terje k. Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg skal da bygge meg en PC selv snart, og lurer på om dette ville vært ett bra oppsett? Pcen skal brukes til b.a gaming, kanskje litt redigering, men det er ikke til stor bry. Har valgt 2 Gtx 560ti som skal gå i sli, en Samsung SSD som mange føreslår, 500GB harddisk, har klart meg lenge med 450GB på den jeg har nå, så jeg tar heller og oppgraderer senere når jeg føler for mer plass. i5 2500k for gaming (siden jeg har hørt mye godt om denne prosessoren når det gjelder gaming). Kabinettet har fått mye skryt for den prisen der, og jeg bryr meg lite om "hvor kul" den ser ut, så lenge det er bra kjøling, og plass. Kabinettet følger bare med 1 vifte tror jeg? Men jeg har 2 vifter liggende som jeg kan montere. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Synes det ser fint ut Hvor lurt det er å gå for en SLI-løsning i første omgang kan nok diskuteres, men du får unektelig mye ytelse for pengene. Jeg kjører GTX570 SLI selv og har aldri hatt nevnerverdige problemer med dette oppsettet. Med dét kabinettet kan det dog være en fordel med en modulær PSU. Denne eller forsåvidt Corsair HX650W er gode valg. Du behøver kun 650W til dette oppsettet, men 750 skader ikke, ihvertfall ikke hvis du etterhvert vil overklokke en del. Til slutt: Bytt termisk pasta til Arctic Cooling MX-2. AS5 har innkjøringstid på 200 timer, er ledende og yter faktisk litt dårligere enn MX-2. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 hadde investert mer i kabinett og tatt og droppet sli, kjøp heller hd 7950. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 jeg synes det er en ganske dum ide å gå for GTX 560 SLi hvis du skal spille for eksempel BF3 så blir det for lite VRAM... samt at du får hele pakka med SLi problemer kjøp heller et GTX 570 og et bedre kabinett... Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Kabinett har ikke mye for meg å si, så lenge det er plass/bra kjøling. Tror faktisk heller jeg går for HD 7950, men da trenger jeg vell en bedre PSU? Itilegg: Hva med ett 7970, er det mye mer verdt å gå for 7970 enn 7950? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 vet ikke helt om kabinettet støtter så lange skjermkort som HD 79*0 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Og selvom du ikke trenger 1tb hdd så koster det ca 200kr mer.. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) vet ikke helt om kabinettet støtter så lange skjermkort som HD 79*0 Noen forslag til ett kabinett som gjør det? Hvordan det ser ut har lite å si. Itilegg: @Gurre, bra du sa, har ikke sett det før nå, går heller for 1TB isteden jeg da. Endret 21. februar 2012 av terkv Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Kabinett har ikke mye for meg å si, så lenge det er plass/bra kjøling. Tror faktisk heller jeg går for HD 7950, men da trenger jeg vell en bedre PSU? Itilegg: Hva med ett 7970, er det mye mer verdt å gå for 7970 enn 7950? Hæ? HD 7950 bruker mindre strøm enn 560 Ti Du lurer på om du trenger en større strømforsyning når du kutter strømforbruk i spill med nesten 250W? Det er ikke egentlig verdt å gå for 7970 med mindre du planlegger å vannkjøle. 7950 har nemlig veldig få kjøleblokker. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 vet ikke helt om kabinettet støtter så lange skjermkort som HD 79*0 Noen forslag til ett kabinett som gjør det? Hvordan det ser ut har lite å si. http://www.dustinhome.no/cooler-master-miditower-elite-430-atx-black/product/5010464825?intcmp=searchProvider_dacsa er en kraftig forbedring. 1 Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Kabinett har ikke mye for meg å si, så lenge det er plass/bra kjøling. Tror faktisk heller jeg går for HD 7950, men da trenger jeg vell en bedre PSU? Itilegg: Hva med ett 7970, er det mye mer verdt å gå for 7970 enn 7950? Hæ? HD 7950 bruker mindre strøm enn 560 Ti Du lurer på om du trenger en større strømforsyning når du kutter strømforbruk i spill med nesten 250W? Det er ikke egentlig verdt å gå for 7970 med mindre du planlegger å vannkjøle. 7950 har nemlig veldig få kjøleblokker. Da går jeg for 7950 jeg da:), og det med att 7950 bruker mindre strøm visste jeg ikke, så tusen takk for att du sa det! Itilegg: Hva jeg har kommet fram til: Endret 21. februar 2012 av terkv Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Synes det ser fint ut Hvor lurt det er å gå for en SLI-løsning i første omgang kan nok diskuteres, men du får unektelig mye ytelse for pengene. Jeg kjører GTX570 SLI selv og har aldri hatt nevnerverdige problemer med dette oppsettet. Med dét kabinettet kan det dog være en fordel med en modulær PSU. Denne eller forsåvidt Corsair HX650W er gode valg. Du behøver kun 650W til dette oppsettet, men 750 skader ikke, ihvertfall ikke hvis du etterhvert vil overklokke en del. Til slutt: Bytt termisk pasta til Arctic Cooling MX-2. AS5 har innkjøringstid på 200 timer, er ledende og yter faktisk litt dårligere enn MX-2. Btw, takk om det ved kjølepasta'en. Det med PSU'en så tror jeg att jeg beholder den jeg valgte om så du ikke klarer å overbevise meg att det er mye bedre å gå for en slik PSU og hvorfor. Men det med den termiske pasta'en så lurer jeg: Er det vits å kjøpe kjølepasta, liksom følger orginal vifta til Intel prosessorene allerede med kjølepasta, eller må man kjøpe egen?:-) Og er det verdt å bruke penger på en annen CPU vifte eller er Intel Stock vifta grei nok?:-) Endret 21. februar 2012 av terkv Lenke til kommentar
Peez Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Har du en sånn en liggende hjemme? http://www.dustinhome.no/samsung-dvd%C2%B1r-rw-ram-dl-22x-sata-bulk-black/product/5010620607 Vet ikke hva det heter så jeg bare linker. Det vare bare en random en, for å vise hva jeg mente. Du kan selfølgelig velge en annen en! Lykke til! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Synes det ser fint ut Hvor lurt det er å gå for en SLI-løsning i første omgang kan nok diskuteres, men du får unektelig mye ytelse for pengene. Jeg kjører GTX570 SLI selv og har aldri hatt nevnerverdige problemer med dette oppsettet. Med dét kabinettet kan det dog være en fordel med en modulær PSU. Denne eller forsåvidt Corsair HX650W er gode valg. Du behøver kun 650W til dette oppsettet, men 750 skader ikke, ihvertfall ikke hvis du etterhvert vil overklokke en del. Til slutt: Bytt termisk pasta til Arctic Cooling MX-2. AS5 har innkjøringstid på 200 timer, er ledende og yter faktisk litt dårligere enn MX-2. Btw, takk om det ved kjølepasta'en. Det med PSU'en så tror jeg att jeg beholder den jeg valgte om så du ikke klarer å overbevise meg att det er mye bedre å gå for en slik PSU og hvorfor. Men det med den termiske pasta'en så lurer jeg: Er det vits å kjøpe kjølepasta, liksom følger orginal vifta til Intel prosessorene allerede med kjølepasta, eller må man kjøpe egen?:-) Og er det verdt å bruke penger på en annen CPU vifte eller er Intel Stock vifta grei nok?:-) Det er allerede påklint god pasta på den medfølgende kjøleren, men det kan være kjekt å ha litt ekstra siden Intel-kjøleren kan være vrien å montere på første forsøk. PSU'en du har valgt er kjempefin sett bort fra at den ikke er modulær. Eneste grunn til at jeg foreslo noe annet var pga. at kabelsalat og det lille kabinettet du hadde valgt ikke er en god miks Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Oki, da kjøper jeg ekstra kjølepasta for sikkerhets skyld!:-) Itilegg, takk for det greie svaret ditt, men kan du fortelle meg hva du mener med modulær? Føler meg litt blond. @Peez Kom på rett etter jeg hadde lagt ut det siste bildet at det manglet en del, og la til en Sony for 149,- Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Modulær PSU= avtagbare kabler så du slipper å fylle opp kabinettet med kablene du ikke bruker. Så lenge du har litt plass der inne er det egentlig ikke noe problem. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Modulær PSU= avtagbare kabler så du slipper å fylle opp kabinettet med kablene du ikke bruker. Så lenge du har litt plass der inne er det egentlig ikke noe problem. Nei, da tror jeg heller går for modulær for å gjøre det enklere å "shine" opp, blir mindre stress med å gjemme kabler osv. Penger har jeg nok av:) Men da går jeg heller med denne PSU'en: http://www.dustinhome.no/corsair-tx-550w-m-modular-psu-atx12v-231-eps12v/product/5010611134?intcmp=searchProvider_dacsa Siden det er vell egentlig ikke vits med mer en 550watt, og 650/750 for 7950 er vell overkill? Eller? Endret 21. februar 2012 av terkv Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Skal du fortsette med "ett" skjermkort vil den PSU fra Corsair holde i lange baner. 1 Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 http://www.dustinhome.no/seagate-barracuda-green-2tb-5900rpm-sata-600-64mb/product/5010544312?intcmp=searchProvider_dacsa Jeg lurer på om jeg skal bytte ut 1TB harddisken med en 2TB harddisk som bare blir rundt 80kr dyrere, men 2TB HDD'en er bare 5400rpm, imens 1TB HDD'en er 7200rpm. Hva er deres mening hva jeg burde ha valgt?:-) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 http://www.dustinhome.no/seagate-barracuda-green-2tb-5900rpm-sata-600-64mb/product/5010544312?intcmp=searchProvider_dacsa Jeg lurer på om jeg skal bytte ut 1TB harddisken med en 2TB harddisk som bare blir rundt 80kr dyrere, men 2TB HDD'en er bare 5400rpm, imens 1TB HDD'en er 7200rpm. Hva er deres mening hva jeg burde ha valgt?:-) mitt råd, hold deg unna green disker, bruk heller 180kr på denne hvis du trenger 2TB med lagring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå