wdal Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei:) Har lite problem som er en smule irriterende... Jeg har 2 stk ocz agility ssd disker i raid 0, hver gang jeg starte opp pcen kommer det fail på den ene, og jeg blir sendt rett i bios. Der må jeg sette hd på raid-mode, dem kan ikke stå på ahci, det fungerer ikke. (dem fungerte på achi mode i ca 3 mnd uten problem) så saver jeg og skrur av maskinen, går inn i maskinen, tar ut og inn sata kablene, starter opp maskinen igjen, og igjen blir jeg sendt til bios, hvor jeg på nytt må sette hd-mode på raid, maskinen restarter, og nå fungerer den, og jeg kommer inn i windows... WTF er galt?? Resten av specs: HK: Asus maximum extreme 4 CPU: i2600K RAM: corsair domminator xms3 GPU: 2x gtx570 soc gigabyte i sli PSU: corsair ax 850W HDD: 2x WD caviar black 2Tb (bruker hk sine egne sata kontroller) Noen som har en ide hva som kan bli gjort for å fikse dette permanent, uten å formatere og starte på nytt? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hvis det er OCZ Agility Series SATA II du har ville jeg prøvd bios oppdatering. Hvis det er sanforce sata 3 så kan det være SSD diskene som er problemet. Vet ikke om du må reinstallere etter bios oppdateringer kan godt hende du må det. Hvis du overklokker så kan dette gi problemer ja, greit å sjekke maskinen er stabil fra før man begynner på raid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå