gkja Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Da min gamle lapptopp tok kvelden etter 7 års trofast tjeneste, så trenger jeg en ny en. Har sett på Asus 15,6" bærbar PC G53SX-S1190V. Spørsmålet er om denne er brukbar til bilderedigering og litt spilling? Er den fornuftig priset? Synspunkter mottas med takk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Den er en bra 'overall' laptop. Grafikk kort 560m er dugandes til mye. Bilderedigering krever ikke stort , video redigering derimot kan gjøre der, men denne vil takle det bra også med sandybridge i5 prosessor. Lenke til kommentar
gkja Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Hei og takk for svar. Fant denne i dag: Asus 15,6" bærbar PC N53SV-S1803V Den har litt dårligere grafikkort, mindre rpm på hardisken samt mindre batteri. Men den er 1000 kr billigere så den får holde. Dersom noen mener det er ett dårlig kjøp, så vil jeg sette pris på en tilbakemelding. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Er ikke noe dårlig kjøp det heller. Men ta en kikk hos også NetOnNet på ASUS 15,6" - mulig å spare litt der. http://www.netonnet.no/art/data/laptop/varemerker/asus Lenke til kommentar
gkja Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Hei Jeg kjøpte denne ASUS N53SM S1090V (8499) pga at jeg hadde ett gavekort hos Expert som jeg måtte bruke opp. Er nå i gang med å klargjøre laptoppen. Dersom ønskelig kan jeg komme tilbake med tilbakemelding om PC-en senere. Takker for svar på tråden. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Du blir nok sikkert kjempefornøyd - (..tror jeg ) nVidia GeForce GT630m er jeg ikke kjent med ('ny' navne givning) Du kan lese mere om det her : The NVIDIA GeForce GT 630M is a fast middle class graphics card for laptops http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-630M.63761.0.html Edit: Hadde vært flott om du kunne i denne tråden gitt en - 'liten' review av valget ditt og opplevelse etter at du har fått opp ting og tang og installert og kjørt dine prefererte programmer/'spill'. Endret 25. februar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
gkja Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Har nå endelig fått satt opp PCen. Jeg er godt fornøyd med tastatur, skjerm, CPU og GPU. Holder lenge til mitt bruk samt en HD på 1 TB. Ville vært fint med en raskere HD, 7200 rpm istendfor 5200 rpm som står i PCen. Har ikke fått testet ut blåtann og web kamera ennå. Sliter litt med Norsk OS siden jeg er vant med Engelsk OS. Windows experience indeks gir følgende reslutater: - Prosessor 7,5 - Memory 7,6 - Graphic 5,4 - Gaming 6,7 - Hard disk 5,9 Har testet den ut på litt lett bildebehandling i Windows Live Fotogalleri og den oppleves som rakst. Alt i alt må jeg si meg godt fornøyd med laptoppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå