Espen Andre Hansen Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg flyttet nylig til Trondheim for å gå på NTNU. Skaffet meg hybel sammen med 5 andre. Tok selvfølgelig med min trofaste LinkSys Wireless-G Broadband Router (WRT54G) i god tro om at denne kunne brukes her. Men router'n vil ikke samarbeide med nettverket. Jeg mener det er Telenor ADSL installert med en switch som fordeler linje til alle 6 rommene. Og når jeg kobler PC'n direkte til veggen, fungerer alt perfekt. IP tildelt av DHCP. Derimot når jeg kobler fra veggen til WAN porten på routeren min, lyser den opp, men får ikke tildelt IP. Jeg har stilt routern på Autoassigned by DHCP, men ingen reaksjon. Er det noen spesielle instillinger som må gjøres p.g.a oppsettet her på hybelen ? Noen der ute som er flinke på oppsett av nettverk og kan hjelpe meg ? Vil så gjerne ha muligheten til å være trådløs Lenke til kommentar
DumbAss Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hvilke "tilkoplings metode" har du satt routeren til å bruker? Du vet at Telenor benytter pppoe adapter for tilkopling og at router må settes til å bruke denne? Det er mulig at du må legge inn hele e-post adressen som brukernavn på routeren. Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Altså, når du kobler PCen til veggen får du tildelt IP fra DHCP? Det skjer ikke automatisk med Telenor ADSL. Da må det sitte en eller annen form for router forran kontakten i veggen. Da kan du IKKE sette opp routeren din til PPPoE, men må settes opp til å motta IP over vanlig ethernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå