weroh Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 I instruksjonene står det at min eksterne blitz ikke kan brukes i nærhet av øynene til mennesker, dyr o.l. Har det egentlig noen påvirkning? Kattene mine lukker øynene med den vanlige blitzen også. Jeg bruker ofte å ta litt nære bilder av kattene mine. Hva om jeg snur den litt? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 I instruksjonene står det at min eksterne blitz ikke kan brukes i nærhet av øynene til mennesker, dyr o.l. Har det egentlig noen påvirkning? Kattene mine lukker øynene med den vanlige blitzen også. Jeg bruker ofte å ta litt nære bilder av kattene mine. Hva om jeg snur den litt? Kjør den i taket så lyset sprer seg, den beste og billigste softboxen som finnes. Og ja, om du har en ekstern blitz til DSLR så er den veldig farlig på nær avstand til øyet Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 I instruksjonene står det at min eksterne blitz ikke kan brukes i nærhet av øynene til mennesker, dyr o.l. Har det egentlig noen påvirkning? Kattene mine lukker øynene med den vanlige blitzen også. Jeg bruker ofte å ta litt nære bilder av kattene mine. Hva om jeg snur den litt? Sprett den i veggen eller tak, då blir lyset finare i tillegg. Skal nok litt til å bli blind eller skada av den, men du veit aldri. Pass på med nyfødde ungar, dei har ikkje utvikla refleksar i auget endå, så det kan du vere litt oppmerksom på. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Nei, ingen rekker og lukke øynene når en blits blir trigget med et glimt på 1/8000 sec. eller raskere. Enkelte kameraer bruker preflash når man bruker den interne blitsen og da kan dyr/barn lukke øynene under hele sekvensen. Ha minst 45 grader vinkling på blitsen eller bruk en softboks eller difuser, disse kan kjøpes meget billig på eBay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå