ATWindsor Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Hei, jeg sliter med mitt Asus hovedkort på HTPCen, det er ikke så stabilt som det burde, og jeg er ærlig talt litt lei av ASUS, har hatt suboptimal stabilitet på de to siste kortene fra de. Jeg trenger ett kort som oppfyller følgende krav: 1. Stabilt, det skal stå på 24/7 helst uten det fungg av feil. 2. LGA 1156, med plass til sualslot-GPUcooler (helst 3 slots), men bruker ingen andre kort i maskinen 3. Må støtte speedfan Noen tips? Har det noen særlig ulempe å velge H55-chipsettet? Feks dette kortet: http://www.prisjakt.no/product.php?p=515015 Det er jo ganske billig, hva gir det meg å velge ett P55-kort til dobbelte prisen? AtW Endret 21. februar 2012 av ATWindsor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Så lenge du har planer om å kun kjøre et skjermkort + ikke overklokke CPU noe særlig kan du like greit gå for et H55. Angående valg av hovedkort, hadde jeg styrt unna Intel sine egne hovedkort, og vist jeg helt ærlig skulle anbefalt et stabilt hovedkort, hadde det nok vært lablet med Asus. Men ettersom et er uaktuelt kan du ta en titt på Gigabyte ;-) Edit: du kan eventuelt ta steget opp til H57 som har litt flere funksjoner. Endret 22. februar 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Hvorfor ville du styrt unna intels kort? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Intel sine hovedkort er ofte veldig enkle i funksjoner, tilbehør osv. Når prisforskjellen i tillegg omtrent ikke eksisterer, kan enn like greit betale litt mer for mye mer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Intel sine hovedkort er ofte veldig enkle i funksjoner, tilbehør osv. Når prisforskjellen i tillegg omtrent ikke eksisterer, kan enn like greit betale litt mer for mye mer. Jeg trenger ingen funksjoner utover å dtyre ting i speedfan. Det eneste jeg trenger er ett stabilt hovedkort. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå