DuckDuckGoose Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Skulle oppdatere BIOSen på mitt Asus P4PE hovedkort noe som skulle være en grei affære, har gjort dette før, så dette skulle gå iorden. Brukte Asus Update programvare, også brukt dette før uten problem. Oppdateringen gikk greit og jeg fikk beskjed om at nå skulle pcen reboote. Men da ble skjermen svart og en stemme sier: "System failure, cpu testing" eller noe sånt. Får ikke bootet nå!! Hva gjør jeg? Er det noe som jeg kan gjøre eller må jeg sende den inn? På forhånd takk for tips... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Har du prøvd å resetta biosen på hovedkortet Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Prøv å resette CMOS slik: 1 -Slå av maskinen, ta ut kontakten (slik at hovedkortet tømmes from strøm) 2 -Finn en jumper som er rett ved siden av batteriet på hovedkortet. 3 -Flytt jumperen fra 1-2 til 2-3, ha den der 5-10 sekunder, og flytt den tilbake til 1-2 4 -Sett i kontakten, og slå på maskinen. Du finner forøvrig denne informasjonen i manualen på side 2-17 Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hvis flashingen ikke gikk som den skulle, er det ikke nok å resette cmos. Den beste løsningen er faktisk å finne noen som bruker samme type bios-brikke som du (hvis du vil være på den sikre siden, finn noen med samme hk som du) og så gjøre følgende: 1. start opp den maskinen med original bios-brikke i dos-modus. 2. ta ut den brikken, mens maskinen er i gang. 3. sett i din brikke. 4. flash biosen. 5. slå av maskinen, og bytt brikker igjen. og voilà =) Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Ok, skal prøve. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå