Dahlsv1 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Hei, jeg har problemer med at maskinen fryser etter noen minutter i Windows. Den fungerer fint frem til frys, så er den "frossen" noen minutter før det kommer en rask blåskjerm jeg ikke rekker å lese, før maskinen restarter. Klarer å se at det ikke dumpes noe minne når dette skjer. Når den så restarter finner den ikke harddisken, en OCZ Vertex 2 SSD 60GB, som jeg har OS på. Får beskjed om å sette inn Windows disken fordi den ikke finner noe å boote fra. System Repair i Windows-installasjonen fungerer ikke og jeg må restarte. HVIS jeg tar strømmen på maskinen klarer den å starte uten problemer, men da fryser den jo etter noen minutter igjen og hele regla starter på nytt. Klarer å starte i safe mode for å få en check disk under neste oppstart, den har nå stoppet på steg 4 av 5 19% inn i verifying file data steget..når den til slutt restarter igjen etter en stund finner jeg ingen av harddiskene i BIOS..! Hovedkortfeil?? Kan SSDen være ødelagt? Den er bare 6 mnd gammel og har fungert fint frem til nå.. Øvrige specs er: Gigabyte GA-P55 USB3 HK Intel i5 [email protected] OCZ 3x2GB 1333/10666 Asus GeForce GTX460 Cooler Master RS850-SPM2D3 Samsung Spinpoint 1TB 7200rpm disk som er like gammel som SSDen WD 500GB disk som er to år gammel Ingenting er overklokket og alle temperaturer er normale. Endret 22. februar 2012 av Dahlsv1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) hmm, dette hørtes ganske kjent ut. Jeg fikk samme problemet mitt men med en vortex 120 gb disk. Sannsynligvis så har den tatt kveld ja, kan du teste disken i en annen pc? Endret 22. februar 2012 av Hårek Unødig sitering slettet Lenke til kommentar
Dahlsv1 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Ja, har jo forsåvidt mulighet til det. Hvis ikke så bor jeg 5 minutter una PSData hvor disken er kjøpt, og det er jo garanti på den fortsatt så jeg bytter den nok bare i en ny:-) Endret 22. februar 2012 av Hårek Unødig sitering slettet Lenke til kommentar
Dahlsv1 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Da var saken løst. God service hos PS Data resulterte i kliss ny SSD disk:-) Fikk også beskjed om å oppdatere firmware da dette har vært et problem på SandForce disker http://www.anandtech.com/show/4973/sandforce-identifies-firmware-bug-causing-bsod-issue-fix-available-today Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Er mye kluss med Sandforce baserte SSD'er ja - spesielt OCZ er ille, har blitt litt bedre med firmware oppdateringer, men det sikreste er å styre langt unna og velge en SSD som er både driftsikker og rask, f.eks Crucial M4. Lenke til kommentar
Dahlsv1 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Er mye kluss med Sandforce baserte SSD'er ja - spesielt OCZ er ille, har blitt litt bedre med firmware oppdateringer, men det sikreste er å styre langt unna og velge en SSD som er både driftsikker og rask, f.eks Crucial M4. Okei, får huske på det hvis denne også ryker etter kort tid. Så lenge det er garanti på den så kjøper jeg ikke ny:-) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Husk backup ;-) PS! Neste generasjon Sandforce blir noe helt annet, nå når Sandforce har blitt kjøpt opp av LSI - LSI kan kontrollere får å si det litt forsikitg. Endret 22. februar 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Dahlsv1 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Trenger vel ikke backup av en ny, ubrukt disk? Spennende å se om det blir noen forbedring med ny firmware:-) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 At den er ny og ubrukt har lite å si, regner med du har fått en Vertex 3? Umulig å si når eller om de vil klusse til, bare at en ganske stor del av dem gjør, med Agility 3 er det skremmende mange. Lenke til kommentar
Dahlsv1 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Regner med at jeg får en Vertex 2 siden de fortsatt har den på lager. Skal bort og hente den senere idag så vi får se:-) Blir uansett firmware update med en gang. Har alt viktig jeg vil spare på på andre disker da jeg i utgangspunktet var litt skeptisk til SSD med OS, men måtte jo prøve:-P Blir nok bare OS og tungdrevne programmer på SSDen. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Har både force 3 og force gt. Slet med div feilmeldinger og blåskjerm. Etter ny bios har det aldri vært noe problemer. Så man trenger forsåvidt ikke styre unna de forde. Men er selvfølgelig ikke positivt :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå