Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som vil hjelpe meg med aztekerne?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått ett skoleprosjekt der jeg skal finne en god del faktaopplysninger, helst fra bøker, som omhandler aztekerne. Deres opphav, hvordan de levde og hvordan de utviklet seg.

Er det noen som vet eller har lest noen bøker som omhandler dette?

Skal skrive en akademisk tekst på 1500-2000 ord om aztekerne så jeg trenger så mye info som mulig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har fått ett skoleprosjekt der jeg skal finne en god del faktaopplysninger, helst fra bøker, som omhandler aztekerne. Deres opphav, hvordan de levde og hvordan de utviklet seg.

Er det noen som vet eller har lest noen bøker som omhandler dette?

Skal skrive en akademisk tekst på 1500-2000 ord om aztekerne så jeg trenger så mye info som mulig. :)

jeg kan ikke alt for mye men jeg vet at største guden dems var solguden og at de holdt til omtrent der mexico er nå og område rundt der,

de var vell en av de rikeste på sin tid siden den stede de holdt seg til geografisk sett var et midtpunkt for handel på den tiden,

Når det kommer til krig etc når det gjelder det gikk det mye i klubber og kniver etc som var laget av Obsidian som er en type "glass", De hadde også et spesielt forhold til ørn`er og sånne slags fugler men vet ikke hvorfor.

De hadde mye gull om jeg husker riktig og var utrolig velstående og rike, "byene" og bostedet til aztekerne var veldig moderne for tiden de levde i.

dette er noe mer usikker info men om jeg husker riktig så er det ingen som vet hvor det ble av aztekerne siden de forlot byggninger og alt, og det står eventuelt veldig lite eller ikke noe om hvorfor de ble borte og ingen vet hvorfor. Men det var mest sansynligvis på grunn av spanjoler at aztekerne forsvant og byer ble ødelagt (noen hevder dette aldri skjedde) , men hvorfor de bygningene som står igjen i dag gjør det vet vi ikke, det som er rart med dette er at disse bygningene er de som hadde noe med den relgiøse kulturen og gjøre samnt ofringer, noen mener at spanjoler angrep fordi noen soldater fra spanjolene ble kidnappet og drept ved disse ofringstedene ( noen hevder og ha funnet "tegninger" av drepte spanjoler) og derfor lurer på hvorfor de ikke ødela disse bygningene.

Noe særlig mer vet jeg ikke , og jeg sier ikke at dette er 100 % sikkert/sant eller faktaoplysninger men jeg hadde for en tid tilbake stor interesse for gamle kulturer og aztekerne var høyt på den listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...