frokl Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg har en liten 10-tommer laptop og har lyst til å spille helt enkle og lettdrevne spill på den. Men kommer ikke lenger enn til å få de installert. Jeg testet nylig Risk 2, som krever kun en brøkdel av maskinens kapasitet. Det som skjer når jeg starter spillet er at jeg for en beskjed om at spillet har sluttet å virke og at det må lukkes. Er noen som kan gi meg noen tips? Maskinen er installert med "Win7-starter". Kanskje det er noen innstillinger jeg kan gjøre i windows? Eller er det helt umulig å spille installerte spill på den? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 alle dataer uansett størelse burde ta alle spill de har kapasitet til og kjøre jeg har aldri sett at et spill krever en viss størelse på skjermen , Men sånn btw så har jeg det samme med risk 2 selv , uansett er det ikke så interesangt lenger . Men en formatering løser alltid alt Lenke til kommentar
frokl Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 alle dataer uansett størelse burde ta alle spill de har kapasitet til og kjøre jeg har aldri sett at et spill krever en viss størelse på skjermen , Men sånn btw så har jeg det samme med risk 2 selv , uansett er det ikke så interesangt lenger . Men en formatering løser alltid alt Tenkte helst på om det er noen begrensninger med å spille på maskin som har "starter" versjonen av Windows 7 installert. Har hatt samme problem med alle spillene jeg har prøvd seru.. Ser ingen grunn til å kjøre en fullstendig formatering hvis jeg kan slippe det... Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det har nok ingenting å si, det høres mer ut som om noe er galt med installasjonen til Risk 2, prøv og avinstallere og reinstallere det, og se om du får samme beskjed. Sånn forøvrig er ikke en 10,1" egnet til spilling, maskinene er for små til å ha plass til kraftig nok maskinvare for ordentlig spilling. Over middels skjermkort (bedre enn Nvidia 540M) begynner egentlig først på 14"-maskiner. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det har nok ingenting å si, det høres mer ut som om noe er galt med installasjonen til Risk 2, prøv og avinstallere og reinstallere det, og se om du får samme beskjed. Sånn forøvrig er ikke en 10,1" egnet til spilling, maskinene er for små til å ha plass til kraftig nok maskinvare for ordentlig spilling. Over middels skjermkort (bedre enn Nvidia 540M) begynner egentlig først på 14"-maskiner. Alienware M11X (11") har GT 540M Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Så laptopper er ikkje veldig egna til spel, men det største problemet du kjem til å møte på er at mange 10 tommere har oppløysning på 1024x600 medan standarden ofte er 1024x768. Dette gjer at i mange spel så vil du miste litt av toppen og bunnen av skjermen. Dette vil øydelegge mykje sidan det ofte er på toppen eller botnen av skjermen at menyane, kontrollpanelet og slikt blir plassert. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det har nok ingenting å si, det høres mer ut som om noe er galt med installasjonen til Risk 2, prøv og avinstallere og reinstallere det, og se om du får samme beskjed. Sånn forøvrig er ikke en 10,1" egnet til spilling, maskinene er for små til å ha plass til kraftig nok maskinvare for ordentlig spilling. Over middels skjermkort (bedre enn Nvidia 540M) begynner egentlig først på 14"-maskiner. Alienware M11X (11") har GT 540M Derfor jeg skrevet "bedre enn" GT540M :-P selv om m11x forsåvidt funker kravene til oppløsning blir såpass lave Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det har nok ingenting å si, det høres mer ut som om noe er galt med installasjonen til Risk 2, prøv og avinstallere og reinstallere det, og se om du får samme beskjed. Sånn forøvrig er ikke en 10,1" egnet til spilling, maskinene er for små til å ha plass til kraftig nok maskinvare for ordentlig spilling. Over middels skjermkort (bedre enn Nvidia 540M) begynner egentlig først på 14"-maskiner. Alienware M11X (11") har GT 540M Derfor jeg skrevet "bedre enn" GT540M :-P selv om m11x forsåvidt funker kravene til oppløsning blir såpass lave oops Lenke til kommentar
frokl Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Fant ut at det ikke har noe å si at pc-en er installert med win7-starter. Forskjellen mellom den og fullversjonen er bl.a. at man ikke kan gjøre explorer.exe gjennomsiktig og endre bakgrunnsbilde. Det var bare å endre kompabilitetsmodus til winxp for å få spillet i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå