Minus Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hei! Jeg er for tiden elektrikerlærling og har vært det i 1,5 år. For å få fagbrev må man ved normalt løp gå VG1 og VG2 elektro samt ha 2,5år i bedrift som lærling. Jeg har derimot VG1 Medier og komm. VG2 medier og komm. VG3 påbygg. Jeg har derfor et annet løp enn normalt. Dvs at jeg skal være lærling i 4,5år i bedrift. (Har fått 6mnd godskrevet pga påbygg, så læretiden er bare 4 år). Spørsmålet mitt blir da; vil jeg kunne gjennomføre læretiden på 2 år, hvis jeg tar eksamen i elektrofagene på VG1 samt VG2 og får godskrevet ett år for hver av eksamene? Finnes det noen automatikk i dette? Spurte en som underviser i elektro for lærlinger gjennom en nettskole om dette, men han var usikker. Selv mener jeg dette burde skje av seg selv. Jeg består eksamen i de aktuelle fag og innehar derfor samme kompetanse som de som har gjennomført VG1 og VG2 elektro. Noen som har tanker eller erfaringer omkring dette? Synes det er litt tungvindt å forklare alt, uten at det blir rotete, så om noe er uklart er det bare å spørre så skal jeg forklare etter beste evne. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hør med opplærings kontoret, de kan disse reglene inn og ut Lenke til kommentar
Minus Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Det var de jeg snakket med, med var usikker. Kan se om jeg ikke får spurt på et nasjonalt, og ikke regionalt nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå