Gå til innhold

Hjelp! Telefon hacket?

Psykake

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om dette er helt rett sted å poste, men jeg fikk en sms for litt siden hvor det sto:

"Hei <mitt navn> Du har nå 5 minuter på deg och ta ut dit sim kort før jeg overtar all informasjon som du lagre på din HTC. Jeg hacke din mobil"

Denne ble sendt i fra mitt eget nummer. Jeg har prøvd å google om noen andre har opplevd det samme, men fant ikke stort.

Jeg har skiftet passord på alt jeg har for å være på den sikre siden, men er det noe mer jeg burde bekymre meg for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal stå under kontoer/synkronisering tror jeg hvis du har det. Dvs. ved siden av Google, Twitter, Facebook osv. hvis du har det lagret på mobilen din.

Det er mulig å sende SMS og ordne at det står at det er fra et bestemt nummer uten at det kommer fra mobilen. Det finnes ganske mange tjenester som leverer mulighet til å sende SMS over nettet, og på disse har de gjerne interne sjekker hvor de først sender en SMS til mobilen med kode som du så må skrive inn på nettsiden deres før du kan sende. Men jeg tror at om man selv har satt opp dette så kan man sende SMS i andres nummer uten store problemer (på lik linje med epost), men dette skal jeg ikke si helt sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...