moby_duck Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Ok, nå har jeg fått kjøpt kjølepasta og montert prosessorkjøleren ordentlig, og den holder seg på ca 37 grader. Men nå har jeg et annet problem! (Ja, det er første gangen min ) Skjermkortet har en HDMI-utgang, og det samme har skjermen. Har en HDMI-kabel mellom de to. Jeg har også en D-sub kabel fra skjermen direkte til hovedkortet. Når jeg slår på PC-en og velger HDMI-utgangen på input på skjermen, så står det "no bootable device detected". Velger jeg D-sub utgangen, så står det bare "no signal detected" og skjermen blir svart. Jeg prøvde å koble skjermen til laptopen min med D-sub kabelen, og det funket fint. Kan det hende at D-sub inputen på hovedkortet er defekt, eller er det noe jeg gjør galt? Skal jeg egentlig bruke begge de kablene og koble skjermen til skjermkortet og hovedkortet? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Ok, nå har jeg fått kjøpt kjølepasta og montert prosessorkjøleren ordentlig, og den holder seg på ca 37 grader. Men nå har jeg et annet problem! (Ja, det er første gangen min ) Skjermkortet har en HDMI-utgang, og det samme har skjermen. Har en HDMI-kabel mellom de to. Jeg har også en D-sub kabel fra skjermen direkte til hovedkortet. Når jeg slår på PC-en og velger HDMI-utgangen på input på skjermen, så står det "no bootable device detected". Velger jeg D-sub utgangen, så står det bare "no signal detected" og skjermen blir svart. Jeg prøvde å koble skjermen til laptopen min med D-sub kabelen, og det funket fint. Kan det hende at D-sub inputen på hovedkortet er defekt, eller er det noe jeg gjør galt? Skal jeg egentlig bruke begge de kablene og koble skjermen til skjermkortet og hovedkortet? skjermkortet som er i prosessoren blir deaktivert når du har et dedikert skjermkort tilkoblet, så du skal ihvertfall ikke ha den tilkoblet til hovedkortet hvis du kobler til bare skjermkortet med HDMI til skjermen, virker det da? er skjermkortet koblet skikkelig i? spinner vifta? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Ok, nå har jeg fått kjøpt kjølepasta og montert prosessorkjøleren ordentlig, og den holder seg på ca 37 grader. Men nå har jeg et annet problem! (Ja, det er første gangen min ) Skjermkortet har en HDMI-utgang, og det samme har skjermen. Har en HDMI-kabel mellom de to. Jeg har også en D-sub kabel fra skjermen direkte til hovedkortet. Når jeg slår på PC-en og velger HDMI-utgangen på input på skjermen, så står det "no bootable device detected". Velger jeg D-sub utgangen, så står det bare "no signal detected" og skjermen blir svart. Jeg prøvde å koble skjermen til laptopen min med D-sub kabelen, og det funket fint. Kan det hende at D-sub inputen på hovedkortet er defekt, eller er det noe jeg gjør galt? Skal jeg egentlig bruke begge de kablene og koble skjermen til skjermkortet og hovedkortet? skjermkortet som er i prosessoren blir deaktivert når du har et dedikert skjermkort tilkoblet, så du skal ihvertfall ikke ha den tilkoblet til hovedkortet hvis du kobler til bare skjermkortet med HDMI til skjermen, virker det da? er skjermkortet koblet skikkelig i? spinner vifta? Nå har jeg koblet ut den til hovedkortet, slik at skjermen kun er koblet til PC-en via HDMI til skjermortet. Det står allikevel "no bootable device detected". Men hva er det den skal "boote" da? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Ok, nå har jeg fått kjøpt kjølepasta og montert prosessorkjøleren ordentlig, og den holder seg på ca 37 grader. Men nå har jeg et annet problem! (Ja, det er første gangen min ) Skjermkortet har en HDMI-utgang, og det samme har skjermen. Har en HDMI-kabel mellom de to. Jeg har også en D-sub kabel fra skjermen direkte til hovedkortet. Når jeg slår på PC-en og velger HDMI-utgangen på input på skjermen, så står det "no bootable device detected". Velger jeg D-sub utgangen, så står det bare "no signal detected" og skjermen blir svart. Jeg prøvde å koble skjermen til laptopen min med D-sub kabelen, og det funket fint. Kan det hende at D-sub inputen på hovedkortet er defekt, eller er det noe jeg gjør galt? Skal jeg egentlig bruke begge de kablene og koble skjermen til skjermkortet og hovedkortet? skjermkortet som er i prosessoren blir deaktivert når du har et dedikert skjermkort tilkoblet, så du skal ihvertfall ikke ha den tilkoblet til hovedkortet hvis du kobler til bare skjermkortet med HDMI til skjermen, virker det da? er skjermkortet koblet skikkelig i? spinner vifta? Nå har jeg koblet ut den til hovedkortet, slik at skjermen kun er koblet til PC-en via HDMI til skjermortet. Det står allikevel "no bootable device detected". Men hva er det den skal "boote" da? men virker skjermkortet? er det satt inn skikkelig? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Yup. Det er satt inn skikkelig og vifta spinner rundt. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 No bootable device er jo vel et lite hint om at du ikke har installert win på noen harddisk. Du har koblet til harddisker og satt CD-rom som første pri på bootdevice i BIOS og klasket inn Win cden? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Yes! Det fungerer nå! Problemet var bare at jeg ikke hadde koblet til harddiskene til strømforsyneren (hehe ). Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå