Ar`Kritz Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hva mener du med underleverandører til Telenor? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hva mener du med underleverandører til Telenor? Det var et unødvendig spørmål . Du vet god at et stor firma ikke kan gjøre alt selv og bruker andre til gjøre tjenester for seg Hvis du er utetter etter en liste så er jeg ikke den rette å spørre om det Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Da går jeg ut fra at du mener entreprenører, som det refereres til i den siste artikkelen din. Det er helt utrolig hvordan Fru Harikkedekning, TV2, og Internet Superheroes som deg selv vet alt så mye bedre enn Telenor, som eier nettet, og entreprenørene/montørene som skal gjøre jobbene, som for eksempel å klatre i en flere titalls meter høy mast med tunge antenner. At noen mister mobildekning skal selvfølgelig ikke skje, og man jobber kontinuerlig for at det ikke skjer, men av og til skjer det. At noen får satt ned internetthastigheten fordi Telenor ikke ønsker å bruke (ti)tusenvis av kroner på feilsøking er kjedelig for dem det rammer, men de sparte i alle fall inn en del penger da de kjøpte hus der ingen skulle tru at nokon kunne bu. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Det er 2 ting der fullstendig overser her. 1: Telenor lover noe de overhode ikke kan holde ( man kan si at heller ikke andre leverandører klarer å holde det de lover , men her det lang over det som er akseptabelt ) Telenor har ikke lovet noenting, ingen internettleverandører lover noenting. Telenor har faktisk, i henhold til artikkelen du refererer, opplyst kunden om dette også. Dette er også standard prosedyre å informere kunder om som ligger utenfor grenseområdet at kvaliteten ikke kan garanteres (uten at dette er nevnt i artikkelen). 2: De gir i tilbud som de vet ikke fungerer . De gjør det stikk motsatte av det du sier elg, de gir et tilbud de vet fungerer, derfor nedgraderer de! Jeg ser virkelig ikke hvorfor linjen plutselig skal bli så mye dårligere. De har jo brukt den i et år uten problemer Hadde problemet vært der helt fra starten ( det er ikke sagt noe om det ) så blir saken av en helt annen karakter Har du ingen evner overhodet til å lese svarene på innleggene dine? Er det virkelig vanskelig å forstå at endringer i telenettet kan medføre endringer på linjekvaliteten og? Det er faktisk ikke noe usannsynlig scenario i det hele tatt, og skjer rett som det er. Man skulle to at de nekter å reparere feil som oppstår etter en tids bruk Det er det som er kritikkverdig Hvor i all verden står det i artikkelen at det er en feil på linjen? Det er ingen bilverksteder som forteller deg at du må kjøre sakte med bilen fordi man ikke har reservedeler til motoren Den sammenligningen der funker ikke. Om du absolutt må bruke en bil analogi så kan du heller sammenligne det med kollektivtrafikken i grissgrente strøk. Jo lenger unna du bor, jo dårligere kollektivtrafikk er det. Og om det skjer endringer i rutene, så kan det slå uheldig ut for deg.. Det finnes nok helt sikkert mange eksempler på dårlig kundeservice Elg, uten tvil, men denne er ikke en av de. Telenor har gjort alt rett i dette tilfellet, ingenting klandreverdig med måten de håndterte dette på. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Det er utrulig hvor mye feil info du klarer å få ut av denne artikkelen. Det er neste som om jeg kike gidder å korrigere deg hele tiden – Prøv 3GEt år senere henvendte de seg på nytt til Telenor med spørsmål om hvorfor farten var dårligere enn de hadde hatt tidligere. Selskapet svarte at linjen har «ukjent støy som medfører lavere hastighet enn det som er teoretisk beregnet, nemlig 3/0,4 Mbit/s».– Det skal imidlertid være god 3G-dekning i området, og vi kan anbefale deg å forsøke mobilt bredbånd, heter det i svaret fra Telenor.– Nesten uten dekningEtter at TV 2 skrev om Marita Aarvik, som opplevde at mobildekningen forsvant over natten, har TV 2 fått en rekke henvendelser fra folk med lignende historier......Har ikke 3GSilje Andrea Holm og samboeren i Korgen syntes ikke tilbudet om mobilt bredbånd fristet. De ønsker blant annet å kunne bruke tjenester som Netflix og Skype. Om det er en tålmodighetsprøve via 3G, er det omtrent umulig med 2G. Og paret har aldri opplevd 3G-dekning i huset.– At Telenor ikke er interessert i å forbedre forholdene rundt sine internett-tjenester i et område hvor de har omtrent monopol på slike tjenester, er for meg uforståelig, sier Silje. – De fleste blir fornøydeTelenors informasjonssjef Per-Aril Meling opplyser til TV 2 at det kan være flere årsaker til at makshastigheten på linjen blir ustabil.– Det kan være telelinjens beskaffenhet, antall kunder, bruken etc. I samråd med kundene setter vi da ned hastigheten og kundene får et nytt abonnement. Dette ble gjort den 26. juni 2013 på denne kunden. Kunden fikk da et rimeligere abonnement, med lavere hastighet og mer stabil linje, skriver Meling i en epost til TV 2. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) ÅÅÅåååÅÅÅ, stod ikke Bjørn Amundsen i stua deres og målte da Telenor foreslo at de skulle prøve 3G? Heldigvis hadde de, som ALLE andre, en mobiltelefon, så de visste umiddelbart at 3G faktisk ikke var et alternativ for dem. Ferdig. Neste. Endret 25. august 2014 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Det er utrulig hvor mye feil info du klarer å få ut av denne artikkelen. Det er neste som om jeg kike gidder å korrigere deg hele tiden Hva nøyaktig er det du mener jeg klarer å tolke feil? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Ang den artikkelen til TV2. Hvorfor sjekker ikke folk opp linjen før de bosetter seg? Om de så hadde fått beskjed om 4Mbit som de hadde først, er jo ikke det brukbart, man må tenke litt fremover også. Min bror bor 4-5km unna sentralen og får kun 1.7Mbit. Selv hadde jeg aldri flyttet til et hus/leilighet med dårlig nett. Faktisk er nettlinja prioritet nr.1, så kommer huset/leilighet i andre rekke. Bor man litt utpå landet, så bør man sjekke opp litt før man flytter, spesielt om man bruker nettet en del. Endret 25. august 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Alle forstår at det er kjipt når en 4Mbit linje blir redusert til 2Mbit, men hvor mye penger er det fornuftig å bruke på å utbedre? Motsetning er eksempler som dette. Her bruker altså samfunnet 1 milliard på å dekke 5200 husstander. 192 000kr i snitt per husstand. Drift av senderne kommer i tillegg. Jeg tør ikke tenke på hva de 1000 dyreste husstandene koster. Jeg synes det er helt kurant at Telenor bruker kalkulatoren litt. Vil folk virkelig ha internett så får man det til, men det må selvsagt betales i cash og dugnadsvilje. Viktig å gå sammen med naboer og eventuelt kommune. Endret 25. august 2014 av EternalSunshine 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Det er utrulig hvor mye feil info du klarer å få ut av denne artikkelen. Det er neste som om jeg kike gidder å korrigere deg hele tiden Hva nøyaktig er det du mener jeg klarer å tolke feil? du ser selv , jeg har referert det viktigste i forrige innlegg Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Ang den artikkelen til TV2. Hvorfor sjekker ikke folk opp linjen før de bosetter seg? Om de så hadde fått beskjed om 4Mbit som de hadde først, er jo ikke det brukbart, man må tenke litt fremover også. Min bror bor 4-5km unna sentralen og får kun 1.7Mbit. Selv hadde jeg aldri flyttet til et hus/leilighet med dårlig nett. Faktisk er nettlinja prioritet nr.1, så kommer huset/leilighet i andre rekke. Bor man litt utpå landet, så bør man sjekke opp litt før man flytter, spesielt om man bruker nettet en del. Får man beskjed om en hastighet så forventer man også at den holder i flere år. man forventer ihvertfall ikke at man må nedgradere etter et år Enkelte ganger forstår jeg ikke hvorfor prisen skal bli så astronomiske Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 du ser selv , jeg har referert det viktigste i forrige innlegg Jeg ser at du har klart å sitere deler av artikkelen, jeg ser og hva som står der, men det forteller meg ikke hva du mener jeg har misforstått? Jeg har gitt deg saklige argumenter om hvorfor jeg mener du tar feil. Du derimot har hverken svart på dette, eller gitt meg noen andre argumenter, annet enn å sitere det samme om igjen som ikke gir noen verdi. At vi ikke er enige er en annen sak, du kan ikke forvente at alle har samme synspunkt, så da får vi heller bli enig om å være uenig Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 det gjelder spesielt det med 3G dekning . du ser det i post # 745 Det påståes at det skal være god 3G dekning i området men ingenting tyder på at det virker inne i huset Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 det gjelder spesielt det med 3G dekning . du ser det i post # 745 Det påståes at det skal være god 3G dekning i området men ingenting tyder på at det virker inne i huset For det første, så diskuterte vi ikke 3G dekningen da du svarte meg, så skjønner ikke hvorfor du skal dra det inn plutselig? Uansett, ja, det er helt riktig som du sier og som kunden oppgir i artikkelen at det ikke er 3G dekning der kunden bor. Og hva så? Hvordan i alle dager skal Telenor kunne vite om stua ikke har dekning? De kan antakelig vite at det er dekning i område, men det er jo ingen garanti. Jeg bor i tjukkeste sentrum på vestlandet, og har og dårlig 3G dekning av en eller annen merkelig grunn, uten at jeg forventer at Telenor skal kunne vite det. Så her har altså Telenor opplyst kunden om alternativene han har, så jeg spør igjen, hva i all verden har Telenor gjort galt her? Eller vent, ikke svar på det. Jeg avslutter nå, jeg har bedre ting å bruke tiden min på.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) jeg må bare si at det skuffer og irriter meg veldig at enkelt har så til tro til Telenor fremfor kunden som er avhengig av tjenestene. Dere godtar nesten enhver unnskyldning fra Telenor fra å forsøke å tilfreds tille kundene. kunden har tross alt et behov de også , men det bli jo fullstendig ignorert og Telenor kan forsette og melke kunder med halvdårlige løsninger Enten informer de ikke kunden om konende problemer eller så er informasjon alt får dårlig Det er det samme som lure kundene svikter det ene så får man bare beskjed om prøve noe som er ende mer usikkert Det undrer meg at så magge går på argumentet om man ikke kan forvente ok bredband utenfor byene en gang 2G ,3G og 4G funger bare punktvis landskapet og da ikke bra nokk det irriter meg også ( selv om jeg har fiber og helt super nettlinje fra en annen andelevre ) man bygger ut for raskere hastighet der de har ok nett før et akseptabelt antall med elendig nett får muligheten til få ok linje Det samme som at noen skal få lov til kjøre Ferrari før andre i det hele tatt for lov til kjøre selv om alle fyller kravene For det første, så diskuterte vi ikke 3G dekningen da du svarte meg Det er fult mulig , men det var nå det jeg reagerte mest på . - de måtte absolutt prøve noe de viste ikke fungerte - som de var noe trøst Nå er det også verdt å nevne at Telenor har i noe få tilfeller ( jeg kjenner til et ) protestert når et annet selskap flikk tilbudt om å bygge ut telefon og bredbanddekning i en bygd Da påstod Telenor at det var dem som var best , selv om det etter mine øyne var en lit dårlig løsning .riktignok var det billigere en de andre , men det skal jo ikke bety alt. at andre aktører igjen protesterte mot Telenor sier mye om hvor betent kampen om kunden kan bli Telenor har jo også mesteparten av mobildekningen og der er det også en del tjenester som inngår. Hvis man har fulgt med så er det en del krumspring fra selskapet som har før til kundeprotester At de velger å flytte stadig mer virksomheten til utlandet samtidig som ansatte blir sagt opp til tross for overskudd sier mye om hvordan selskapet tenker . Det er profitt i mente som går ut over både kunder og ansatte Da må man kunne sette seg ned og tenke litt får man velger Telenor som operatør Endret 25. august 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Telenor driver butikk. Det er ingen nyhet. Vi får ingen nyhetsartikler om de hundretusenvis av kundene som er fornøyd med mobildekning, adsl eller hva det måtte være, siden det er dårlig butikk for nettavisene. Selvfølgelig skulle alle helst hatt full mobildekning og et tosifret antall Mbit internetthastighet overalt og til enhver tid, men til hvilken pris? EDIT: Jeg tror ikke Telenor er hverken spesielt mye bedre eller verre enn andre operatører når det gjelder dekning, hastighet og kundeservice. De ER imidlertid større enn de aller, aller fleste konkurrentene. Flere kunder = flere kunder med problemer. Endret 25. august 2014 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Trenger ikke 50mbit? Nei vel? Her i huset har vi 6 personer. Jeg for min del trenger alene 15mbit MINIMUM for 4k streaming. Så legger man på surfing, mobile enheter, andre brukere som streamer full HD, spilling, nedlasting av programmer, drivere osv... Da trenger man 50mbit ganske kjapt. At slike folk som dette sitter som analytikere er hårreisende, kompetanse og tankegang utover et meget innsnevret område er tydeligvis ikke på agendaen. Blindt hat mot piratkopiering og ingenting annet. Lenke til kommentar
avo Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Nå er vel denne tråden to og et halvt år gammel, og sannheten er nei, for to og et halvt år siden trengte jeg ikke 50Mbps. Jeg ville gjerne ha det, men jeg trengte det ikke til privatbruk hjemme. Nå er det litt mer i grenseland, og det er et godt argument for å ikke flytte ut på landet. At Telenor ikke vil kan/vil levere til folk som bor for langt unna sentralen er synd, men slik er livet. De kan levere brukbare linjer til de fleste, et sted rundt 98-99% tipper jeg, og at de siste som selv har valgt å bo utenfor det meste, ikke får noe brukbart nett er jo synd for dem, men man må nesten selv bestemme om man vil bo sentralt eller på landet, med både fordelene og ulempene det gir. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 JA! Jeg kjøpte leilighet etter linjelengden. Angrer ikke akkurat på det, VDSL fungerer greit frem til jeg får fiber. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Det gjorde jeg også. Hadde det ikke vært fiber der hadde jeg heller ikke kjøpt. Til neste år så blir det muligens å se seg om etter en mindre enebolig, da blir det neppe kjøp om det ikke minimum er VDSL der. Nå kan man jo også fint bo "på landet" å ha både VDSL og Fiber. Man trenger ikke nødvendigvis bo i noen by. Endret 26. august 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå