Tan28 Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Hvis man ønsker en rask linje så skal man selvfølgelig betale for det , det betyr også at de som ikke ønsker det bør slippe. hvorfor er tenke slik at bare fordi none trenger raske linjer så må alle betale for det ? Er det så forbanna vanskelig å godta de utallige svarene du har fått på nær sagt alle de ubrukelige spørsmålene du har kommet med? 1 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Hastigheten angående nrk har med kostnaden de betaler og att alle skal ha en OK hastighet. Traffikkmengde har en kostnad for NRK om du ikke er klar over dette. Selv mora som er innom facebook og nettbank kunne ha klart seg med oppringt internett. Men selv hun ser verdien som ikke alle ser ut å se Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 det er ganske kjekt å kunne laste ned et spill, streame en film samtidig, også kanskje streame litt musikk også, uten at det går ut over ytelse. selvfølgelig , men det betyr ikke at alle må ha det nei, men hvis man vil så må de jo få lov til det, det sier seg selv gjør det ikke? man trenger ikke en 100mbps linje for å surfe på vg.no Hvis man ønsker en rask linje så skal man selvfølgelig betale for det , det betyr også at de som ikke ønsker det bør slippe. hvorfor er tenke slik at bare fordi noen trenger raske linjer så må alle betale for det ? man trenger kanskje ikke mere en 2 mbit for surfe på vg , eller andre aviser men må må likevel betale for raskere linje. ikke fordi det er nødvendig for infrastrukturen men fordi ISP en nekter la oss få lavere hastighet igjen for kunne kreve lit mere i betaling mens miste hastighet øker med 10-30% , prisen på samme hastighet går ned med 30-50% så vil likevel mange merke økt pris , minst 10% . Når det så gjentaes med noen års mellomrom så har man plutselig doblet kostnadene å si at man da ikke pusher hastighetsøkningen på folket blir direkte latterlig hmm, det er bare jeg som betaler for linjen min... man kan selv velge hasstighet, hvis 5mbps blir for raskt for deg kan du jo prøve 3G modem? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 det er ganske kjekt å kunne laste ned et spill, streame en film samtidig, også kanskje streame litt musikk også, uten at det går ut over ytelse. selvfølgelig , men det betyr ikke at alle må ha det nei, men hvis man vil så må de jo få lov til det, det sier seg selv gjør det ikke? man trenger ikke en 100mbps linje for å surfe på vg.no Hvis man ønsker en rask linje så skal man selvfølgelig betale for det , det betyr også at de som ikke ønsker det bør slippe. hvorfor er tenke slik at bare fordi noen trenger raske linjer så må alle betale for det ? man trenger kanskje ikke mere en 2 mbit for surfe på vg , eller andre aviser men må må likevel betale for raskere linje. ikke fordi det er nødvendig for infrastrukturen men fordi ISP en nekter la oss få lavere hastighet igjen for kunne kreve lit mere i betaling mens miste hastighet øker med 10-30% , prisen på samme hastighet går ned med 30-50% så vil likevel mange merke økt pris , minst 10% . Når det så gjentaes med noen års mellomrom så har man plutselig doblet kostnadene å si at man da ikke pusher hastighetsøkningen på folket blir direkte latterlig hmm, det er bare jeg som betaler for linjen min... man kan selv velge hasstighet, hvis 5mbps blir for raskt for deg kan du jo prøve 3G modem? kjære venne , jeg har jo sagt den ideale hastigheten for min del er rund 10 mbit . det får man ikke noen sted lenger ,ihvertfall ikke relativ nærhet Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 det er ganske kjekt å kunne laste ned et spill, streame en film samtidig, også kanskje streame litt musikk også, uten at det går ut over ytelse. selvfølgelig , men det betyr ikke at alle må ha det nei, men hvis man vil så må de jo få lov til det, det sier seg selv gjør det ikke? man trenger ikke en 100mbps linje for å surfe på vg.no Hvis man ønsker en rask linje så skal man selvfølgelig betale for det , det betyr også at de som ikke ønsker det bør slippe. hvorfor er tenke slik at bare fordi noen trenger raske linjer så må alle betale for det ? man trenger kanskje ikke mere en 2 mbit for surfe på vg , eller andre aviser men må må likevel betale for raskere linje. ikke fordi det er nødvendig for