Dore123m Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 jeg tror ikke at en 2012 modell er så mye sikrere enn en 2005/06. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 En annen ting: bilene de bruker må da være helt sykt dyre å forsikre? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 ingen vanlig ungdom har rå til å kjøpe seg en splitter ny bil, så hvorfor ha opplæring i nyere biler når bare vestkant sossen har rå? Fordi denne bilen er en arbeidsplass og skal oppfylle en del viktige kriterier i så måte, både mtp komfort og sikkerhet? Uansett er det ikke sikkert at en bil til 300.000 kroner hadde blitt dyrere når man har regnet på alt. En godt brukt bil til 50.000 kroner vil ha MYE høyere kmkostnad. Klart det blir billigere i innkjøp, men etter 3 år og 350.000 km på telleren vil jeg vel tro man har brukt mere på å holde en bil til 50.000 uten garanti ++ på veien enn en bil til 300.000 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Selv så tror jeg det ligger mye i reklame for firmaet. At elever og foreldrene til disse elevene kan vite at firmaet bruker nye, gode, og sikre biler (selv om da eldre biler også kan være gode og sikre). Selv så tror jeg ville blitt litt satt ut om bilen jeg ville hatt kjøretimer i var en Opel Kadett. Samme som med Taxi-bransjen. Endret 4. mars 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 jeg tror ikke at en 2012 modell er så mye sikrere enn en 2005/06. Det er faktisk en ganske stor forskjell. Konkurransen i å konstruere en bil som står seg bra i NCAP er knallhard og NCAP setter terskelen for å tildele stjerner høyere og høyere for hvert år. Så det er mye som har skjedd med samme bilmerke og sikkerhet i en periode på 6-7 år Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) men da synes jeg at staten burde sponse enhver nylært sjåfør med en trafikksikker bil som støtter alle krav. Endret 4. mars 2012 av Dore123m 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) men da synes jeg at staten burde sponse hver nylærte sjåføren med en trafikksikker bil som støtter alle krav. Det gjør de alt til en viss grad. Å sponse kjørelærerne med gratis driftsmidler blir uansett en helt feil ende å takle problemstillingen på. Men dere synes det er dyrt å ta førerkort klasse B? Skal man ta minibusslappen for å bruke dette i yrkessammenheng må man punge ut med minst 70.000 kroner - fra egen lomme. Det er pokker meg billigere å ta lappen på småfly! Endret 4. mars 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Hva slags bil kjøreskolen bruker er ikke bare relevant for sikkerhet ect, men også for å lokke kunder. Ville ikke du foretrekke å ha kjørelæring i en fin BMW, en en stusselig liten Mazda om timeprisen var den samme? Husker en av kjøreskolene på Gjøvik gikk til innkjøp av en Mitsubishi Lancer Evo 8. De fikk veldig mye gratis mediaomtale fordi de hadde så heftig bil. Samme med kjøreskolene i mitt lokalområde. Den ene brukte Saab 9-3 stasjonsvogn, den andre en sliten gammel Mercedes-Benz kassesak.. Og den siste hadde en Ford Fiesta. Store delen av alle jeg kjenner tok hos de med de nyere Saabene, jeg og noen andre hos han med Ford, men ingen ville kjøre en rusten Merc. Denne tonen ble ganske anderledes da han med merca plutselig droppet merch og fikk en BMW 325i.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Det er ikke kjøreskolens bil du kommer til å tilbringe flest timer i heller. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Det kan altså hevdes at prisen på opplæringen er dyr, og ikke gir ønsket effekt. Dermed er altså prisen en ung betaler egentlig en sponsing av en industri som kan sies å ha vært dyktige med sin lobbyisme. Førerkortet burde avskaffes! Det påfører trolig samfunnet mer kostnader enn det sparer, om det da sparer noe som helst (hvilket er ett åpent spørsmål). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå