Flader2k3 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Håper noen av dere på forumet med mer oppdatert kunnskap og lenger erfaring kan se over mitt foreløpige oppsett for en relativt billig PC som bør ta alt av de nyeste spillene (men ikke nødvendigvis på ultra). Bør helst ikke gå nevneverdig opp i pris, men eventuelle ytelsesforbedringer hadde vært fint å funnet ut av. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Skal du ha noe på budsjett som dette så går du ikke for et 448core 560ti, men heller et vanlig 560ti til 1500kr og legger den sparte 500lappen i en PSU av høyere kvalitet og definnetivt et bedre tastatur Litt synd å se 9000kr forsvinne til et selvbygg uten en SSD Endret 21. februar 2012 av vesleengen Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 og definitivt en bedre harddisk! det å kjøre OS av en green disk er for å si det på den måten et rent hælvette Lenke til kommentar
Flader2k3 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Takk for svar. Hva om jeg bytter til dette skjermkortet, og satser på å kjøre OSet fra en relativt liten SSD? Evnt bare gå for en 7200 harddisk? Hva vinner jeg på en bedre PSU? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Takk for svar. Hva om jeg bytter til dette skjermkortet, og satser på å kjøre OSet fra en relativt liten SSD? Evnt bare gå for en 7200 harddisk? Hva vinner jeg på en bedre PSU? det du vinner på en bedre strømforsyning er at den varer lengre og kan levere mer strøm jeg ville helst satset på SSD, det er bare det å kjøre OSet fra en green disk skaper problemer skjermkortet virker fint, godt tilbud Lenke til kommentar
Flader2k3 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Okey. Da satser jeg på en billig SSD i tillegg. Håper 60 GB er nok for Windows 7. Ang PSU'en ser jeg Dustinhome har kampanje på den nå, uten at det står noe om hva det betyr. Ser også at mange folk er fornøyd med den. Passer SSD'en i kabinettet, og er det evnt. noe mer jeg må kjøpe i den forbindelse? Nytt oppsett: Endret 21. februar 2012 av Flader2k3 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det ble bedre ja Det hender det følger med 3.5" til 2.5" adapter sammen med SSD, Noen kabinett har dette ferdig.. Usikker på hva som leveres her men en SSD kan du bare legge løst i kabinettet, eller teipe med dobbeltsidig teip Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Du trenger ikke noe ekstrautstyr for å montere SSD. Det er hull som er laget for 2.5" i "skuffene" Bildet forklarer det bedre: Og siden du har valgt en SSD med ganske begrenset plass er det en god ide å gå for en 7200pm disk til å lagre spill på. For 100kr ekstra får du en som er mye bedre: http://www.dustinhome.no/seagate-barracuda-2tb-7200rpm-sata-600-64mb/product/5010617329 Hvis disken kun skal brukes til lagring er grønne disker greit, men spill bør ikke installeres på disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå