Gå til innhold

Noen gode tips til rollespill hvor du styrer flere personer?

Anbefalte innlegg

Kotor ser faktisk helt greit ut med widescreen-patch

Kotor 2 med widescreen patch og alle restored content-patchene er fortsatt det rollespillet med den mest ambisiøse historien.

King Arthur-spillene er vel også mulige valg. Freedom Force, Age of Wonders...

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det fantes et bra strategisk-rollespill (real-time/turn-based) som kom ut for under tre år siden vil jeg gjerne høre om det! :)

Klarer faktisk ikke tenke på noe...(Dragon Age 2 ignorerer jeg naturligvis!). Mest ARPG de siste årene.

Edit: Ahhh, kom på noe nå, Drakensang og toeren. De burde passe kravene, bare du ikke regner med godsak-kamera som i Infinity spillene.

KotOR2 som nevnes ovenfor (og som jeg ennå ikke har spilt med TSLRCM, makan) er en synd å hoppe over.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Om det fantes et bra strategisk-rollespill (real-time/turn-based) som kom ut for under tre år siden vil jeg gjerne høre om det! :)

Klarer faktisk ikke tenke på noe...(Dragon Age 2 ignorerer jeg naturligvis). Mest ARPG de siste årene.

Jeg likte Dragon Age svært godt. Det eneste som ødela litt var at du var tvunget til å følge en rød tråd. Med det mener jeg at spillet ikke var særlig fritt. Midt i spillet var det for eksempel bare noen få alternativer å velge mellom, man kan ikke vandre fritt å utforske. Med andre ord, tror jeg at en blanding av M&M og Dragon Age i moderne utgave ville vært en stor suksess!

Lenke til kommentar

Baldurs Gate serien

Kotor serien

Icewind Dale serien

Planescape

Neverwinter Nights serien

Hvis du vil prøve spill som fokuserer mer på en karakter anbefaler jeg:

Gothic 2

Vampire: Bloodlines

Divine Divinity

Risen

Endret av Myagos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kotor ser faktisk helt greit ut med widescreen-patch

Kotor 2 med widescreen patch og alle restored content-patchene er fortsatt det rollespillet med den mest ambisiøse historien.

King Arthur-spillene er vel også mulige valg. Freedom Force, Age of Wonders...

Pleide å gjøre dette med Dungeons & Dragons når bare meg og DM ville spille ^^

-frank

PS: Ja, jeg er er gammel :p

Lenke til kommentar

Burde prøve å komme over denne merkelige forholdet du har til eldre spill. KOTOR1&2, BG1&2 og Planescape Torment er noen av de beste spillene noen sinne lagd.

Jeg kommer til å prøve Baldurs Gate 2. Men har historien i 1'ern noe tilknytning til 2'ern og er det noen gode mods eller pakker som kan foreslåes?

Lenke til kommentar

For dei som skulle føle seg trufne (meg inkludert), dukka det morosamt nok opp ein epost frå GoodOldGames.com med tilbod på D&D-spel i kveld. Kjøp eitt og få eitt gratis. Så her spørs det om ikkje vi får ta hintet og setje oss ned med gamle klassikarar - her i frå.

+1

Edit:

Jeg kommer til å prøve Baldurs Gate 2. Men har historien i 1'ern noe tilknytning til 2'ern og er det noen gode mods eller pakker som kan foreslåes?

Jeg spilte BG2 først uten å ha spilt eneren, merket ikka at noe manglet. (Du kunne vel få noe utstyr du hadde fra eneren i første område i toeren, om du hadde en save eller noe.) Flere av NPCene er også fra eneren. Når det gjelder mods så er det flere store (*) som jeg ikke har prøvd, men fixpack saken kan vel ikke unngås.

(*) Check The Bodies, Dark Side of the Sword Coast, Shadows over Soubar (?) og noe annet over Sword Coast. Du finner dem på Spellhold Studios under Infinity Engine Mods.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

For dei som skulle føle seg trufne (meg inkludert), dukka det morosamt nok opp ein epost frå GoodOldGames.com med tilbod på D&D-spel i kveld. Kjøp eitt og få eitt gratis. Så her spørs det om ikkje vi får ta hintet og setje oss ned med gamle klassikarar - her i frå.

+1

Edit:

Jeg spilte BG2 først uten å ha spilt eneren, merket ikka at noe manglet. (Du kunne vel få noe utstyr du hadde fra eneren i første område i toeren, om du hadde en save eller noe.) Flere av NPCene er også fra eneren. Når det gjelder mods så er det flere store (*) som jeg ikke har prøvd, men fixpack saken kan vel ikke unngås.

(*) Check The Bodies, Dark Side of the Sword Coast, Shadows over Soubar (?) og noe annet over Sword Coast. Du finner dem på Spellhold Studios under Infinity Engine Mods.

Greit! Tusen takk for hjelpen til både deg og alle andre som har svart :p

La oss håpe at det snart kommer noen nye SRPG spill ut!

Lenke til kommentar

Når jeg var 8-9 år spilte jeg en del Might & Magic: VI. Det var utrolig morsomt, selv om jeg ikke forstod noe av det som foregikk. For en måned siden lastet jeg ned det samme spillet og spilte timevis før jeg gikk lei... Tror ikke flere av spillene i den serien faller meg i smak lengre, vis jeg ikke tar feil er de ganske like, fra VI - IX?

Might and Magic IX er det værste Might and Magic spillet siden MM2. Styr unna! MM 7 og 8 er gode spill, men vesentlig kortere enn MM6. Jeg vil kanskje anbefale MM7 for nye spillere selv om MM6 er det mest legendariske spillet i serien. En god del av questene i MM6 kan ta veldig lang tid, noe som ikke alltid er like morsomt når man spiller gamle spill. Min personlige favoritt er MM3, men tror det hovedsaklig er morsomt for oss som vokste opp med 90 graders bevegelser og turbasert slossing.

Lenke til kommentar

Kan trygt anbefale Drakensang The river of time med tillegspakka Phileassons secret (som noen gjorde noen poster opp).

Ser litt kjedelig ut i begynnelesen men når du har spilt en stund blir det bare fantastisk.

(kan godt konkurrere me klassikerene bg/iwd).

Og så har du jo biowares Jade Empire.

Synes dette er like bra som mass effect og dragon age. Det glemmes stadig..

(pc versjonen kom i 2006 vist jeg ikke husker feil)

Endret av alleibruk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et veldig godt valg :thup:

Ville nok spilt 1ern først med widescreen og Tutu, slikt at spillet har samme grafiske kvalitet som BG2. Men det burde gå helt greit historiemessig å hoppe rett på BG2. Begge er strålende spill, noe av det aller ypperste som er laget i gaming-historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...