Emil C. Fredhammer Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Domkirka i Tromsø Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Likte bildet, men eg syntes snøen var vel grå. Bildet kunne ha vert litt lysere? Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 At snøen er grå er et resultat av at bildet er Uekte HDR eller Tone Mapping Lenke til kommentar
wasco Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Ser at du mener den grå snøen er et resultat av tonemapping. Men nå er det fult mulig å få hvit snø, også med tonemapping. Det er et spørsmål om hvordan du justerer lyset i Photomatix. På samme måten er det fult mulig å unngå haloen rundt greinene på treet. Jag har sagt det mange ganer at HDR/Tonemapping er noe som skal brukes i høykontrast bilder. Derfor mener jeg at dette bildet ville blitt bedre uten Tonemapping Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Ok. Jeg skal legge ut et bilde som ikke er Tone Mapping av samme Domkirka bare ikke i høydekant. Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Nytt foto av Domkirka er herved lagt ut. Ikke Tone Mapping og vertikalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg