Sssda1 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hei, Jeg har nettopp kjøpt en usb trådløs nettverkskort, Dlink DWA-160. Jeg installerte denne greit på en maskin og skulle teste på en annen, det gikk derimot ikke, den finner ingen nettverk i det hele tatt. Jeg gjorde akkurat det samme som på den første. På denne maskinen er det allerede et gammelt usbkort, jensen 25150, og den finner nettet, selv om det er dårlig dekning. Hva kan dette komme av, at den ikke finner nettverk på Dlinken? Håper noen kan hjelpe meg litt ML Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Problemet er nok at maskinen står i en sone der radiosignalene ikke når. Prøv å flytt maskinen. Om dette ikke hjelper kan du prøve å flytte den trådløse ruteren. Lenke til kommentar
Sssda1 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Nei det er ikke det for jeg får signaler fra jensen usben. Jeg har prøvd alle forskjellige måter å installere på, med og uten det gamle installert. Kan det være at det ikke er kompatibelt med hovedkortet mitt eller noe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det kan jo fremdeles være signalet som er for svakt. Om du mottar det svakt med ett kort, så kan det andre være dårligere. Men sjekk om du bruker kanal 12 eller 13 i routeren. I såfall kan det være innstillingen for landskode for donglen som er feil på trådløsnett. Lenke til kommentar
Sssda1 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Vet ikke om det har noe å si men er hjemmesentral fra altiboks. Men skal sjekke nærmere sentral i morgen. Hvis ikke blir det format og reinstall win. Så det kan ikke være kompatibilitets problemer? Ca 3 år gammel pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå