Gå til innhold

Lakking av Psu

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp et Lepont kabinett i sort finish, og det sier seg selv at kabinettet ser bedre ut hvis alt som er montert (på utsiden) i det er svart, dette gjeller også cd rommer som jeg allerede har lakket.

Det jeg lurte på er om dere har noen tipserfaringer med lakking av psu fronten.

Dette er noe jeg ikke vil "kødde til", ergo ødelegge noe, og jeg er egentligt ute etter en rask løsning (hvis dette finnes). Ikke misforstå meg, jeg er ingen tilhenger av slurvete og "halv gjennomført" arbeid, det er faktisk noe av det verste jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stikk innom nærmeste malebutikk eller bilrekvisita butikk, kjøp grunning, lakk, noen ark med sandpapir og nok med maskering.

skru av "lokket" på PSU slik at du kan maskere de elektriske komponentene, puss overflaten lett med sanpapir, sleng på et lag grunning, puss grunningen matt med sanpapiret, og legg på et tynt lag med lakk, la dette tørke, og legg ett nytt lag.

Kommer jo ann på hvor god finnish du vil ha på PSU, hvis du ønsker "speil finnish" på den, så er det et møysommelig arbeid, med pussing, lakking, pussing, lakking. helst da med vannslipe papir. Pass på å maskere godt før du begynner å lakke, og ikke legg for tykt lag av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...