klarasara Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 "Hele livet" har jeg hatt trang forhud. De siste månedene har jeg hatt tre mindre inngrep for dette. De to første gangene fjernet gikk med til å fjerne strengen, mens siste gang ble det gjort spalting (lage snitt i forhuden som gjør den videre). Det hjelper stadig, men selv etter siste inngrep gjør det vondt å trekke huden helt tilbake ved ereksjon. Så vidt jeg fikk med meg sa legen sist at "spalting" bare kan gjøres en gang, så nå må jeg se etter andre alternativer. Siden omskjæring er helt uaktuelt må jeg finne teknikker/metoder for å strekke forhuden. Med mindre det er svært alvorlig fimose anslår NORM at 9 av 10 som gjør omskjæring for behandling av trang forhud kunne vært foruten. Jeg har legetime på mandag. Tidligere har legen min henvist meg videre til kirurg, men dette er ikke et alternativ nå. Jeg har såvidt mailet dem og de forelsår å bruke en (engelsk) klesklype. Vet noen hvor jeg kan få kjøpt slike klesklyper eller vet om tilsvarende gjenstander jeg kan bruke? Noen som vet om andre teknikker jeg kan bruke? Lenke til kommentar
ølbriller Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Anbefaler deg på det sterkeste å gjøre følgende: Dra på Apoteket, kjøp parfymefri babyolje/glidemiddel eller lignende. Onaner til du har ereksjon, og smør inn forhuden. Deretter "trimmer" du forhuden over penishodet så lenge du klarer/orker. Husk å prøve å strekke litt lenger for hver gang du gjør det. Det er viktig at du gjør dette så ofte som mulig. Denne metoden har spart meg for legebesøk og inngrep. For meg har dette fungert helt optimalt. Lykke til. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg prøvde i lenger tid å strekke forhuden ved å bruke diverse kremer samtidig som jeg prøvde å utvide den med metoden nevnt i posten over, det virket litt, men på langt nær nok (jeg var da ganske trang, fikk kanskje trukket den omtrent halvveis ned, etter kremer og strekking fikk jeg den over, men nesten ikke opp igjen, ble trangere igjen etterhvert) Endte opp med omskjæring, og kan ikke si jeg angrer på det, full narkose også var problemet helt vekk. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Anbefaler deg på det sterkeste å gjøre følgende: Dra på Apoteket, kjøp parfymefri babyolje/glidemiddel eller lignende. Onaner til du har ereksjon, og smør inn forhuden. Deretter "trimmer" du forhuden over penishodet så lenge du klarer/orker. Husk å prøve å strekke litt lenger for hver gang du gjør det. Det er viktig at du gjør dette så ofte som mulig. Denne metoden har spart meg for legebesøk og inngrep. For meg har dette fungert helt optimalt. Lykke til. Omtrent sånn holdt jeg på også (uten at jeg var på apotek for å kjøpe olje/glider, olivenoljen fra kjøkkenskapet funket helt fint) og forhuden var slik den skulle være etter to-tre måneder. Endret 22. februar 2012 av Sexpert Lenke til kommentar
klarasara Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Anbefaler deg på det sterkeste å gjøre følgende: Dra på Apoteket, kjøp parfymefri babyolje/glidemiddel eller lignende. Onaner til du har ereksjon, og smør inn forhuden. Deretter "trimmer" du forhuden over penishodet så lenge du klarer/orker. Husk å prøve å strekke litt lenger for hver gang du gjør det. Det er viktig at du gjør dette så ofte som mulig. Denne metoden har spart meg for legebesøk og inngrep. For meg har dette fungert helt optimalt. Lykke til. Omtrent sånn holdt jeg på også (uten at jeg var på apotek for å kjøpe olje/glider, olivenoljen fra kjøkkenskapet funket helt fint) og forhuden var slik den skulle være etter to-tre måneder. Hva mener dere med å "trimme"? Bare dra huden opp og ned penishodet (som ved onanering/samleie)? Som student har jeg mye fritid og vil veldig gjerne bruke mye tid på dette så det skal gå raskere. Men hvis min definisjon av "trimming" stemmer (slik jeg skrev rett ovenfor) vil det bli et problem å trimme den flere timer hver dag. For det første vil jeg før eller siden komme, og for det andre kan jeg ikke ha ereksjon i en time i strekk, to-tre ganger om dagen. Det er ikke noe vanskelig for meg å trekke huden helt tilbake, problemet er bare at det gjør vondt. Jeg ønsker ikke å dynamisk skulle påføre meg selv smerte, derfor hadde det vært bedre med en slags statisk metode (som med klesklyperen). Har dere noen forslag til en lignende metode? Setter veldig stor pris på svar. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Du kan lese deg opp på "foreskin restoration". Kort: 1) Kirurgisk inngrep er dårlig idé da det fjerner saker med nerver, det er bedre å strekke huden over tid fordi da vokser nervene med og det blir digg. 2) Noen mener at masse strekk i et par minutter er bra, andre mener at mindre strekk i flere timer eller hele dagen / natten er bra (jeg holder en knapp på det). 3) Du kan begynne med sportsteip som du får kjøpt på apoteket, og bare teipe det hele slik at det er under konstant strekk. Det har jeg gjort nå en to-tre måneder med godt resultat, har fått lengre forhud og meget økt følsomhet. Dernest eventuelt gå til innkjøp av noe apparat, det planlegger jeg om tre-fire måneder. 4) Når du har strukket forhuden slik at du "er i mål", så sies det at siden den ytre delen av forhuden strekkes mer enn den indre, så ser det litt rart ut og bør trimmes kirurgisk. Postet av anonym: 6c197c9f870e9eb450ea8a4663680f92 Lenke til kommentar
klarasara Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Du kan lese deg opp på "foreskin restoration". Postet av anonym: 6c197c9f870e9eb450ea8a4663680f92 Det var kanskje dårlig overskift av meg, men jeg tror du har misforstått problemstillingen litt. Jeg snakker ikke om å skulle strekke huden over hodet (altså skape ny hud), men snarere å utvide forhuden jeg har nå så den blir vid nok til å dras nedenfor hodet i erigert tilstand uten at det gjør vondt (nå er forhuden noe trang). Men, jeg har lest en del på dette, foreskin restoration, men jeg tror ikke problemene forsvinner ved omskjæring, derfor ønsker jeg heller å finne alternative metoder for å strekke/utvide forhuden så det ikke skal være smertefullt å trekke den helt tilbake. Jeg har alltid hatt "hodet" dekket av forhuden, så ved en omskjæring vil naturlig nok hodet bli veldig eksponert og superfølsomt mot alt, både vanlig aktiviteter, men også onani ville blitt en utfordring. Dessuten tror jeg utseende dens hadde gitt lav selvtillit. Si at man, rent hypotetisk, fjerner forhuden til rett nedenfor hodet. Hvor lang tid tror du det vil før huden er "restaurert"? Er det gjort innen 1 års tid? Hvis jeg noen gang kommer til å gå så langt som til å ta en omskjæring så kommer jeg til å bruke sikkert et par timer hver dag på å kunne strekke huden tilbake. Finnes det dokumentasjon på de forskjellige metodene/teknikkene for dette? Kirurgisk inngrep er dårlig idé da det fjerner saker med nerver, det er bedre å strekke huden over tid fordi da vokser nervene med og det blir digg. Postet av anonym: 6c197c9f870e9eb450ea8a4663680f92 Jeg mener å ha lest at man ved å strekke huden og få ny hud riktignok får nerver i den nye huden (noe som du ikke får like bra om du gjør "restaureringa" kirurgisk), men at du aldri vil få like følsom hud som man opprinnelig har? Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg kan konkret beskrive hva jeg gjorde om det går an å dra nytte av det for andre: Fase 1: Jeg dro forhuden bakom glansen når pikken var slapp og sørget deretter for å få ereksjon. Forhuden ble sprengt ut. Fase 2: Først ereksjon, presset forhuden bak glansen. Jeg brukte makt og det blødde såvidt der forhuden sprakk lengst framme. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Onanering kan faktisk virke positivt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg