Gå til innhold

Koble til internett med Microsoft ZTE (smart phone)


Anbefalte innlegg

Faren min har kjøpt en altfor komplisert smart phone. Microsoft ZTE Tania.

 

Hvordan kobler man en slik telefon til nett? Enten trådløst nett i huset, eller annet betalingsnett?

 

Jeg klarer ikke finne ut av det... Den klarer ikke å koble seg til den trådløse routeren her heller...

 

Ville vært takknemlig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke klådd så mye på Tania enda :cool: Men regner med at hun er som andre Windows Phone telefoner.

 

Og under Instillinger ligger det meste av tilbkoblings instillingene, der kan du slå på wifi, velge nettverket deres, og så tast inn passordet, og voilà, den skal være på nett.

 

Jeg gikk inn på Wifi og valgte nettverket (som er uten passord) og det funket ikke. Er det noen instillinger som må lastes ned, som med mms?

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke klådd så mye på Tania enda :cool: Men regner med at hun er som andre Windows Phone telefoner.

 

Og under Instillinger ligger det meste av tilbkoblings instillingene, der kan du slå på wifi, velge nettverket deres, og så tast inn passordet, og voilà, den skal være på nett.

 

Jeg gikk inn på Wifi og valgte nettverket (som er uten passord) og det funket ikke. Er det noen instillinger som må lastes ned, som med mms?

Ikke for Wifi nei, du trenger egentlig bare å tappe på ditt Trådløse Nettverk så skal den koble til automatisk. Skal stå tilkoblet under når det fungerer, har aldri hatt noe trøbbel med det selv.

 

ps. hvorfor har du ikke passord på ditt trådløse nett? =P

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke klådd så mye på Tania enda :cool: Men regner med at hun er som andre Windows Phone telefoner.

 

Og under Instillinger ligger det meste av tilbkoblings instillingene, der kan du slå på wifi, velge nettverket deres, og så tast inn passordet, og voilà, den skal være på nett.

 

Jeg gikk inn på Wifi og valgte nettverket (som er uten passord) og det funket ikke. Er det noen instillinger som må lastes ned, som med mms?

Ikke for Wifi nei, du trenger egentlig bare å tappe på ditt Trådløse Nettverk så skal den koble til automatisk. Skal stå tilkoblet under når det fungerer, har aldri hatt noe trøbbel med det selv.

 

ps. hvorfor har du ikke passord på ditt trådløse nett? =P

 

Men allikevel, hvis jeg går inn på "Instillinger" og "WiFi" og trykket på det trådløse nettet som kommer opp, kommer det bare en feilmelding som sier den ikke får kontakt.

 

Hva kan stoppe det å koble til?

 

Og hva med GMSR eller hva enn det heter? Altså, nett man betaler per minutt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Og hva med GMSR eller hva enn det heter? Altså, nett man betaler per minutt...

Minuttbetaling forsvant for mange år siden. Antar at du mener GPRS, men det er en transmisjonsteknologi, ikke en prisplan.

Lenke til kommentar

Skulle tro ZTE hadde slengt med en app som lar deg stille inn APN automatisk eller manuelt som med Samsung/HTC etc. Om du går på innstillinger -> mobil, så kan du skru av og på datatilkoblingen. Er vel mer aktuelt at sånt går over Edge/3G/3G+ nå om dagen.

 

Som sagt aldri hatt noe problem med Wifi, på både Omnia W og Trophy tilkoblet til diverse Wifi nett. Kanskje det er noe tull med routeren din eller en rar bug på telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...