Gå til innhold

Byggeselv - Ser det ok ut?:)

Anbefalte innlegg

http://www.dustinhome.no/seagate-barracuda-green-2tb-5900rpm-sata-600-64mb/product/5010544312?intcmp=searchProvider_dacsa

Jeg lurer på om jeg skal bytte ut 1TB harddisken med en 2TB harddisk som bare blir rundt 80kr dyrere, men 2TB HDD'en er bare 5400rpm, imens 1TB HDD'en er 7200rpm.

Hva er deres mening hva jeg burde ha valgt?:-)

mitt råd, hold deg unna green disker, bruk heller 180kr på denne hvis du trenger 2TB med lagring

Greeit, tar heller rådet ditt jeg da, og går for den til 999kr. Men hvorfor akkuratt holde meg vekke ifra green disker?:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Green-disker funker best til lagring da de innehar en del snasne strømsparingsfunksjoner som medfører at de kort sagt blir for trege til bruk som systemdisker ol. Samtlige/de fleste har vel også en spinnehastighet på 5400 og 5900rpm kontra 7200rpm på normale disker.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Hvis du skal overklokke og/eller er ømfintlig for støy kan det være lurt å velge en tredjeparts kjøler.

Har du noen tips til hvilken jeg skal velge?:) Er så mange og er ganske usikker!

Hvilken pris tenker du deg?

Edit: Olestokk foreslår en fin en ;)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Det gjør den sikkert . Selv har jeg den i Fractal Design R3 .

Edit:

Husk at man skal montere CPU , minnebrikker , deretter CPU kjøler på hovedkortet "før" dette settes inn i kabinettet.

Gjerne også teste/poste systemet "på bordet" føre man monterer i kabinett.

Jeg monterte dog cnps X10 med hovedkort inn montert i R3 kabinett (kjørte stock kjøler først) og gud bedre - det tok meg flere timer med denne kjøleren.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...