Gå til innhold

Hvordan å programmere gamepad knapper til spes. programmer?

Anbefalte innlegg

Vet subject ble litt teit, men hadde ikke nok plass til å skrive

Anyway, jeg har en sidewinder, og vil gjerne gjøre slik at knapp #1 på gamepad'en blir oppfatta som ctrl+p, f.eks. kun i windows media player (pause/play). Dette er kjekt for meg som liker å ha litt avstand fra pc'en når jeg ser på filmer o.l. - jeg har dessuten også et tv kort (pinnacle) som jeg også vil få programmert om gamepad'en til å skifte kanaler osv.

Finnes det program som gjør det? Softwaren microsoft selv har til sidewinder støttes kun av win95 og 98, go figure :roll:

Men finnes det slik software som gjør at jeg kan programmere knappene på min gamepad til spesifike programmer slik at jeg kan velge ut hotkeys for gamepad knappene?

(dårlig forumlert, men jeg tipper vel de fleste skjønner hva jeg skal frem til her :))

Thanks,

SineTwo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen software som kan brukes til slikt, men en løsning som kan være like god for deg er å kjøpe den fjernkontrollen til ATi. Den koster ikke mer enn et par lapper, og den har langt bedre rekkevidde enn f.eks. en trådløs mus. Den har også mulighet til å tilknytte funksjoner til knapper.

Hvis du derimot VIL bruke gamepad'en: google, google, google.

Lenke til kommentar

Google har jeg prøvd mangt med. Så du behøver ikke så slenge den linjen hitover :) (den pleier jeg selv å bruke på folk ;))

Neida, takker for hjelpen, tror jeg nok investerer i en remote control isåfall - irriterende å bruke gamepad anyway... :cry:

Thanks a lot

sineTwo

Lenke til kommentar

du får ta og google litt etter GIRDER da... det trur eg skal fønke... men eg har aldri gjort det med game pads! kun ir fjernkontroller

http://www.girder.nl/

Girder is a program that can take any input ( keyboard, remote control, internet ) and translate that into actions on your computer. These actions can be for example controlling winamp, a DVD player or shutting down windows. Of course there are many, many more things that you do. Furthermore Girder has an plugin infrastructure so you can extend the functionallity of Girder if so desired!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...