Gå til innhold

Kommentar til oppsett av billig gamingpc

Anbefalte innlegg

Håper noen av dere på forumet med mer oppdatert kunnskap og lenger erfaring kan se over mitt foreløpige oppsett for en relativt billig PC som bør ta alt av de nyeste spillene (men ikke nødvendigvis på ultra).

Bør helst ikke gå nevneverdig opp i pris, men eventuelle ytelsesforbedringer hadde vært fint å funnet ut av.

post-64005-0-39721600-1329859801_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha noe på budsjett som dette så går du ikke for et 448core 560ti, men heller et vanlig 560ti til 1500kr og legger den sparte 500lappen i en PSU av høyere kvalitet og definnetivt et bedre tastatur

Litt synd å se 9000kr forsvinne til et selvbygg uten en SSD

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Hva om jeg bytter til dette skjermkortet, og satser på å kjøre OSet fra en relativt liten SSD? Evnt bare gå for en 7200 harddisk?

Hva vinner jeg på en bedre PSU?

det du vinner på en bedre strømforsyning er at den varer lengre og kan levere mer strøm

jeg ville helst satset på SSD, det er bare det å kjøre OSet fra en green disk skaper problemer

skjermkortet virker fint, godt tilbud :)

Lenke til kommentar

Okey. Da satser jeg på en billig SSD i tillegg. Håper 60 GB er nok for Windows 7.

Ang PSU'en ser jeg Dustinhome har kampanje på den nå, uten at det står noe om hva det betyr. Ser også at mange folk er fornøyd med den.

Passer SSD'en i kabinettet, og er det evnt. noe mer jeg må kjøpe i den forbindelse?

Nytt oppsett:

post-64005-0-94206400-1329867103_thumb.png

Endret av Flader2k3
Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe ekstrautstyr for å montere SSD. Det er hull som er laget for 2.5" i "skuffene"

Bildet forklarer det bedre:

fractal_design_define_r3_14_thumb.jpg

Og siden du har valgt en SSD med ganske begrenset plass er det en god ide å gå for en 7200pm disk til å lagre spill på. For 100kr ekstra får du en som er mye bedre: http://www.dustinhome.no/seagate-barracuda-2tb-7200rpm-sata-600-64mb/product/5010617329

Hvis disken kun skal brukes til lagring er grønne disker greit, men spill bør ikke installeres på disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...