infrastrukturen men fordi ISP en nekter la oss få lavere hastighet igjen for kunne kreve lit mere i betaling mens miste hastighet øker med 10-30% , prisen på samme hastighet går ned med 30-50% så vil likevel mange merke økt pris , minst 10% . Når det så gjentaes med noen års mellomrom så har man plutselig doblet kostnadene å si at man da ikke pusher hastighetsøkningen på folket blir direkte latterlig Som poengtert før: man finner massevis av trege linjer til en billig penge der ute. At du finner noen selskaper som utelukkende fokuserer på raskt nett endrer ikke på det. Sjekk bredbåndsguiden, du får da fint 2mbit-linjer uten å bli flådd i dag. Husk også at det er faste utgifter relatert til et abonnement, så det er ikke noen god modell å forvente at halv hastighet gir halv pris. Det er ingen som tvinges til å øke kostnaden ved å ha et abonnement, utover det generell prisøkning i samfunnet ellers tilsier. Denne "oppgraderingstvangen" er isåfall en økt hastighet til samme pris som før, og det er et gode - ikke et onde. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 det er ganske kjekt å kunne laste ned et spill, streame en film samtidig, også kanskje streame litt musikk også, uten at det går ut over ytelse.selvfølgelig , men det betyr ikke at alle må ha det nei, men hvis man vil så må de jo få lov til det, det sier seg selv gjør det ikke? man trenger ikke en 100mbps linje for å surfe på vg.no Hvis man ønsker en rask linje så skal man selvfølgelig betale for det , det betyr også at de som ikke ønsker det bør slippe. hvorfor er tenke slik at bare fordi noen trenger raske linjer så må alle betale for det ? man trenger kanskje ikke mere en 2 mbit for surfe på vg , eller andre aviser men må må likevel betale for raskere linje. ikke fordi det er nødvendig for infrastrukturen men fordi ISP en nekter la oss få lavere hastighet igjen for kunne kreve lit mere i betaling mens miste hastighet øker med 10-30% , prisen på samme hastighet går ned med 30-50% så vil likevel mange merke økt pris , minst 10% . Når det så gjentaes med noen års mellomrom så har man plutselig doblet kostnadene å si at man da ikke pusher hastighetsøkningen på folket blir direkte latterlig hmm, det er bare jeg som betaler for linjen min... man kan selv velge hasstighet, hvis 5mbps blir for raskt for deg kan du jo prøve 3G modem? kjære venne , jeg har jo sagt den ideale hastigheten for min del er rund 10 mbit . det får man ikke noen sted lenger ,ihvertfall ikke relativ nærhet For det første tilbyr de fleste på ræva teknologi som telefonkabler, radio og satelitt fremdeles disse ræva hastigheten du er ute etter, og det er ingen grunn til å tro de ikke skal tilby dette i fremtiden da de har mange tekniske begrensninger å forholde seg til. Men la oss nå si du har fiber eller coax hvor minste hastighet kanskje er 25 Mbit til en helt overkommelig pris, samme pris eller kanskje billigere en hva du får 10 Mbit for på andre teknologier, du er altså sur på butikken eller bakenr som selger brød fordi brødet er for stort og du rekker ikke spise det før det er tørt eller blir grønt. Ja ok, du gir mye mening. 1 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) breiband.no til 299,- bare å sette opp parabolen igjen Du må ikke ha fiber, det du etterspør finnes ikke på fiber men alternativene finnes. Rettelse de finnes men ikke noe du har råd til desverre Jatakk begge deler må du slå ifra deg og våkne opp den andre elgen. Hva som er det optimale for deg trenger ikke være det for en ISP elller andre kunder. Det gjelder masse annet også men sånn er det godta det eller la være, men en gang må selv den store elgen innse realitetene. Endret 3. august 2014 av Lindsay Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Dere er jo total ute på vidda her . vrøvler om masse tilbud som ikke eksister og påstår at jeg må bruke bredbandguiden som ikke finner noen ting i mit område i tillegg er det noen som betale veldig lav pris for en rask linje som later til synes det er greit at noen endre betaler mye mere for hastighet som er en brøkdel av hans Nå må dere ta dere sammen her Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Dere er jo total ute på vidda her . vrøvler om masse tilbud som ikke eksister og påstår at jeg må bruke bredbandguiden som ikke finner noen ting i mit område i tillegg er det noen som betale veldig lav pris for en rask linje som later til synes det er greit at noen endre betaler mye mere for hastighet som er en brøkdel av hans Nå må dere ta dere sammen her Hva mener du vi som betaler lite for en rask linje skal gjøre med det faktum at andre selskaper krever mer for lavere hastighet? selvfølgelig urettferdig, men sånn er det av og til. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Er ikke det noe som heter lik pris under like forutsetninger. Du kan ikke forvente at det er like billig å bygge et hus ute på vidda som det er i en drabantby f.eks. selv om det er samme huset med samme standar. Blir litt det samme med breiband også. Er infrastrukturen der og er lett å legge opp til mange abbonenter blir det billigere en å dra en fiberkabel langt up på vidda for et hus. Dette er ting som koster og gjør at den ene må betale mere for et tilbud av samme kvalitet en andre må gjøre. For meg ligger dette i sakens natur. For meg akkurat nå kan jeg velge meddlom breiband fra canal digital til en lavere pris med nesten 10x høyere hastighet en det jeg har ADSL nå. Årsaken til at jeg aksepterer dette er at canaldigitalboksen akkurat nå ligger midt i en midlertidig vei gjennom et stort anleggsområde og det tar kun en bil på avveie til for å få betydelig nedetid. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Dere er jo total ute på vidda her . vrøvler om masse tilbud som ikke eksister og påstår at jeg må bruke bredbandguiden som ikke finner noen ting i mit område i tillegg er det noen som betale veldig lav pris for en rask linje som later til synes det er greit at noen endre betaler mye mere for hastighet som er en brøkdel av hans Nå må dere ta dere sammen her Så, fortell oss hvor du holder til, så skal vi se hva bredbåndsguiden får opp. Jeg har sjekket tre tettsteder med omtrent 10000 innbyggere, og alle disse hadde flust av tilbud på bredbåndsguiden. Hvis du bor i en husklynge med et tresifret antall innbyggere kan jeg forstå at det ikke er alt og alle som leverer, men igjen: det er en del av premissene for å bo på et slikt sted. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 i bredbandguiden er det ikke direkte stedangivelse det blir spurt om med noen tal , enten fra fasttelefon , mobil eller gård og bruks nummer jeg har ikke gårdsnummeret men bruk telefonur på både mobil og fasttelefon. ingen av dem kunne finne stedet Så du kan søke på steder mellom Tverlandet og Saltstraumen utenfor Bodø jeg reager ikke så veldig mye på forskrekkelige priser hvis nettverket er forskjellig , selv om jeg ønsker en noe lavere pris . det jeg reager på er at pris differansen mellom de forskjellige hastighetene er så liten. det er jo tross alt snakk om forskjellig belastning av linjene og jeg reagerer på at spirevipper som slipper veldig billig unna nærmes skal være sure eller irriterte fordi andre klager på høy pris. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 i bredbandguiden er det ikke direkte stedangivelse det blir spurt om med noen tal , enten fra fasttelefon , mobil eller gård og bruks nummer jeg har ikke gårdsnummeret men bruk telefonur på både mobil og fasttelefon. ingen av dem kunne finne stedet Så du kan søke på steder mellom Tverlandet og Saltstraumen utenfor Bodø jeg reager ikke så veldig mye på forskrekkelige priser hvis nettverket er forskjellig , selv om jeg ønsker en noe lavere pris . det jeg reager på er at pris differansen mellom de forskjellige hastighetene er så liten. det er jo tross alt snakk om forskjellig belastning av linjene og jeg reagerer på at spirevipper som slipper veldig billig unna nærmes skal være sure eller irriterte fordi andre klager på høy pris. Atter en gang, om en skulle lagd spesialhastigheter for folk som deg så hadde det blitt dyrt fordi en må administrere det hele. Både i forhold til konfigurering av utstyr, fakturering, regnskap med mer. Forøvrig så må du innse at du får mer for mindre i dag. Bredbåndet ditt er reelt billigere i dag en da du først koblet deg opp. Når det kommer til å utnytte hastigheten så gjør til og med du det når du laster ned ymse fra nett. For ikke å snakke om når en laster opp. Jo mer du streamer og ellers bruker skytjenster, jo mer bruker du tilgjengelig båndbredde. Du konstruerer problemer som ikke finnes. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 i bredbandguiden er det ikke direkte stedangivelse det blir spurt om med noen tal , enten fra fasttelefon , mobil eller gård og bruks nummer jeg har ikke gårdsnummeret men bruk telefonur på både mobil og fasttelefon. ingen av dem kunne finne stedet Så du kan søke på steder mellom Tverlandet og Saltstraumen utenfor Bodø jeg reager ikke så veldig mye på forskrekkelige priser hvis nettverket er forskjellig , selv om jeg ønsker en noe lavere pris . det jeg reager på er at pris differansen mellom de forskjellige hastighetene er så liten. det er jo tross alt snakk om forskjellig belastning av linjene og jeg reagerer på at spirevipper som slipper veldig billig unna nærmes skal være sure eller irriterte fordi andre klager på høy pris. Tok det første og beste med gatenavn og nummer fra Tverlandet på gule sider, nemlig Hagebyen 38, 8050. Det ga meg 20/1 fra NGT og tilsvarende fra HomeNet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 i bredbandguiden er det ikke direkte stedangivelse det blir spurt om med noen tal , enten fra fasttelefon , mobil eller gård og bruks nummer jeg har ikke gårdsnummeret men bruk telefonur på både mobil og fasttelefon. ingen av dem kunne finne stedet Så du kan søke på steder mellom Tverlandet og Saltstraumen utenfor Bodø jeg reager ikke så veldig mye på forskrekkelige priser hvis nettverket er forskjellig , selv om jeg ønsker en noe lavere pris . det jeg reager på er at pris differansen mellom de forskjellige hastighetene er så liten. det er jo tross alt snakk om forskjellig belastning av linjene og jeg reagerer på at spirevipper som slipper veldig billig unna nærmes skal være sure eller irriterte fordi andre klager på høy pris. Tok det første og beste med gatenavn og nummer fra Tverlandet på gule sider, nemlig Hagebyen 38, 8050. Det ga meg 20/1 fra NGT og tilsvarende fra HomeNet. du er forsatt for langt unna . prøv Godøy (gøya). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 i bredbandguiden er det ikke direkte stedangivelse det blir spurt om med noen tal , enten fra fasttelefon , mobil eller gård og bruks nummer jeg har ikke gårdsnummeret men bruk telefonur på både mobil og fasttelefon. ingen av dem kunne finne stedet Så du kan søke på steder mellom Tverlandet og Saltstraumen utenfor Bodø jeg reager ikke så veldig mye på forskrekkelige priser hvis nettverket er forskjellig , selv om jeg ønsker en noe lavere pris . det jeg reager på er at pris differansen mellom de forskjellige hastighetene er så liten. det er jo tross alt snakk om forskjellig belastning av linjene og jeg reagerer på at spirevipper som slipper veldig billig unna nærmes skal være sure eller irriterte fordi andre klager på høy pris. Atter en gang, om en skulle lagd spesialhastigheter for folk som deg så hadde det blitt dyrt fordi en må administrere det hele. Både i forhold til konfigurering av utstyr, fakturering, regnskap med mer. Forøvrig så må du innse at du får mer for mindre i dag. Bredbåndet ditt er reelt billigere i dag en da du først koblet deg opp. Når det kommer til å utnytte hastigheten så gjør til og med du det når du laster ned ymse fra nett. For ikke å snakke om når en laster opp. Jo mer du streamer og ellers bruker skytjenster, jo mer bruker du tilgjengelig båndbredde. Du konstruerer problemer som ikke finnes. det er ikke snakk spesialhastigheter , men muligheten til ha en lav hastighet tilgjengelig. blir det for dyrt så finner folk seg andre tilbud til slutt blir alternativene for kronglete å dyre så lar man være Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 du er forsatt for langt unna . prøv Godøy (gøya). Og DU er mot felles finansiering av infrastruktur?! DU, DU ja du er ikke annet en enn utgift for hele det Norske samfunn! 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 i bredbandguiden er det ikke direkte stedangivelse det blir spurt om med noen tal , enten fra fasttelefon , mobil eller gård og bruks nummer jeg har ikke gårdsnummeret men bruk telefonur på både mobil og fasttelefon. ingen av dem kunne finne stedet Så du kan søke på steder mellom Tverlandet og Saltstraumen utenfor Bodø jeg reager ikke så veldig mye på forskrekkelige priser hvis nettverket er forskjellig , selv om jeg ønsker en noe lavere pris . det jeg reager på er at pris differansen mellom de forskjellige hastighetene er så liten. det er jo tross alt snakk om forskjellig belastning av linjene og jeg reagerer på at spirevipper som slipper veldig billig unna nærmes skal være sure eller irriterte fordi andre klager på høy pris. Tok det første og beste med gatenavn og nummer fra Tverlandet på gule sider, nemlig Hagebyen 38, 8050. Det ga meg 20/1 fra NGT og tilsvarende fra HomeNet. du er forsatt for langt unna . prøv Godøy (gøya). Godøynes gårdsutsalg får inn NGT med 20/1, og HomeNet med 16/1. Det er så langt jeg gidder søke, det er vel mer eller mindre bevist at du faktisk kan få inn et brukbart nett, eller at du bor på den eneste flekken dette ikke er mulig. Spør mamma eller pappa etter gårdsnummeret hvis du vil ha fasiten. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 det er ikke snakk spesialhastigheter , men muligheten til ha en lav hastighet tilgjengelig. blir det for dyrt så finner folk seg andre tilbud til slutt blir alternativene for kronglete å dyre så lar man være Fordi det for ISP'en blir for kronglete og dyrt å tilby lav hastighet så lar de være å tilby dette. Det du ber om er å få lov å betale mer for mindre, hvorfor vil du det? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 i bredbandguiden er det ikke direkte stedangivelse det blir spurt om med noen tal , enten fra fasttelefon , mobil eller gård og bruks nummer jeg har ikke gårdsnummeret men bruk telefonur på både mobil og fasttelefon. ingen av dem kunne finne stedet Så du kan søke på steder mellom Tverlandet og Saltstraumen utenfor Bodø jeg reager ikke så veldig mye på forskrekkelige priser hvis nettverket er forskjellig , selv om jeg ønsker en noe lavere pris . det jeg reager på er at pris differansen mellom de forskjellige hastighetene er så liten. det er jo tross alt snakk om forskjellig belastning av linjene og jeg reagerer på at spirevipper som slipper veldig billig unna nærmes skal være sure eller irriterte fordi andre klager på høy pris. Tok det første og beste med gatenavn og nummer fra Tverlandet på gule sider, nemlig Hagebyen 38, 8050. Det ga meg 20/1 fra NGT og tilsvarende fra HomeNet. du er forsatt for langt unna . prøv Godøy (gøya). Godøynes gårdsutsalg får inn NGT med 20/1, og HomeNet med 16/1. Det er så langt jeg gidder søke, det er vel mer eller mindre bevist at du faktisk kan få inn et brukbart nett, eller at du bor på den eneste flekken dette ikke er mulig. Spør mamma eller pappa etter gårdsnummeret hvis du vil ha fasiten. det er forsatt noen km for lang unna forsten så lyver bredbandguden på dette feltet . For det går en kobberkabel fra Telenor ( telefon ) eller fiberkable fra signal/ altibox i det område resten må gå på mobile forbindelser , som er ekstremt ustabilt i større deler om dette om trådet i bredbandguiden er det ikke direkte stedangivelse det blir spurt om med noen tal , enten fra fasttelefon , mobil eller gård og bruks nummer jeg har ikke gårdsnummeret men bruk telefonur på både mobil og fasttelefon. ingen av dem kunne finne stedet Så du kan søke på steder mellom Tverlandet og Saltstraumen utenfor Bodø jeg reager ikke så veldig mye på forskrekkelige priser hvis nettverket er forskjellig , selv om jeg ønsker en noe lavere pris . det jeg reager på er at pris differansen mellom de forskjellige hastighetene er så liten. det er jo tross alt snakk om forskjellig belastning av linjene og jeg reagerer på at spirevipper som slipper veldig billig unna nærmes skal være sure eller irriterte fordi andre klager på høy pris. Atter en gang, om en skulle lagd spesialhastigheter for folk som deg så hadde det blitt dyrt fordi en må administrere det hele. Både i forhold til konfigurering av utstyr, fakturering, regnskap med mer. Forøvrig så må du innse at du får mer for mindre i dag. Bredbåndet ditt er reelt billigere i dag en da du først koblet deg opp. Når det kommer til å utnytte hastigheten så gjør til og med du det når du laster ned ymse fra nett. For ikke å snakke om når en laster opp. Jo mer du streamer og ellers bruker skytjenster, jo mer bruker du tilgjengelig båndbredde. Du konstruerer problemer som ikke finnes. du er ganske så blind her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå