Gå til innhold

Spørsmål ang fittings til utplukket deler.

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg lurer rett og slett på om dette passer sammen? har lest diverse tråder,men føler meg enda ikke trygg så spør heller 1 gang for mye enn 1 gang for lite.

Specs på pc.

Corsair 800D - kabinett.

Asus maximus extreme 4 Z68 - 1155 socket hovedkort.

Sapphire 7970 skjermkort.(dette skal vannkjøles i del 2 av prosjektet.)

Da er spørmsmålet, er det noe jeg trenger eller mangler eller har satt opp feil eller om det er andre anbefalinger til andre type merker mht pumper radiatorer osv skrik ut! :)

Som sikkert er veldig obvious er att jeg er helt ny på dette området!

- Fremtidsplaner :

kjøling av cpu,gpu hovedkortet.Med absolutt "best" performance da jeg skal bruke dette til max oc , trenger da kvalitetskomponenter som ikke bottlenecker. eneste << kravet >> er att jeg jeg skal ha alt inni pcn. og det skal se ryddig og smooth ut. Løsninger med pene og selvfølgelig effektive lopper er også kjekt å lære seg mer om..

Vil veldig gjerne att det skal bli ett enten ( all black ) eller (black and chrome) theme. svarte slanger og svarte nippler eller svarte slanger og chrome nippler for å få en 2 farget kombinasjon. Dog er det viktigere for meg att det er performance før utseende. Får jeg begge deler blir jeg en happy mann;)

det jeg har sett ut så langt :

wc.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha topp ytelse med så mye vannkjølt må du vel strengt tatt ha litt kraftigere pumpeytelse så du kommer opp i 1.5 GPM?

XSPC Laing DDC tank for 1 & 2 pumps

2x Laing DDC 1Plus

Ellers vil du kanskje trenge mer radiatoroverflate for de heftigste klokkene, men det er kanskje mulig å løse med hotkobling av ekstern radiator i isbøtte?

Uansett ser det bra ut, lurer litt på 8 vifter med 3x120rad og 10 fittings, men det er vel kanskje fremtidsplanlegging?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Om du skal ha topp ytelse med så mye vannkjølt må du vel strengt tatt ha litt kraftigere pumpeytelse så du kommer opp i 1.5 GPM?

XSPC Laing DDC tank for 1 & 2 pumps

2x Laing DDC 1Plus

Ellers vil du kanskje trenge mer radiatoroverflate for de heftigste klokkene, men det er kanskje mulig å løse med hotkobling av ekstern radiator i isbøtte?

Uansett ser det bra ut, lurer litt på 8 vifter med 3x120rad og 10 fittings, men det er vel kanskje fremtidsplanlegging?

Hei og Takk for svar Arni!

ang viftene skal jeg ha push and pull på 360 radiatoren = 6 vifter , så skal jeg ha 1 vifte til baksiden ( IO-shield ). + 1 som kjøler harddisken = 8 :D

Det med 10 fittings er rett og slett som du sier til litt fremtidsplanlegging eller hvis en av dem har en pakning eller noe som har ryki etc ..

Jeg kjenner meg selv ganske godt, utolig nok. Når jeg får hentemelding på posten og jeg veit det er vannkjølinga kjapper jeg meg bort for å hente pakka , kommer hjem og demonterer hele pcn og begynner å montere/teste for deretter å mangle noe , da "klikker" jeg fordi jeg har glemt noe .. er så kjett ! samt att man må evt vente i nok 1 uke.

Mangler ingen overganger eller noe for att dette skal gi ett fungerbart system?

takker og bukker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...