Konto brukes ikke Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Har ett GEFORCE GTX 560 TI i en nybygd maskin som ikke klarer å kjøre BF3 i ultra-mode. Lurer på om dette hadde gått med 2 slike kort, eller hadde det vært bedre med f.eks GTX 590? Prismessig blir det billigere med SLI (3400,- med dette kortet) kontra ca 5700,-. Men yter 590 mer enn 560 TI i SLI? (utifra pris skulle man jo tro det) Er pris en fordel med SLI? En fordel er vel hvis ene kortet går, så har man vel fortsatt ett fungerende kort inntil man får kjøpt nytt? Ulempe: Varmeutvikling og mer strøm, støy, samt en komponent mer det kan bli feil på? Tilleggsspørsmål: Jeg må kanskje også skifte PSU i dette oppsettet hvis jeg går for SLI der? (alternativ GPU - GTX 560 TI som ble valgt) Jeg mener å ha lest at 2 slike kort krever 500W bare de, så man bør kanskje ha en 750W elns? (kan jo bli en HDD eller 2 til der også) For samme utfordring blir det vel hvis man kjøper et kraftigere kort også - strømbehov øker, men ikke så mye som SLI? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 du vil nok trenge mer enn 500 watt for SLi ja les; om skjermkort og SLi i tillegg så er det lite med 1 GB med VRAM til BF3 på ultra, jeg kveles med 1.25GB... 2 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det beste hadde vært ett AMD 7950 eller 7970, evnt 580 hvis du MÅ ha Nvidia. Er en god ide å unngå SLI/CF hvis man kan. 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg ser ingen grunn til å spille i Ultra, jeg har testet begge deler på 2 skjermer satt ved siden av hverandre og jeg så nesten ikke forskjell. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Ok, da tror jeg det er ett kort det lønner seg å gå for - da glemmer jeg helt SLI og crossfire. Takk for tips og info. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Du må huske at 590 er SLI på samme PCB. Dersom du først skal ha et bedre kort i dag er det kun 7950/7970 som gjelder dersom du er ute etter en markant forbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå