Redaksjonen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 En ny Facebook-orm sprer seg med rekordfart. Ekspertene advarer mot å klikke på lenker fra venner. Hissig orm herjer på Facebook Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Denne nyheten er litt feilplassert hw.no... Vi tilhører den gruppen som kjenner til at slike linker trykker man ikke på i øst og vest. 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg fikk en slik PM i går. Kopierte lenken, flyttet den over i en annen nettleser (hvor jeg ikke er authet mot Facebook), limte inn og la et + bak URL-en (Ref: http://security.thejoshmeister.com/2009/04/how-to-preview-shortened-urls-tinyurl.html), fjernet referer-parameteret fra URL-en, åpnet siden og så at det var spam, lukket nettleseren. Udramatisk og ufarlig. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det må nok være passord som er stjålet ja. Jeg har vært borte i 2 uker og kun brukt en PC som ikke har facebook autologin. Når jeg landet i går (etter å ha reist i 26 timer og vært like lenge fullstendig uten nett) så fikk jeg meldinger fra venner som lurte på hvorfor jeg hadde sendt dem en rar link. Jeg byttet passord med en gang, men det kan ihvertfall ikke være virus på noen av mine maskiner som gjorde at de meldingene ble sendt fra min konto. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg fikk også en hendelse med dette opplegget, en samtale med to venner, tilsynelatende initiert fra min mobil i følge facebook. Prlver å finne ut av hvordan det har skjedd, finner det ærlig talt lite sannsynlig at jeg har virus, så om passordet er stjelt er jeg spent på hvordan de har fått til det. AtW Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Spamingen ser ut til å komme fra en iPhone app eller noe sånt, står hvertfall som iphone login i facebookloggen hos meg. Og jeg har aldri hatt iPhone. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Har fått slike meldinger jeg også. Er jo vanlig Nettvett å ikke klikke på slikt. Og spesielt hos meg siden det likevel sendes masse lurelenker fra vennene mine. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det var visst sendt ut et par meldinger fra min profil også. Når jeg logget inn på facebook nå fikk jeg beskjed om at en "annen side" hadde blitt kompromittert og deres brukerdatabase var hentet ut. Ble derfor anbefalt å bytte passord (noe jeg selvsagt hadde gjort allerede). Skulle likt å visst hvilken side det var. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Betyr det at facebook gjør brukernes innloggingsdata tilgjengelig for tredjeparter? Eller er det en tredjepart som har hatt innbrudd og noen som kryssjekker navn/mail og bruker informasjonen til å logge seg inn på facebook? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Betyr det at facebook gjør brukernes innloggingsdata tilgjengelig for tredjeparter? Eller er det en tredjepart som har hatt innbrudd og noen som kryssjekker navn/mail og bruker informasjonen til å logge seg inn på facebook? Slik jeg forstod meldingen var det snakk om innbrudd hos en tredjepart og kryssjekking av brukerinfo derfra. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det var jo forsåvidt betryggende. Klarer dog ikke forstå hvordan noen kan finne på å lagre uhashede passord for brukerinnlogging Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det var jo forsåvidt betryggende. Klarer dog ikke forstå hvordan noen kan finne på å lagre uhashede passord for brukerinnlogging Det er tydeligvis litt "in" å gjøre det nå. Til og med Microsoft ble tatt for dette i Asia... Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Våkna selv til et par rare meldinger sendt fra min konto i dag, har ingen virus og har aldri gitt ut passordet mitt. Blir vel til å bytte et par passord da. :/ Skrudde ihvertfal på den sikkerhetsløsninga som krever en kode for å logge på nye steder, burde skrudd den på med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg