Gå til innhold

- Nordmenn trenger ikke bredbånd på 50 Mbit/s

Anbefalte innlegg

du er forsatt for langt unna .

prøv Godøy (gøya).

Og DU er mot felles finansiering av infrastruktur?! DU, DU ja du er ikke annet en enn utgift for hele det Norske samfunn!

jeg er ikke imot noen felles infrastruktur , tvert i mot

jeg er i mot at alle må betale likt uansett bruk.

så kan man jo diskuter hvor da det hel slår ut på de forskjellige brukerne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv Godøy (gøya).

Og DU er mot felles finansiering av infrastruktur?! DU, DU ja du er ikke annet en enn utgift for hele det Norske samfunn!

Du gjør ikke det, du betaler for en linje, det er som å betale for et vannrør i en gitt diameter, treg hastighet et rør med liten diameter som frakter lite vann, en raskt linje, et stort rør med stor diameter som frakter mye vann.

Hva er det du mener med at du betaler likt uansett bruk?

Lenke til kommentar

Hva med ICE eller internett over parabol?

når alt av trådløs kommunikasjon ( inkludert parabol) er ustabilt så duger det ikke.

parabol krever jo også opp linje og da må man ha noe annet i tillegg.

dessuten så er det det dyreste dere har funnet på

DA MÅ DU BETALE FOR FUCKINGS INFRASTRUKTUR! Det er ikke storforbrukerne som er utgiften, det er utbyggingen av muligheten for å levere stabile (og deriblant er raske en bieffekt).

Utgiften er å dra rør kabler og grave ut til den lille drittøya dere bor på om naboen din bruker 20 ganger så mye båndbredde som deg og betaler lik pris som det er det ikke dte som er utgiften dems, de må graven den frem til huset ditt, det er det som er utgiften.

Bare fordi du ikke benytter vannrøret de har brukt flere millioner på å grave frem til huset ditt og naboen din gjør det så mener du han skal betale mye mer en deg fordi han bruker produktet dere begge har betalt for (som du også klart har muligheten til å bruke)

Endret av Rudde
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei parabol krever ikke egen opplinje med noe eget i tilegg.

Og er parasbolen ustabil vil en større disk hjelpe på det.

Husker da far min skulle ha parabol på Storforshei litt nord for Mo I Rana.

Han sleit med standarantenne som leverandørene kom slepende med mens når han kjøpe seg ei større antenne løste problemet seg selv på en regnværsdag.

Så med mindre du bor nede i et hull omgitt av høye fjell er nett på parabol en løsning som fungerer.

Og ja jeg forventer faktisk ikke at du som bor på enden av ei øy skal ha lik pris som de som bor i høyblokk i en by.

• Liker 1
Lenke til kommentar

prøv Godøy (gøya).

Du gjør ikke det, du betaler for en linje, det er som å betale for et vannrør i en gitt diameter, treg hastighet et rør med liten diameter som frakter lite vann, en raskt linje, et stort rør med stor diameter som frakter mye vann.

når man belaster en linje lite så skal man betale en lav pris , belaste men an linje mye så skal man betale mye.

før betale man på enkelt mobile nett pr data .

nå betaler man pr måned .

på bredbandlinjer betaler man pr hastighet pr måned

slik de går frem nå tvinger de brukeren til belaste linje mer ( ihvertfall ta betaling for det ) .

Lenke til kommentar

når alt av trådløs kommunikasjon ( inkludert parabol) er ustabilt så duger det ikke.

DA MÅ DU BETALE FOR FUCKINGS INFRASTRUKTUR! Det er ikke storforbrukerne som er utgiften, det er utbyggingen av muligheten for å levere stabile (og deriblant er raske en bieffekt).

Utgiften er å dra rør kabler og grave ut til den lille drittøya dere bor på om naboen din bruker 20 ganger så mye båndbredde som deg og betaler lik pris som det er det ikke dte som er utgiften dems, de må graven den frem til huset ditt, det er det som er utgiften.

Bare fordi du ikke benytter vannrøret de har brukt flere millioner på å grave frem til huset ditt og naboen din gjør det så mener du han skal betale mye mer en deg fordi han bruker produktet dere begge har betalt for (som du også klart har muligheten til å bruke)

jeg har betal en engangssum på run 8-9 tusen for få lagt inne kabelen

men bare noen år senere ble den gravd over og hengt opp i strøm stolpene i stedet

da burde jeg kunne kreve noe av disse pengen tilbake

Lenke til kommentar

prøv Godøy (gøya).

når man belaster en linje lite så skal man betale en lav pris , belaste men an linje mye så skal man betale mye.

før betale man på enkelt mobile nett pr data .

nå betaler man pr måned .

på bredbandlinjer betaler man pr hastighet pr måned

slik de går frem nå tvinger de brukeren til belaste linje mer ( ihvertfall ta betaling for det ) .

Les neste svar jeg har gitt deg som forklarer dette.

Når det kommer til mobildata derimot er historien en helt annet, problemet ditt er at du ikke er i stand til å skille på teknologier du skjønner ikke hvordan ting fungerer.

Når du bruker mobildata benytter du frekvenser i gitte tidsrom, når du bruker disse kan ingen andre bruke de og de må vente til din mobil er ferdig med å overføre data før de kan etablere sin dataforbindelse, så jo mer mobildata du benytter jo oftere gjør du slik at et frekvensområde er opptatt og teleleverandør kan ikke levere denne dataen til andre mobilkunder.

Dette er absolutt ikke tilfelle med kablene. Ja du har uplinks til splittere å ISP'er, men dette er ikke de store utgiftene for den teleoperatør, dette er absolutt minimale utgifter som ikke slår inn i budsjettet deres.

Les deg opp på hva du snakker om så kanskje du lærer noe.

Lenke til kommentar

men bare noen år senere ble den gravd over og hengt opp i strøm stolpene i stedet

Hvem gravde over den og hvorfor blei den deretter hengt opp i trærne?

Høres jo mere ut som et erstatningskrav mellom deg og de som gravde.

Lenke til kommentar

Åja du tror 8-9 tusen dekker utgiftene for å få disse kablene dit de skal? Du betaler en bitte liten egenandel altibox snakker om at de ikke ha tjent inn områder på 25-30 år, og dette med egenandel om gravid (IKKE GRAVING PÅ PRIVAT TOMT) altså egenandel på å grave i gata, hvor husstandene selv er ansvarlig for å grave frem til hus.

Jeg skjønner ikke hvorfor det andre er relevant, mistet du forbindelsen? Mener du at de du betalte ikke gjennomførte gravearbeidet fordi de senere ble gravet opp? Mistet du kablene? Hvordan påvirket dette deg på noe som helst måte? Og dette er tydelig ikke snakk om på privat eiendom, så jeg vil antar det var mange flere enn deg som betalte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han sleit med standarantenne som leverandørene kom slepende med mens når han kjøpe seg ei større antenne løste problemet seg selv på en regnværsdag.

Så med mindre du bor nede i et hull omgitt av høye fjell er nett på parabol en løsning som fungerer.

Og ja jeg forventer faktisk ikke at du som bor på enden av ei øy skal ha lik pris som de som bor i høyblokk i en by.

parabol fungere bare en vei . skal man late opp noe som f,eks eposter så må man ta det via en anen linje.

jeg finnerer heller ingen beskrivelse på hvordan det gjøres

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

parabol fungere bare en vei . skal man late opp noe som fe,ek eposter så må man ta det via en anen linje

Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du prøver å skrive men hvorfor tror du egentlig satellitt telefoner fungerer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...