Gå til innhold

Presentasjon av testbenk til kjølerguiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Technical information to innovatek the radiator tester:

 

The KT-3/KT-4 radiator tester is a measuring instrument for the cooling performance determination of air and water cooling systems. The equipment is thus a suitable aid with industrial development of radiator boxes and cooling systems. Main application range is the comparative measurement of cooling performance of different radiator boxes or cooling systems. The measuring instrument adjusts thereby one by means of control surface (software) freely selectable achievement and seizes the temperatures. By control surface can be driven just as temporal as also performance-related operational sequence accurately. A deposit of the tax data in data files permits thereby a to a considerable degree reproducible measuring expiration.

 

Due to the special structure and the small thermal mass of the measuring head a short response time is similar, as possible with usual chips. This permits a good simulation of material conditions of CCU or GPU presupposes however specialized knowledge with the interpretation of the received results. The measuring instrument carries thereby a substantial portion out of the dressing of the measuring data already. The measurements taking place in short (freely adjustable ones) intervals are handed over automatically by means of pre-setable filters already prepared to the serial interface. The received data are then stored by software in table data or represented in diagram form.

 

Special value is with the KT4 on the safe reproductibility of the series of measurements to a reference to specialconditionally regularly always attribute is. In particular an always accurate temperature collection permits situation and bringing in of the measuring sensors during the complex controlling of the heating elements the accurate achievement entry also under most difficult thermal conditions keeps constant. The exchangeable measuring head makes the adjustment to most diverse systems as well as expandability possible on future requirements.

 

 

Technical basic data:

 

- amount of heat 1 to 80Watt 1Watt step

- 3 temperature sensors 2 * externally 1 * internally

- measuring head exchangeable, head of kind of condition me heat transfer surface 9mm*11mm

- thermal carrier from electrolytic copper

- control software and evaluation us software inclusive.

- load monitoring

- adjustable measured value filters

 

Team innovatek

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spesifikasjonene _vet_ vi. Kommer litt an på hvilke spesifikasjoner du er ute etter. Nøyakigheten er upåklagelig, da jeg har kjørt en rekke tester for å sjekke om tester er repeterbare. Jeg var klar over at testbenken var et kjempebra verktøy fra før - og det er blitt bekreftet!

Lenke til kommentar
Spesifikasjonene _vet_ vi. Kommer litt an på hvilke spesifikasjoner du er ute etter. Nøyakigheten er upåklagelig, da jeg har kjørt en rekke tester for å sjekke om tester er repeterbare. Jeg var klar over at testbenken var et kjempebra verktøy fra før - og det er blitt bekreftet!

 

tenker generelt. en eller annen pdf fil eller no. Hvordan vet dere at den er sa noyakdig? Noen 3 parts som har testet dette? Hvordan er det med denne over tid. Noen komponeter som blir slitt over tid og hva med kalibrering av testbenken?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

tenker generelt. en eller annen pdf fil eller no. Hvordan vet dere at den er sa noyakdig? Noen 3 parts som har testet dette? Hvordan er det med denne over tid. Noen komponeter som blir slitt over tid og hva med kalibrering av testbenken?

 

Nå er det riktignok ikke min jobb og svare for andre. Men du kan nå få mitt syn på saken.

 

Når det gjelder 3 parts testere av testbenker for kjølere, så vet jeg pr. dags dato om ingen andre sider som har hadd noen uavhengige til og vurdere kvaliteten på testbenkenene sine. Hvis du vet om noen, så si i fra. I så måte skiller ikke OK seg negativt ut. De kan tvert i mot regnes som mer pålitelig, eller som en uavhengig tester av denne benken, da de ikke har laget den, eller hadd noe med produksjonen å gjøre.

 

Når det gjelder kontroll av pålitelighet over tid, så utføres jo dette såre enkelt med en referansekjøler som de skal bruke. Skulle det mot formoding vise seg at heatlod på benken skulle svekkes/forandres over tid, er jo dette svært enkelt og kompensere for når denne innstilligen kan justerers i trinn på 1 watt.

 

Om andre deler som f-eks termometer, så regnes det vel som både evigvarende og svært nøyaktig i denne prisklassen. All sunn fornuft skulle nå tilsi det.

 

Men personlig håper jeg ikke de starter tester på max effekt. Det kan jo være greit og ha noen watt og gå på opp - i tilfelle rottefelle.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Ikke for å disse Ocshoot sin "database" ** på noen måte - but we are going to ACE that one! :D

 

Vi driver for tiden med å utvikle en skikkelig databaseløsning for å presentere dataene på best mulig måte. Hvorvidt det blir aktuelt å teste gamle kjølere vet jeg ikke - det kommer an på hva vi har. I første omgang har vi mer enn nok med å teste det som er på markedet - og det som kommer på markedet. Tror jeg har godt over 50 stykker liggende klare. Dersom vi skal benytte den prosedyren vi har kommet fram til nå foreløpig, tar det i overkant av 4 timer per kjøler bare i testing. Man frykter det vil ta lengre tid... :o

 

** Jeg setter "database" i gåsøyne fordi det pr. definisjon ikke er noen database de har - det er en flat fil. Funker greit nok, men det kan gjøres bedre.

22/08/2003 : 04:32 :!:

Lenke til kommentar

Ja, det har du nok.

Men om jeg forteller deg at benken i disse dager er bygget om med et vesentlig kraftigere element, og også vil kunne ta hånd om vannblokker av forskjellige slag?

Som du (antakelig) skjønner, så har vi store planer om et "come-back" for den benken, og sannsynligvis vil det bli undertegnede som i stor grad vil gjennomføre en god del av testingen.

Noen dato kan jeg imidlertid ikke stadfeste, ennå.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...