Bleenda Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hei sliter litt med en Harmon Kardon AVR, jeg har en bluray fil i mkv format, som jeg spiller av med Media Player Classic, fra pc går det en optisk kabel og inn i forsterker som er stilt til 5.1 oppsett samt Sorround mode som blir brukt er Logic 7 movie, alle høyttalere gir lyd fra seg, men jeg får ingen følelse av sorround, det er akkurat som om bakhøytalerene spiller det samme som front bare mye lavere, er det noe jeg har glemt her? Setting på pc? eller eventuelt noe jeg glemmer på forsterkeren? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det kommer ann på hvordan 5.1 signalet, hvis dette ligger ekte i MKVen, blir behandlet i PCen, samt hva lydkortet takler. Hvis lydstrømmen blir behandlet i PCen, så mangler mange av lydkortene encoder for å få sendt dette igjen over de digitale utgangene, og man sender da kun stereo. Ved å omgjøre ett stereo signal i forsterkere så er det som oftest anbefalt å bruke Dolby Pro Logic II. Var ikke så lenge siden jeg leste klaging på at H/K har satt sin automatisk til Logic 7, som er deres egen versjon av denne typen. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Endte opp med å bruke optisk kabel fra media-pc'en.. og Dolby Pro II fikk et brukende resultat da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå