Pera86 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Min maskin har vært inne til reparasjon, og da de fant ut at hovedkortet var ødelagt, tilbød de meg en ny maskin. Det jeg lurer på, er om dere har noen innspill på om det er et bytte jeg bør godta. Her er maskinene: You had a Model: UL30JT CPU: Intel® Core™ i5-430UM Processor (3M cache, 1.20 GHz HDD: 500GB Standard HDD 5400rpm RAM: 4GB Display: 13.3” (LED Slim) HD 1366*768 We offer Model: U35JC CPU: Intel® Core™ i5-450M Processor (3M cache, 2.40 GHz) HDD: 500GB Standard HDD 5400rpm RAM: 4GB Display: 13.3” (LED Slim) HD Glare 1366*768 Googlet maskinene noe, og det ser ut til å være tre hovedforskjeller: Vekt: nye veier 0,2kg mer. Skjerm: nye har blendende glass, mens den gamle har antirefleks. Fortrekker nok antirefleksen. CPU: nye har i5-450M, gamle har i5-430UM. Nye er litt raskere (hvor mye? Kan noen si noe om hvor mye forskjell jeg vil merke), gamle bruker mindre strøm. Fant denne tråden på forumet her ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1254397 ), her virker det som om de fleste mener min gamle maskin er best. Men i tilbudet jeg har fått, er det en bedre prossessor enn i U35JC-en som det snakkes om i forumet. Så, hva sier dere? Gjør jeg noe dumt dersom jeg takker ja til tilbudet? Pera Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) I ytelse vil nok den nye være vassere, men den har andre kriterier som jeg vil si er svært avgjørende: Antirefleksskjerm UM Lavenergi CPU (lenger batteritid?) Er disse 2 faktorene viktig for deg så er dette ikke et godt bytte Endret 21. februar 2012 av vesleengen Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Spørs hva du skal bruke pc-en til. Din gamle har en strømsparende cpu og varer nok en stykke lengre enn den nye, mens den nye vil yte bedre men bruke mer strøm. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ja, de forrige svarene er egentlig konklusjonen. Det står og faller på hvor mye du bruker den utendørs egentlig, U35JC har ikke kraftig nok bakbelysning til å kompensere for glare utendørs. Hvis glare er for problematisk, ta det opp med Asus og se hva annet de finner på Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Ja, konkluderte med det, jeg også. Sendte Asus et svar på mailen om at jeg helst ville ha maskinen reparert, og dersom det ikke var mulig, en annen maskin enn det de tilbød meg. Har ikke hørt fra dem etter det (to-tre dager siden). Bleeeh, begynner å gå lei; sendte maskinen inn for over 2 måneder siden (først en stund før noen så på den, så to uker hvor de vente på nytt hovedkort, SÅ spurte de ASUS om de skulle reparere den eller om jeg skulle få en ny, hvorpå ASUS brukte nye uker på å bestemme seg). Men takker for gode svar fra dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå