ranselen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Dette må vel strengt tatt kunne karakteriseres som et skudd i blinde, men jeg prøver likevel. Jeg er så uheldig at jeg har havnet i en situasjon hvor bedriften jeg jobber i må nedbemanne. Begrunnelsen er at teamet (avdelingen) jeg jobber i ikke tjener nok penger. Kanskje det er noen her inne som har vært borti lignende situasjoner? Bedriften det er snakk om er et kommunikasjonsbyrå med 18 ansatte før nedbemanningen, og det er seks av oss som må gå. Vi jobber på prosjektbasis på vegne av kunder. Bedriften består hovedsaklig av to avdelinger, med to forskjellige arbeidsområder. Årsaken til de økonomiske nedgangstidene er etter sigende en ny satsning innen min avdeling, i all hovedsak et stort prosjekt som jeg i praksis ikke har vært involvert i. Jeg, på min side, har hatt nok å gjøre med mine kunder og prosjekter. Det er bestemt at den biten jeg har holdt i, skal videreføres inntil videre, og et par av prosjektene jeg jobber på skal ikke ferdigstilles før til høsten. Jeg signaliserte rett over jul at jeg er på utkikk etter en ny arbeidsgiver, men jeg har ikke formelt sagt opp. Bedriftens leder har derfor gitt ansvaret for å videreføre mine prosjekter til en personen med to års ansiennitet. Jeg har fire og et halvt, mens min nærmeste leder har i overkant av fem. Så skal det også legges til at min nærmeste leder skal i barselspermisjon i mai og blir borte ett år, mens jeg skal ta ut fedrekvote i april til juli. Jeg mener at det bør være grunnlag for å mene at min oppsigelse er usaklig, og at det er personen med to års ansiennitet som må gå, mens jeg bør tilbys jobben. Alternativet bør være en sluttpakke som sikrer meg forutsigbarhet et godt stykke inn i fremtiden. Er det noen her inne som har peil på arbeidsrett og som kan enten bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå