løsning bygda ønsker seg. Heldigvis er de flest i stand til velge fornuftig Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Haha, nå begynner bilanalogiene igjen. Ja, hvis man bor på heia, hender det rett som det er at man MÅ ha firehjulstrekker for å komme hjem. For å komme videre i diskusjonen: har du eksempler på at Telenor saksøker hvis de ikke får anbud? Hvis JEG skulle ha bygget ut nett i et område, og faktisk tjent penger på saken, ville jeg absolutt ha gått for den løsningen som koster minst å bygge ut. Det samme gjelder uansett hva som bygges ut og hvem som gjør det. Det "bygda" ønsker seg, er raskt nett, stabil HDTV og telefon. Det får de uavhengig av hvilken fiberleverandør som bygger ut. Hvis det fortsatt er det vi snakker om, da... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Haha, nå begynner bilanalogiene igjen. Ja, hvis man bor på heia, hender det rett som det er at man MÅ ha firehjulstrekker for å komme hjem. For å komme videre i diskusjonen: har du eksempler på at Telenor saksøker hvis de ikke får anbud? Hvis JEG skulle ha bygget ut nett i et område, og faktisk tjent penger på saken, ville jeg absolutt ha gått for den løsningen som koster minst å bygge ut. Det samme gjelder uansett hva som bygges ut og hvem som gjør det. Det "bygda" ønsker seg, er raskt nett, stabil HDTV og telefon. Det får de uavhengig av hvilken fiberleverandør som bygger ut. Hvis det fortsatt er det vi snakker om, da... i det tilfelle jeg referer til så var det nettop stabiliteten som skulle være problematisk med den løsning Telenor ville bruke Nå fant jeg ikke det jeg lete etter men dert er denne saken de dreier seg om . her var det en liten krig mellom Salten bredband og tenor om hvem som skulle få anbudet Uten at jeg får dokumenter det så mener jeg bestem at også Telenor drev med protester mot at de ikke fik anbud i forkant Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 samtidig som de vil gå for den løsningen som koster minst å bygge utDu er klar over at det til syvende og sist er kundene og skattebetalerene som sitter igjen med regningen for utbyggingen? Hvorfor burde ikke utbygger velge en rimelig løsning da? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 samtidig som de vil gå for den løsningen som koster minst å bygge utDu er klar over at det til syvende og sist er kundene og skattebetalerene som sitter igjen med regningen for utbyggingen? Hvorfor burde ikke utbygger velge en rimelig løsning da? Det handler om balansen mellom pris og ytelse , ikke det billigste for enhver pris. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 http://www.side3.no/teknologi/hvorfor-er-raskt-bredband-sa-veldig-dyrt/8479642.html Forskjellige aktører utifra hvor de opererer Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 jeg sitter her og forsatt luer på hvorfor kostnaden er så høye for selve utbyggingen? Hvis man ser bort fra gravingen og lønna til de som gjør den jobben så burde ikke resten være så astronomisk dyrt Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Grav grøfta sjæl, så får du sikkert en fin rabatt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 jeg sitter her og forsatt luer på hvorfor kostnaden er så høye for selve utbyggingen? Hvis man ser bort fra gravingen og lønna til de som gjør den jobben så burde ikke resten være så astronomisk dyrt Planlegging, prosjektering, gravesøknader, utførelse (fiberkabel skal blåses i rør eller strekkes i stolper, skjøtes, måles osv), installasjon i hus (KAN være tidkrevende, spesielt i eksisterende/eldre hus), dokumentasjon, matriell. I tillegg kan det også komme kostnader til sanering av gamle kabler, asfaltering, bytting av gamle stolper osv. Til slutt kan man gjerne se bort fra graving og lønn, men det ER dyrt, og en viktig grunn til at hele utbyggingen blir dyr. Lurer du fortsatt? Lenke til kommentar
David1 Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 "Samtidig har rundt 70 prosent av alle husstander tilgang til ytelser på over 25 Mbit/s." Og her sitter jeg med en internetthastighet på max 10 Mbit/s... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Da er du en av 677638 husholdninger som ikke har tilgang til over 25 Mbit, mens 1581156 har det. Hvis vi kan overføre det til dette forumet (noe som ikke vil bli helt nøyaktig) er det 80500 medlemmer på dette forumet som ikke kan få over 25 Mbit. Du trenger altså ikke å føle deg alene i lidelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå