Trrn13P Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Når jeg skrur på pcen har jeg det problemet at det ikke kommer opp noe på skjermen. Har brukt skjermkortet før og vet det ikke er noe problem med det men prøvde "on-board" skjermkortet og fortsatt ingenting. Har ikke en HDD i pcen, men det burde da ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Xxraptorthund3rxx Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Prøv å se om kabeln fra strømforsyninga til cpuen(den kabelen som skal inne oppe til venstre på hovedkortet) er koblet skikkelig i. Om CPUen ikke får strøm kommer det ikke opp bilde, så prøv det Lenke til kommentar
harry_baals Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) han starte og alt ? høre du bios lydn ? det går uten HDD. men, du må ha RAM. (varierer om den klare og starte uten ram, fra pc til pc) prøv og "reset" boisn kan være en instilling som sir att du skal bruke skjermkort, som video-utgang. Endret 22. februar 2012 av harry_baals Lenke til kommentar
Trrn13P Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 han starte og alt ? høre du bios lydn ? det går uten HDD. men, du må ha RAM. (varierer om den klare og starte uten ram, fra pc til pc) prøv og "reset" boisn kan være en instilling som sir att du skal bruke skjermkort, som video-utgang. Hvordan reset'er jeg bios? Er den ikke allerde på sitt standard nivå når den kommer til meg? Vil også si at jeg har prøvd ut forskjellige ram brikker. Prøv å se om kabeln fra strømforsyninga til cpuen(den kabelen som skal inne oppe til venstre på hovedkortet) er koblet skikkelig i. Om CPUen ikke får strøm kommer det ikke opp bilde, så prøv det Har skjekket og den sitter godt i. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Er dette en ny pc du har bygd nå? Lenke til kommentar
Trrn13P Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Er dette en ny pc du har bygd nå? Det er nytt hovedkort, cpu og ram Lenke til kommentar
harry_baals Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 du må gi oss mer og tygge på stasj, eller bærbar ? kommer det bakgrunnsbelysning på skjermen når du starter ? står det, "no contact inserted" eller lignende ? har du skjermkort inni den. hvilken kabel har skjermen ? vga dvi eller hdmi ? har du prøvd hovedkortets skjermutgang ? NÅR du har hatt skjermkortet ute ? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hva slags hovedkort? Er det display med beskjed på den? Er som regel et 2-siffret.. Sjekk evt opp i mot hva som står i manualen. Edit: som nevnt før her, starter den i det hele tatt? Endret 23. februar 2012 av Tune_Up2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Kan jo nevne at om du har kjøpt en AMD FX cpu og hovedkort så er du ille ute. Dette da nettbutikkene/distributør ikke leverer AM3+ hovedkort med siste versjon BIOS som støtter FX type cpu (ble bekfreftet av mail dialog jeg hadde med komplett føre jul). Endret 23. februar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Kan jo nevne at om du har kjøpt en AMD FX cpu og hovedkort så er du ille ute. Dette da nettbutikkene/distributør ikke leverer AM3+ hovedkort med siste versjon BIOS som støtter FX type cpu (ble bekfreftet av mail dialog jeg hadde med komplett føre jul). Jøss.. Sikkert flere som har opplevd det da. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Jada - det er det Er noen flere poster men fant kun disse i farten https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1394450#entry18598288 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1409344 1) Ble løst ved å sende AMD CPU og Hovedkort tilbake og erstatte med Intel oppsett. 2) Ble løst ved å installere en "støttet" X4 cpu og selv oppdatere BIOS - for så å installere "tilbake" FX-cpu. Endret 23. februar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå