Phyx Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Noen her som har brukt en Volvo Penta motor på ett Alpha one GenII drev tidligere? Er det noen spesielle ting som jeg må tenke på før jeg kjøper motoren? Har en searay 21" mc med en ødelagt mercruiser V6 og fikk ett godt tilbud på en Volo Penta V8 5.0GXi-c motor. Drevet skal klare av den ekstra kraften men dog så trenger jeg også et ekstra vanninntak. Drevet/impeller gir ca 50l/min men på Penta motoren sitter det en impeller som gir 90l/min. Noen som har vært borti dette også? Og så er jeg usikker på om jeg skal bruke Penta sine manifold eller bruke mercruiser sine? Enkleste er og bruke Mercruiser, da slipper jeg og spesial anpasse ned til bokkhornet. Er det noen kvalitets forskjell på mercruiser sine mot penta sine? Kan også være bedre som jeg ser det og bruke penta sine siden de også har eksostemperatur følere. Har valget mellom en Mercruiser V6 forgasser, 225hk eller en Volvo Penta V8 MPI, 270hk til ca samme pris så min tanke er og gå for Penta motoren selv om det bli litt ekstra plukk. Men har tenkt og beholde båten i noen år til så ser det derfor som en bra investering. Alle synspunkter vedrørende valg av motor, problemer eller andre ting ønskes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå